Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tobbelobb's Mercedes 300CE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Så var det festing og tilpassing av GPS og cd-spiller.







    Har også funnet frem noen biter av et gammelt hattehylle-prosjekt som skal brukes til ramme rundt den nye hattehyllen. Jeg skal ha en 19mm MDf plate inni denne rammen, subben skal være i midten.





    Last edited by Tobbelobb; 29-01-2009, 18:48.

    Comment


    • Ser bra ut det der.
      sigpic
      /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

      Kna Bodø Gatebil

      Comment


      • Etter en liten "arbeidsulykke" er HX250d'en permitert for godt... Så da blir det to stk ES250 i bandpasskasse, har lagd mesteparten av kassen i dag.





        Har også gjort litt på midtkonsollen.




        Venter nå på pakke fra installbay med subber og masse annet knask, bla. Pioneer DEH-P88RS||

        Gikk selfølgelig tom for støpeplast så det er også på vei.


        Comment


        • Et tips er å bruke polyester med fyllstoff oppi

          Ellers ser dette bra ut dette
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • ja har tenkt på det men støper for tiden inne i kjelleren hjemme så det blir litt mye lukt med polyester...

            Comment


            • Originally posted by Tobbelobb View Post
              Etter en liten "arbeidsulykke" er HX250d'en permitert for godt... Så da blir det to stk ES250 i bandpasskasse, har lagd mesteparten av kassen i dag.
              hva har sjedd?
              bygde bandpasskasse til mine es 300 i helga og jeg ble iværtfall fornøyd, håper du blir fornøyd med basserne i kassa di
              VW Golf 4
              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
              Simen Sormbråten

              Comment


              • Ja satser på at det blir bra! Er jo Mr.Johansen som har beregna kassen så det må jo bli gull!

                Ang. Den HX-en så var det mye frem og tilbake der, prøvde fire forskjellige kasser uten bukbart resultat, hadde for små porter, anywys, når jeg skulle ta den ut av bilen for n'te gang mista jeg kassen, den landa på en 2x4 bit som gikk opp i menbranen og slo skeiv svingspolen.

                Comment


                • Originally posted by Tobbelobb View Post
                  ja har tenkt på det men støper for tiden inne i kjelleren hjemme så det blir litt mye lukt med polyester...
                  Men for en herlig lukt..
                  Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                  Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                  Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                  -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                  Comment


                  • Har fått pakke fra installbay! Så nå har jeg lagd ferdig basskassen, den er på plass i bilen, bare mindre justeringer så er den helt ferdig.



                    6" rør opp i hattehyllen.



                    Så var det midtkonsollen, jeg er ferdig med støpeplasten nå, det er det bare MASSE sparkling og pussing igjen, håper å få trukket den i morgen så jeg får testet spilleren





                    Jeg har også montert rattkontroll til spilleren.



                    Må nok en gang beklage bildekvalteten...

                    Last edited by Tobbelobb; 07-02-2009, 23:25.

                    Comment


                    • Ble ferdig med sparkel og pussinga i går. I dag har jeg trukket midtkonsollen (det tok tre timer). Og så har jeg lagt opp nye signalkabler, remote og koblet opp spilleren!



                      Ble så mørkt ute nå at jeg fikke noe skikkelige bilder av det ferdige produktet men skal ta noen i morgen.

                      Last edited by Tobbelobb; 26-02-2009, 01:27.

                      Comment










                      • Edit: Bytta ut bildene mot noen med litt bedre kvalitet.
                        Last edited by Tobbelobb; 26-02-2009, 01:35.

                        Comment


                        • HVA! ikke noe midtarmlen?? Ellers ser det bra ut
                          sigpic
                          /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

                          Kna Bodø Gatebil

                          Comment


                          • Hehe, skal ikke ha midtarmlen, endå... har vurdert slik som en monterer på siden av setetryggen, men det blir i hvertfall ikke før jeg har fått tak i skinnseter!
                            Last edited by Tobbelobb; 26-02-2009, 01:36.

                            Comment


                            • Tilbake fra jobb så nå blir det mer bygging.

                              Var på posten i dag og hentet en hyggelig liten pakke fra installbay, nytt batteri (Odyssey PC1500) og litt koblingsmatriell.

                              Ny kabel mellom dynamo og batteri, Connection 53mm² i strømpe.





                              Kabel fra dynamo går inn på fremmsiden av batteriet, kablene til resten av bilen var for korte siden polene er omvendt, så de fikk seg en ringkabelsko og er nå koblet inn på batterisiden av sikringen. Skal fikse opp batteri festet btw.



                              (Er det noen som vet om det er mulig å få tak i lengre skruer for tilkobling på fremsiden av batteriet? De som var med er nemmelig så korte at det bare er plass til en ringkabelsko... og de var selfølgelig ikke metriske så da har jeg ikke noe liggende heller)

                              Tok en grundig rengjøring av bilen etterpå, med støvsuging og det hele

                              Fikk forresten stillt inn spilleren skikkelig i går, det høres helt utrolig bra ut!!!



                              Edit: Skriveleif...
                              Last edited by Tobbelobb; 26-02-2009, 01:39.

                              Comment


                              • Hei! Jeg lurer på en ting, tror du det er plass til å klemme inn 2x12" baki bagasjerommet på en C? 85cm bredt med kasse!
                                98' Audi A4
                                Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                                Comment

                                Working...
                                X