Announcement

Collapse
No announcement yet.

Titus41: Prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Titus41: Prosjekt

    Har savnet litt prosjekter på dette forumet, så derfor tenkte jeg at mitt prosjekt kunne legges ut.


    SketchUp tegning av kassen.

    FB = 34HZ - Kassen er tunet til.
    VB = 0.3 ft^3 - 8.5 liter.

    Element fra Sundown Audio - X 6.5" V2

    Xmax = 16mm
    2" diameter coil
    RMS Power = 300
    SVC = Singel Voice Coil
    Resistans = 4 Ohm

    Kassen er bygget i 19mm MDF



    Har fått skåret plater hos gode og trofaste hc thaugland trælastforretning på storo.
    De er alltid meget behjelpelige på kapp. Alt stemmer på millimeteren.
    Elementet er ikke stort som dere ser. Morsomt å bygge noe som ikke er av størrelse som en felg.

    Det er ikke mange 6.5" som kan ligge på siden av seg selv.





    Fikk brukt min trofaste cotech fres sammen med jasper circle jig 200.

    Har avrundet alle skarpe kanter i port med en avrunder. Har brukt en 45 graders chamfer bit på 30mm i alle kanter av kassen.




    Kassen er kun limt og stiftet sammen. Limet jeg har brukt er selvfølgelig det beste ( Cascol trelim )
    Bruker en Ryobi 18v R18N18G spikerpistol. Har funket overraskende bra til kassebygging og listverk.



    Fikk tak i noe som heter Duratex fra usa. Mange kaller det for bedliner som blir brukt på pickup biler, men de koster ofte mer. Duratex var faktisk noe til en grei pris da teppe havner på nesten det samme. Jeg la på to lag med duratex.
    Super enkelt å rulle på. Rullen kan også vaskes slik at man kan bruke den igjen senere. Brukte ca halvparten av dette kitet. Siden posen måtte klippes så brukte jeg et syltetøyglass til å putte resten av produktet i.



    Sentrering av subwoofer.

    Har tatt av ringen for bedre plassering av boret.


    Borer i vinkel og ikke rett ned i kassen. Bruker min hendige Dewalt 10.8v super grei når det gjelder slike småfiks.






    Tilkobling av sub.



    Finish!!!
    Innvendig av port er malt i hvitt. Dette ble gjort mens jeg monterte platene.




    Flere oppdateringer kommer.....
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

  • #2
    Fikk noe artig i posten for en stund siden.



    Mosconi RCD Controller

    Mosconi D2 100.4 DSP

    Mosconi D2 500.1

    Mosconi Plug and Play kabel kit.

    Gladen 20mm2 strømkabel (100% kobber)




    Flott innpakning







    Innsiden av Mosconi D2 100.4 DSP

    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

    Comment


    • #3
      fått testet subben? ser ut som veldig bra arbeid med kassa kult at ikke alle legger filt/teppe.

      Comment


      • #4
        Dessverre ikke fått testet ut sub enda MEEEEN snart !

        Har gjort noe i mellomtiden. Her er litt mer oppdateringer.

        Kabelen til DSP kontrollen er teipet sammen med Mosconi plug & play kabel settet og trukket fra spilleren til bagasjerommet.



        Har igjen vært en tur på Thaugland og hentet mer 19mm MDF.

        Tegnet opp bagasjeroms matta.





        Skåret plate til hjulbrønnen. Fant noe rest kapp som jeg brukte som "circle jig". 32 cm fra midten til ytterkant.
        Grei størrelse.



        Perfekt!


        Det var ikke lett å finne en god løsning til kablene. Da alt ville krysse uansett hva jeg prøvde.





        Tror jeg har funnet en god løsning. Mer estetisk enn funksjonelt.



        Det gikk ganske greit å trekke strømkabel i VW Golf 6. Det finnes 3 nipler bak batteriet som man kan bruke.





        Trenger ikke å fjerne deksel under pedalene. Kommer lett til ved å kikke under.
        20mm2 kabelen er trekt til batteriet og sikring er montert. ( Ikke koblet til batteriet enda! )





        Slik ser det ut i dag. Mangler kabelstrømpe men den er på vei. Har limt kabelen med limpistol for å holde seg på plass. Blir mer fiks her fremover. Dette er fortsatt litt provisorisk... Skal huske å legge ut flere bilder.
        Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

        Comment


        • #5
          Nydelig og genial løsning på plassering og kabling

          Har hatt D2 dsp selv, og nydelig lyd og justeringsmuligheter

          Comment


          • #6
            Klarte å låse nøkkelen inne i bagasjerommet etter en liten handletur. Kjempe artig !
            Viking var på stedet og kunne ikke hjelpe meg. "Innbruddssiker" bil sa dem. Eneste løsning var å knuse ruten. Dessverre...
            Klatret gjennom vinduet og la ned seteryggene for å komme til nøkkelen.



            Siden jeg ikke har reservenøkkel til denne bilen så var dette absolutt en gylden anledning til å skaffe seg en ny nøkkel. Møller skulle ha 4500kr +++ for ny nøkkel og 1-2 mnd leveringstid. Fant ut at Karl Jensen i Lillestrøm lager nøkler til de fleste biler.

            De slettet også den gammle ekstra nøkkelen som ikke finnes. Prisen ble på 1990kr og tok under 20 minutter.

            Til venstre er den nye nøkkelen og til høyre den originale.

            Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

            Comment


            • #7
              Har prøvd meg litt frem i Mosconi DSP programmet.

              Kanal 1+2 er lik som kanal 3+4



              Kanal 5+6 som er sub



              Grafisk oversikt over alle kanalene.



              Gjerne kom med tips angående DSP, dersom noen sitter med litt mer info og erfaringer rundt dette
              Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

              Comment

              Working...
              X