Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frontsett, midbass og basskasse + delefilter spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frontsett, midbass og basskasse + delefilter spørsmål

    Jeg har fra før to pioneer forserkere : 1 monoblokk Pioneer gm-d9601 - 1200watt rms 1-1,5ohm og firekanaleren på 4 x 150 watt rms 4ohm i samme serie, clarion vz409e dvd flipfront touchscreen spiller. 2 stk celestion AD 15-H olschool dinosaur subber2 x 600 watt rms fra mid 90 tall men er som nye - 2,8 ohm, jbl gto 6x9" hatthøllehøytalere 90 watt rms 4ohm. 2stk celestion ap8 8" midbass for dørene i front 100watt rms 4 ohm. mac audio reference settet 2 veis 4" fra sent 90 tall men er rekonet og i bra stand og har krystallklar lyd - kostet 3000kr nye 2x 80watt rms.
    Det jeg mangler er kabler, sikringer, koblinger ny altenator (dynamo), batteri, kondensator, delefilter til celestion ap8 i front og finne en måte å lage et tre veis system av ap8 + mac audio reference settet. mac audio reference settet har ikke originalt delefilter, men et delefilter fra toppserien til boston acoustics oxo fra sent 90 tall - dette fungerer MEGET bra i seg selv, med da blir do reference settet 2veis fulltone og vil gi mindre lydvolum i mellomtone og diskantområdet enn en tre veis løsning med ap 8erne. hadde jo funka med en spole på 8erne og la reference settet være som det er, men da når jeg ikke det volumet i lyd for å holde tritt med resten... kan kalle dette spørsmål 1: Noen tips her?
    Spørsmål 2 : Har vært inne på WINLSD og der ligger alle parametere både til 8 tommerne og 15 tommerne. Det som er at akkurat disse 15 tommerne skal ha 240 liters kasse med to kammere og bassrefleks for å yte maks i lavregisteret, en annnen løsning hadde vært en "push-pull kobling av 15 tommerne der de bruker en 120 liters kasse da 240 liter blir for stort i min bil. Noen som har erfaringer med en slik kasse altså da mener jeg push-pul kobling med to elementer isamme kasse montert mot hverandre i samme hull med den ene med reversert pluss og minus. Vil GJERNE høre erfaringer om en slik kasse VS 240 liters kasse med to kammere - kommer jeg til å tape mye spl på det? I WinLSD ser det MEGET bra ut med en push-pull kobling på 15 tommerne og med den kassen jeg har tenkt til 15 tommerne (pusk-pull) og ap8erne i front så vil ap8erne i front ta over akkurat der basskassen bak "flater ut, og det er rundt 100htz- Vil gjerne høre meninger om mitt opsett eventuelle forbedringer :-)

    MVH Bilstereomaniac1977
    1
    bør oppgradere
    0.00%
    0
    bør bytte
    0.00%
    0
    oppgraderinger
    0.00%
    0
    strøm alternator-dynamo
    0.00%
    0
    delefilter front
    0.00%
    0
    kasse til subber
    100.00%
    1
    kabeldimensjoner og sikringer
    0.00%
    0
    koblingsmuligheter
    0.00%
    0

    The poll is expired.

    Last edited by Bilstereomaniac1977; 12-04-2017, 17:20.
Working...
X