Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf V - high price low power perfect sound I still do

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Golf V - high price low power perfect sound I still do

    Gikk greit å bytte antenne og sette inn Pioneer AVH-3800 dab. Greit også å bytte høytalere i dørene, men det å få trekt nye kabler blir ikke enkelt. Ettersom de låt forferderlig bytter jeg nå til det Focal settet vist på bildet.


    Click image for larger version

Name:	maxresdefault.jpg
Views:	1
Size:	61.8 KB
ID:	300301

    Det blir jobb. Har kjøpt støydempematter osv, men problem gjenstår, trekke kabler til forsterkeren.



    Click image for larger version

Name:	bg_la_4120_d.jpg
Views:	1
Size:	65.3 KB
ID:	300302

    Resten blir et berg av uovervinnelige hindringer, særlig fordi jeg har grå stær på begge øyne.

    Bildet viser stoda idag. Skal få inn denne 8" sub Hifonics og to forsterkere en til subben, en til frontene. Setter hele greia nedi mellomrommet mellom baksete og forsete. Kan ikke ha det baki pga hunden min. Skal nå skru det fast til den hvite Ikea Billy hylla og trykke det hele nedi golvet

    Click image for larger version

Name:	AKR_2305.jpg
Views:	1
Size:	482.3 KB
ID:	300300
    So far greit. Men det å fysisk trekke de to kabelsettene ser jeg mørkt på. Hvis jeg finner et hull i torpedoveggen, vil det lette mye.
    Last edited by Jorunn Allviter Den Fagre; 21-06-2016, 16:03.

  • #2
    Voffen, dyret, lyder navnet Borga av og til, 8år, 25 kilo, har rede i HELE bagasjerommet
    Attached Files
    Last edited by Jorunn Allviter Den Fagre; 21-06-2016, 16:05.

    Comment


    • #3
      Fin hund. Gøy med en svær kamerat!
      Fant denne supre guiden til deg, som kanskje hjelper på gjennføring av strømkabel:
      http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=41203
      never enough!

      Comment


      • #4
        Tror bare ikke mine egne øyne!
        Dette kan bety et totalt gjennombrudd for mitt lille prosjekt! Idag fikk jeg tatt opp plastikk dekslene på passasjer sida, altså insteget, og lagt fint til antennekabelen frem til radioen

        Metodikken fra torpedoveggen og bakover, som jeg gjorde idag, er slik

        http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2329932

        Det jeg skulle ha fått forklart, på NORSK, hvordan legger man to stk 2o amp power kabler i samme kanal som to signalkabler
        De skal ikke ligge sammen, men de kan vel ligge i den kanalen, separert av dette "blekket" i karosseriet vi ser?

        PS
        OT
        Ser på filmen The Aviator (går på Netflix), kjenner meg litt igjen fht denne monteringen jeg ennå er for dum til :_)

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jorunn Allviter Den Fagre View Post
          Tror bare ikke mine egne øyne!
          Dette kan bety et totalt gjennombrudd for mitt lille prosjekt! Idag fikk jeg tatt opp plastikk dekslene på passasjer sida, altså insteget, og lagt fint til antennekabelen frem til radioen
          Uansett, om du velger å bruke den gjennomføringen som vist i guiden, pass på å vaske godt rundt hullet og tett skikkelig med tec7 el.l. For om dreneringen til batterikassa går tett, så fylles dette rommet med vann. Og hvis det ikke er skikkelig tett rundt gjennomføringen så blir passasjeren våt på bena.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            AMAZING!

            Click image for larger version

Name:	AKR_2307.jpg
Views:	1
Size:	90.4 KB
ID:	298058

            Click image for larger version

Name:	AKR_2308.jpg
Views:	1
Size:	61.6 KB
ID:	298059

            Click image for larger version

Name:	AKR_2312.jpg
Views:	1
Size:	80.4 KB
ID:	298060

            Click image for larger version

Name:	AKR_2314.jpg
Views:	1
Size:	82.4 KB
ID:	298061

            Click image for larger version

Name:	AKR_2317.jpg
Views:	1
Size:	84.7 KB
ID:	298062

            Butikken vår i byen fyller år og gir oss de beste produktene med et 4 tall først
            Last edited by Jorunn Allviter Den Fagre; 22-06-2016, 12:52.

            Comment


            • #7
              Statusrapport

              Den proppen der, er noe "ikke gjør dette hjemme" greier

              Har prøvd å komme ned til den, men som det sies, du må fjerne en stor plastikkbit og to klips.

              Tror det stoppa seg der, er helt avhengig av bilen, xxxxx vet hva som skjer når jeg trekker opp- se på bildet.

              Ser den ikke nedenfra, jeg har skrudd ned hanskerommet,
              men det er en masse plastikklips og deksler, ventilasjonsanlegg og kabelbunter før jeg kommer oppi det området.


              Konklusjon,
              jeg må finne en enklere vei gjennom torpedoveggen.
              Attached Files
              Last edited by Jorunn Allviter Den Fagre; 22-06-2016, 15:58.

              Comment


              • #8
                Finnes ikke noe som er umulig, det tar bare lengre tid å løse Du finner sikkert ut av det til slutt, har ikke så god kjenskap til golf selv. Min er trukket under bilen.
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #9
                  Click image for larger version

Name:	AKR_2323 (1).jpg
Views:	1
Size:	84.1 KB
ID:	298064




                  Dagens dont ble på vel fem timer.

                  Fikk ført fram høytalerkabler begge sider, pent gjemt i sidekanaler, og lagt en kveil ved dørgummimansjettgreia. Gruer meg litt for selve gjennomføringa, må prøve en slange og dytte kabel inni den. Slik ser det ut innom hanskerommet, mine kabler er i den hvite stripsn.

                  Click image for larger version

Name:	AKR_2326 (1).jpg
Views:	1
Size:	56.8 KB
ID:	298065
                  Og jeg fikk lagt opp USB kabel og signalkabel fra den ene forsterkeren. Klemt på blåhvit signalkabel. Funnne meg en setebeltebolt som jeg skal skru av for den perfekte jording.

                  Kommer til å drømme om brekte plastikklips inatt. Håper jeg finner igjen de fleste på eBay.
                  Click image for larger version

Name:	AKR_2328 (1).jpg
Views:	1
Size:	62.4 KB
ID:	298066
                  Men noe grommet/hull for power finner jeg ikke. En hel masse kabler og plastikk er "i veien"-

                  Click image for larger version

Name:	AKR_2330 (1).jpg
Views:	1
Size:	71.3 KB
ID:	298067
                  Imorgen planlegger jeg å få testet sub og monoblokk. Legger bare power inn gjennom vinduet foreløpig :-)
                  Last edited by Jorunn Allviter Den Fagre; 23-06-2016, 18:58.

                  Comment


                  • #10
                    Dagens dont var på 4 timer.

                    Herav en time på leting etter hull. Fant to. Den på videon og ett til. Begge lett tilgjengelig fra motorrommet.
                    Ikke mulig å bruke - på innsida er varmeapparatet plassert like oppå. Hvis jeg skrur ned hele dashbordet med ratt, ac og alt ihop kan jeg kanskje komme til på innsida.

                    Ellers er jeg "ferdig". Alle ledninger er trukket og lagt bak, klar til å plugges inn i forsterkerne. Gjør ferdig montering av høytalerne i dørene om tirsdag/ onsdag.

                    Nå blir det en stille helg. Vi skal til Trollheimen i morgo. Tenker det blir en tolv timers fottur, fint i fjella no!

                    Comment


                    • #11
                      Ved Perleporten

                      Har vært hos Kongen på Stjørdal. De strømkablene og forsterkerne ble montert i en fei, hva var nå problemet ;-)

                      Den ene RCA kablen var en halvmeter for kort, så jeg må vente på ny pakke fra Skodje før jeg får lyd.

                      Festet sikringene oppå sikr. boks;
                      Click image for larger version

Name:	AKR_2376.jpg
Views:	1
Size:	352.5 KB
ID:	298069

                      Tredd strømledninger gjennom hullet jeg fant, men jeg torde ikke å bruke det;
                      Click image for larger version

Name:	AKR_2379.jpg
Views:	1
Size:	339.8 KB
ID:	298070
                      Lampa peker på hullet;
                      Click image for larger version

Name:	AKR_2382.jpg
Views:	1
Size:	330.3 KB
ID:	298071

                      To bilder av forsterker montasjen baki, under voffen. Skal ha ei filtplate, gummimatte og så to ulltepper og to puter før voffen kan legge seg på dette. Blir muligens samme effekt som varmekabler på badet :-)

                      Click image for larger version

Name:	AKR_2385.jpg
Views:	1
Size:	564.2 KB
ID:	298072

                      Click image for larger version

Name:	AKR_2389.jpg
Views:	1
Size:	526.5 KB
ID:	298073



                      I morgen skal jeg montere perlene fra Focal, kanskje jeg kommer inn i Perleporten da?
                      Last edited by Jorunn Allviter Den Fagre; 27-06-2016, 16:58.

                      Comment


                      • #12
                        Kanskje noen andre kommer inn perleporten? Si fra om du skal selge den BLAM forsterkeren da :-)
                        VW/Audi ende-tusi-ast!

                        Comment


                        • #13
                          Sliten i knærne etter all sittingen i lotus baki golfens bagasjerom. Har ingen bilder fra idag,
                          har bare koblet ferdig Crunch monoblokka og tunet opp Hifonics subben. Setter de to første på kl ni, mens gain har jeg på kl 14 sånn i starten.

                          Brukte altså 4,5 timer på oppkobling av Crunch. Hmm som tiden går. Fiklet for my med baksetet, det må løftes opp, det ble litt for vanskelig for meg.

                          Litt i stuss på hvorfor subben låt på alle måter perfekt når bilen sto stille, men når jeg startet bilens 1.9 liter diesel, ble bassen mer i retning grøtete...

                          Nå demrer det for meg hva jeg har gått glipp av i de siste 40 år bak rattet!

                          Old Sock (Eric Clapton) låter jo som den skal! Akkurat som hjemme i sofaen! Skikkelig stram tørr bass som det skal være, feks reggae låten Every little thing (spor 11) er akkurat så sid og dyp i bassen at den tar tak i deg og bilen og rister deg i takt med den vuggende reggae grooooven!

                          Blir nesten rørt av all denne vellyden :-)

                          Og hva skjer i morgen??

                          Skal koble opp BLAM forsterkeren......vet nå at ånjeg får Alltidspass til perleporten nå :-)

                          NB
                          Bruker BARE den originale CDn når jeg tuner inn anlegget. Ville jo vært lettere med blåtann og spotify, men det er jo begrenset og delvis begredlig lydkvalitet på det.
                          Last edited by Jorunn Allviter Den Fagre; 28-06-2016, 19:47.

                          Comment


                          • #14
                            Godt å høre at det begynner å komme seg med lyden. Eksperimenter gjerne med hvilken vei subwooferen spiller i bagasjerommet. Vurder demping av plastpaneler hvis du har skrangling og vibrasjon. Jeg mener spotify offline med aktivert "extreme" kvalitet på filene er godt nok på bilstereo for vanlige dødelige!
                            Pass på at utstyret du monterer under filt og puter og hund ikke blir alt for varmt. Da går forsterkerne bare i protect, de bør ha mulighet for noe kjøling helst.
                            never enough!

                            Comment


                            • #15
                              Tilbakeslag

                              Dagens dont ble

                              --- en gedigen fadese, et slag i fjese.

                              Oppmuntret av enkeltheten til Crunch forsterkeren, koblet jeg sammen BLAM forsterkeren idag.

                              6 - seks - stive klokketimer tok det. Og ble heeelt ferdig!

                              Dro på tenningen, både Crunch og Blam startet opp helt normalt, blå power on på begge -- HURRA!

                              Men det ble aldri noe lyd ut på Blam. Crunch spilte jo bassen så fint så tungt, ellers ikke et pip.

                              Så da har jeg koblet feil et sted.

                              Skulle vel aldri kjøpt Blam 4 kanals amp. Det ene er at manualen er printet i 4 Tms Roman, selv med sterk lupe og lesebriller ser jeg ingenting av dette. Forsterkeren er enda verre, det står noe på knottene, men da må jeg dra ut mikroskopet.

                              Crunch derimot ser jeg uten brilla. stor grov skrift i manualen og lettlest på ampen.

                              Nå blir det en urolig natt:-)
                              Spekulere på hvor jeg har koblet feil

                              Comment

                              Working...
                              X