Announcement

Collapse
No announcement yet.

GalantV6: Ny ombyggning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da har jeg fått starta med vinyl, hadde problemer med sprøytepistolen så jeg har brukt opp det meste av limet.

    Starta med hattehylla. Synes denne beige vinylen var lit stiv. Vinylen virka mye tykkere enn den sorte, så er den ikke noe særlig strekkbar heller.








    Så lagde jeg meg noen griller som skal brukes til subbene, grillene festes fra undersiden.



    Så fikk jeg tatt det ene sidedekselet.



    Er ganske fornøyd med resultatet.

    Tore
    1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
    Pioneer, AD, Audison, Soundstream

    Comment


    • Dette ser veldig bra ut!!

      Det er artig å se at ting tar form & farge ikke minst. Håper du rekker Alvdal konkuransen.
      Gleder meg til å se denne bilen live.
      Håvard S
      Daglig Leder
      PlanetHifi
      Trondheim

      www.planetHIFI.no

      Hertz, Fusion, Pioneer, Kenwood, MTX, Connection, Audison, dynaBel, Seas Lotus,
      Alpine, AudioPulse, Genesis, Peerless, Installbay, Meguiar's, Defa


      BMW 750 Prosjekt tråd

      Comment


      • steike tore! dette er jo bare rått!!

        Comment


        • Detta ble veldig veldig bra! Gleder meg til å se resultatet med alle deler trekt og satt sammen
          VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

          Comment


          • Originally posted by PlanetHifi View Post
            Dette ser veldig bra ut!!

            Det er artig å se at ting tar form & farge ikke minst. Håper du rekker Alvdal konkuransen.
            Gleder meg til å se denne bilen live.
            Hadde håpet på Alvdal, men nå ser det mørkere ut pga mangel på lim. Tror ikke jeg klarer å skaffe meg lim raskt nok, drar på ferie nå til lørdag og kommer ikke hjem før den 6 sept. Har rød kontaktlim men vil ikke bruke det på beig vinyl, er redd det kansje vil gå igjenom.

            Tore
            1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
            Pioneer, AD, Audison, Soundstream

            Comment


            • Ekke vinylen rimelig tjukk da?

              Ellers, som vanlig er det rått å se på deg skride fram Tore!
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • Originally posted by GalantV6 View Post
                Hadde håpet på Alvdal, men nå ser det mørkere ut pga mangel på lim. Tror ikke jeg klarer å skaffe meg lim raskt nok, drar på ferie nå til lørdag og kommer ikke hjem før den 6 sept. Har rød kontaktlim men vil ikke bruke det på beig vinyl, er redd det kansje vil gå igjenom.

                Tore
                Jeg har brukt rød kontaktlim på så og si alt jeg har trekt de siste 2 (?) årene, og har aldri hatt noen problemer med at det går gjennom, selv på alcantara i alle farger (inkl lys grå). Så du har ikke noe i det hele tatt å være redd for

                Comment


                • Originally posted by neptyr View Post
                  Ekke vinylen rimelig tjukk da?

                  Ellers, som vanlig er det rått å se på deg skride fram Tore!
                  Takker så mye.

                  Jo denne vinylen er tjukkere enn den sorte som jeg skal bruke på kasser og gulv.

                  Tore
                  1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
                  Pioneer, AD, Audison, Soundstream

                  Comment


                  • Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                    Jeg har brukt rød kontaktlim på så og si alt jeg har trekt de siste 2 (?) årene, og har aldri hatt noen problemer med at det går gjennom, selv på alcantara i alle farger (inkl lys grå). Så du har ikke noe i det hele tatt å være redd for
                    Da får jeg prøve meg med rød.
                    Har du noen forslag på hva jeg kan gjøre for å slippe å sprute så mye klomper med pistolen. Synes jeg bruker mye lim, brukte nesten 1 liter på 2 deksler.

                    Tore
                    1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
                    Pioneer, AD, Audison, Soundstream

                    Comment


                    • Hadde samme problemet sjøl. Prøv å blande med tynner... Det løste problemet for meg, det ble mye lettere å sprøyte og det klumpet seg ikke lengre. Husker ikke hvilken tynner jeg brukte, men det kan jeg finne ut. Fordi i følge Dag ville ikke alle tynnere blande seg, noen funka fett og andre "levra" seg. Hvis ikke er det jo bare og ta en skvett lim og prøve. Blander det seg så er det jo ikke noe problem.

                      Jeg vet ikke hvor mye det har og si på festeegenskapen til limet, men mitt sitter som støpt enda.
                      Øyvind Kalbækken

                      Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                      Comment


                      • Originally posted by Øyvind View Post
                        Hadde samme problemet sjøl. Prøv å blande med tynner... Det løste problemet for meg, det ble mye lettere å sprøyte og det klumpet seg ikke lengre. Husker ikke hvilken tynner jeg brukte, men det kan jeg finne ut. Fordi i følge Dag ville ikke alle tynnere blande seg, noen funka fett og andre "levra" seg. Hvis ikke er det jo bare og ta en skvett lim og prøve. Blander det seg så er det jo ikke noe problem.

                        Jeg vet ikke hvor mye det har og si på festeegenskapen til limet, men mitt sitter som støpt enda.
                        Kan du finne ut hvilken tynner du har brukt så hadde det vært fint.

                        Er det andre som har noen ideer så er det bare å poste det her

                        Tore
                        1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
                        Pioneer, AD, Audison, Soundstream

                        Comment


                        • Originally posted by GalantV6 View Post
                          Kan du finne ut hvilken tynner du har brukt så hadde det vært fint.

                          Er det andre som har noen ideer så er det bare å poste det her

                          Tore
                          Vanlig cellulose tynner funker fint. Blandet selv oppi tynnner når det var veldig kaldt i vinter.

                          Comment


                          • Nå blir det ingen oppdatering før etter ferien, reiser til Hellas på lørdag.

                            Tore
                            1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
                            Pioneer, AD, Audison, Soundstream

                            Comment


                            • Langferie detta eller?

                              Noen oppdatering snart eller?

                              Comment


                              • Det kommer noen oppdateringer etterhvert. Dro på en ekstra ferie til Thailand, kom hjem i går. Må bare få kjøpt inn mer vinyl så er det å fortsette.

                                Tore
                                1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
                                Pioneer, AD, Audison, Soundstream

                                Comment

                                Working...
                                X