Det gikk litt tregt en stund etter at jeg møtte veggen med en koreansk møkkaspiller.
Her har jeg pellt ut CD-veksler og forsterker. Så satt jeg inn en plate som forsterkeren skal bli montert opp på. Øverste kabelrette er gammel strøm, jord og remote samt alle orginale subwoofers. 2 i taket, og 2 i dørene fremme.
Her har jeg koplet til til en høysignalkabel. Kommer til å bruke dette i starten og om kvaliteten er god og lite støy så kommer jeg nok til å fortsette med den.
Fant et skjema på nett om hvordan kablene var strukturert (lagt med i første vedlegg). Disse var egentlig mer frustrasjon enn hjelp. Men etter litt testing så forstod jeg hvordan alt var lagt opp og det ga veldig mye mening!!!
Der var forsterkeren på plass
Var ikke mye å gå på. hehe
Ser også at strømmen er lagt under bagasjeplata og ned i brønnen. Fra koplingsboksene går det videre med 50mm kabler frem til batteriet gjennom en 150A Automatsikring. Har glemt å ta bilde av dette 
Og her er alle kablene på plass. Ser ut til at jeg skal investere i et passivt delefilter slik at jeg ikke blåser diskantene i bilen. Dette var noe jeg hadde glemt og har funnet noen på www.elutstyr.no

Spilleren som ble mitt endelige valg var en Alpine IVR-w505r. Dette er en helt ny model og har fått mye skryt. Selv ble jeg fort forelska i den. Eneste jeg sysn var rart var at fjernkontroll ikke fulgte med, den var bitte litt treg med å skifte sang og han spilte ikke alle DivX/Xvid formater. Men utenom det så var den genial. Lossless IPOD støtte som fungerte utmerket. Fikk opp tekst og albumbilde på spilleren

Og til slutt pga min latskap. Noen bilder av selve bilen
Bikkja klarte heller ikke å holde seg unna da jeg skulle ta bilder. Hehe.

MMmm
Leave a comment: