Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tobbelobb's Mercedes 300CE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tobbelobb's Mercedes 300CE

    Hei, jeg er ganske ny her på forumet å tenkte jeg skulle dele mitt pågående bilstereoprosjekt.
    Jeg bygger i en Mercedes 300CE, noe som egentlig ikke er en god lydbil siden det er stålplate under hattehylla og bensintank i seteryggen og bare 4" høytalerhull i fronten men jeg prøver å jobbe rundt dette.
    Skal med tiden bygge nye sider i dørene med Seas lotus Preformens 6,5" som skal drives med Dynabel BF1502
    For å få skikkelig bass har jeg har tidligere prøvd Seas lotus SW250 i både lukket og portet kasse men synes det var litt lite trøkk så jeg har kjøpt en Dynabel DY9815 og BF4501
    Spiller blir en Pioneer AVX-P7300DVD og AVM-P7000R masterunit.
    Her er en liten oversikt over tidligere økter. Beklager dårlig bildekvalitet men har bare mobilkamera tilgjengelig.

    Litt kassebygging.


    Avstiving må til.






    Her er det midertidige utsende.

    Her skal det inn et deksel som skal skjule alle ledninger og nye sider i glassfiber skal lages og alt skal trekkes i vinyl.

    Så litt om dagens økt:
    Dette er intriøret slik det er i dag. Her skal treverket og stoffet bli blå suede og resten blir installbay sin vinyl 3.

    Reiv ut dørpanelet å dempet med to lag vibroplast og to lag med splen på yttersida i tilleg til et lag med vibroplast på blekket, det blei VELDIG stor forskjell!!!


    Tok ut setene både fremme og bak.

    Et lag med vibroplast.

    Så tok jeg ut gulvteppet og gav det litt lakk.
    Før:

    Etter:

    må nok ha mer lakk.
    Det var så langt jeg har kommet i kveld. Kommer sikkert mer i mårra.
    Last edited by Tobbelobb; 05-10-2008, 02:14.

  • #2
    Sinnsykt lukket disse bilene ja.. Har du vurdert bunnpasskasse til subwoofern?
    Mvh
    Are
    1994 Nissan Micra Super S
    Pioneer - Focal - Helix - Audison Connection - Exide Maxxima 900 DC

    Comment


    • #3
      Ja har tenkt på det men har heller kuttet vekk litt av den nevnte stålplaten for å få mer trykk inn kupeen, har nå en åpning på 15x70cm. Bruker en lukket kasse for å få en flatere frekvenskurve og mer dypbas en jeg ville oppnådd med en bandpasskasse.

      Comment


      • #4
        Her kommer et lite innlegg om dagens økt sålangt, kommer kansje mer i kveld vis arbeidslysten skulle ta meg.

        Har lakket ferdig gulvteppe og mattene foran.



        Har også prøvd meg litt på å trekke med både vinyl og suede, trenger noen gode tips...
        Her er armlene på førersiden.

        Speildekselet.

        Her er en liten smakebit av fargekombinasjonen.

        Og selfølgelig litt motivasjon...

        Neste punkt på listen er å sette inn førersete siden jeg sårt skulle hatt bilen i kjørbar stand i løpet av morgendagen.

        Comment


        • #5
          dette ser bra ut,virker som du trives med dette,ingenting er som cola,snus å bilstereo,hehe.

          Trekkinga så jo bra ut spør du meg Men tror kansje helt sikkert jeg ville prøvd med ei bandpass kasse.

          Comment


          • #6
            Ja trives veldig godt med dette.
            Tenkte på å lage bandpass av den kassa jeg har nå men det trøkker plenty nå. vurderte også å montere 15" i hattehylla men var ikke plass.
            Last edited by Tobbelobb; 17-08-2008, 12:28.

            Comment


            • #7
              Har forøvrig satt inn setet og gulvteppe.

              Comment


              • #8
                Fungerer det bra og lakke teppet? Holder det seg?
                - 97' Nissan Primera 2,0 SRi
                Alpine | Panasonic | Stinger | Focal | Fusion | Connection
                www.DemptD.com

                Comment


                • #9
                  Vet ikke om det holder men det funker som fy, ser bra ut og.
                  EDIT: ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder...
                  Last edited by Tobbelobb; 26-06-2008, 00:34.

                  Comment


                  • #10
                    Driver i dag med å feste forsterkerene bak og lurer på hva dere synes ser best ut. Her er alternativene:
                    NR1: Slik som det har vert til nå.

                    NR2:

                    NR3:

                    NR4:

                    NR5:
                    Last edited by Tobbelobb; 17-08-2008, 12:30.

                    Comment


                    • #11
                      Hehe, må innrømme at nr 1 fortsatt er peneste jeg nå da

                      Ta bare å snu den ene forsterkeren så polene kommer samme vei.
                      (Aludekslene i senter av forsterkern kan løsnes og snus slik at logoen da kommer samme vei.)

                      Comment


                      • #12
                        Ja det hadde jeg ikke tenkt på, takker for innspill.
                        Last edited by Tobbelobb; 17-08-2008, 12:31.

                        Comment


                        • #13
                          Et lite forslag:

                          Lag en ekstra plate til gulvet bak (etter fasongen av bagasjen). Denne hever du ca 5cm over gulvet som forsterkerne er skrudd fast til.

                          Så skjærer du hull til forsterkerne slik at toppen av forsterkerne blir i plan med toppen av det hevede gulvet.

                          Trekk så gulvet med teppe eller no.

                          Da får du skjult alle ledninger, samtidig som du får et jevnt og flatt gulv (der toppen av forsterkerne er en del av gulvet. Ettersom toppen er eksponert så vil da også forsterkerne få tilstrekkelig kjøling.

                          Jeg trur dette vil bli bra. Og så er det kanskje spesiellt enkelt å gjøre med disse forsterkerne ettersom de er så firkantede/flate. Ikke mister du noe særlig bagasjeplass av det heller.

                          Om du vil ta skrittet enda lengre så hever du gulvet ytterligere noen cm og freser spor til vindu eller no. Da vil forsterkerne være mer beskyttet, men de vil ikke få like god kjøling. Du mister også ørlite mer bagasjeplass.

                          Comment


                          • #14
                            Det var akkurat dette som var planen min men jeg skal støpe nye sider samtidig!
                            Last edited by Tobbelobb; 17-08-2008, 12:31.

                            Comment


                            • #15
                              yay!

                              Blir en travel helg på deg skjønner jeg. Du får knipse noe bilder oxo da

                              Comment

                              Working...
                              X