Announcement

Collapse
No announcement yet.

StigA's Aspen Armywagon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • StigA's Aspen Armywagon

    Hey, har nok ett lite prosjekt på gang.. lager en prosjekttråd her så vi holder litt liv i forumet (og forhåpentligvis arbeidslysten..)

    1978 Dodge Aspen SE stasjonsvogn, med en kraftig overdose burgunder rød. Allt formye rødt, får skikkelig bestemorbil følelse, så dette måtte endres litt før noe annet. Og siden bilen allerede har hatt noen år på raggen, så var det bare fram med malingsrulla
    US Army grønn med sorte detaljer, nye felger og div kommer ettervært.






    En raggebil fortjener stereo den også, gjerne noe høyt spillende. Etter en tur til Sverige i påsken så blei det vist med noen høyttalere hjem etter en god deal. 8stk GAS pm64 pro, 6,5". Mulig ikke de beste, men har idag 1stk Biltema 6x9 stripset i dasjen, drevet av spilleren.. så blir nok ikke værre

    Sub blir i første omgang 1stk Digital Designs Redline 615 d2, drevet av en Cerwin-Vega Stroker 1000.1 monoblokk.
    Høyttalerene skal drives av en Cerwin-Vega HED 600.4
    Blir LIB strøm og høyttalerkabel og ett Stinger spp1200 batteri bak.
    Alpine headunit. Diskanter kommer med tiden.



    Startet på dørpanel fremme. Blir 3stk i hvær fremdør, og 1stk i hvær bakdør.










  • #2
    Stillig raggerbil fulltone de gas elementene? Minner meg litt om noen mtx spl mellomtoner jeg såg på enn eller annen side forledens! Planer om å dempe dører osv?

    Comment


    • #3
      Takker! Dette er mellomtoner, og har litt mer slaglengde enn MTX elementene. Blir nok ett par Hertz ST44 også ettervært, da jeg har ett sett ekstra. Evt Cerwin-Vega pro tweeters.
      Blir desverre ingen demping foreløbig.. må først sveise inn noe å feste dempematte i
      og taket blir nok prioritert isåfall, da det skrangler veldig bare med en sliten 12" Kicker..

      Comment


      • #4
        Gromme prosjekter du driver med
        Mvh Julian Sommer
        Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

        Comment


        • #5
          Morsomt prosjekt..!

          Comment


          • #6
            Takk og takk!

            Fikk begynt litt på dørtrekk bak også. Ville prøve å lage disse uten å støpe så da ble det litt "teardrop" design. Lekte litt med vinkelsiper på sponplate. Litt usikker på om jeg liker det, og kunne absolutt vært gjort bedre men gøy å teste noe nytt. Burde hatt samme design fremme, så mulig det må endres på en gang om prosjektet skulle bli skikkelig serriøst






            Comment


            • #7
              Bitteliten update.

              Montert dørpanel fremme, hvor jeg møtte ett lite problem jeg tydeligvis ikke hadde tenkt på. Måtte bygge ut høyttalerene litt så de ikke kom i konflikt med ruta, men dette resulterte i at bakerste høyttaleren går i sete når døra er lukket.. Siden jeg har deksel på disse så får det bare være sånn foreløbig, men om det skal endres blir disse to bakerste flyttet opp i dasjbord, eller montert i bakluka.



              Fikk lagt opp masse meter med LIB 4mm2 høyttaler kabel og koblet opp så det er lyd i de fire fremste høyttalerene.
              Har også delvis funnet ut hvor jeg vil plassere batteriet bak, og har lagt opp ett strekk meg LIB 53mm2 kabel.







              Neste på lista er å få sveiset litt rust i ene bakdøra før jeg monterer dørpanel og høyttalere bak. Så skal jeg gjøre TB3 og få koblet opp batteriet bak. Få laget noen "amprack's" og finne ut hvordan jeg skal gjøre det med basskasse.

              Kommer en update innimellom, men nå skal Jeep'en prioriteres

              Comment


              • #8
                Kul bil og kult bygg

                Comment


                • #9
                  For en effektivitet!
                  Veldig artig prosjekt det her. Spesiell bil og forhåpentligvis litt spesiell lyd. Dørene ser skikkelig frekke ut Stig, stå på!
                  never enough!

                  Comment


                  • #10
                    Heh, jeg hadde GAS diskanter i 2000, de kostet 100kr og var drit

                    Disse er nok sikkert MILEVIS bedre enn de jeg hadde Artig bil, Motor?
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                    Comment


                    • #11
                      Takker folkens! Sitter en 318 motor i denne, med div "bolt on trim"
                      Fått testet litt og det spiller ganske høyt. Lydkvalitet er vel ett annet kapittel, og det mangler absolutt bass og diskant!
                      Mulig dette ble kortvaring lykke. Regnet litt her på onsdag, som resulterte i at det har rennt inn vann i bilen og OPPI forsterkeren Hørte på musikk på vei til jobb, så kom det ett skikkelig smell i høyttalerene og forsterkeren ville ikke på lenger. Ligger inne til tørk nå, men tviler litt på den overlevde..

                      Last edited by StigA; 15-04-2016, 21:27.

                      Comment


                      • #12
                        Så byggekvalitet på nivå som Mercedes'en min?
                        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                        Comment


                        • #13
                          Aiai. Det svir jo litt. Håper du får fiksa det, eller blir det bare marin-komponenter for båt-montering kanskje? Hehe.
                          Hva slags sub hadde du planlagt?
                          never enough!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by bass-freek View Post
                            Aiai. Det svir jo litt. Håper du får fiksa det, eller blir det bare marin-komponenter for båt-montering kanskje? Hehe.
                            Hva slags sub hadde du planlagt?
                            He he, kanskje noe å vurdere nå ja
                            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                            Comment


                            • #15
                              Forsterkeren overlevde! Mulig 2 av kanalene ikke virker helt, men er hvertfall lyd foreløbig i 4 høyttalere.

                              Foreløbig er planen 1stk DD 615 sub hvor kassa skal bygges i "reservehjuls brønnen". Er ett stort rom under gulvet bak. Men må få orden på noe vannlekkasjer først.
                              Midlertidig bassist er (uheldigvis) en sliten Kicker cvx12. Ikke bra, men bedre en ingenting

                              Har og fått koblet monoblokk midlertidig, men her skal allt endres ettervært. Beklager skikkelig kabel rot, nesten flaut å vise frem..
                              Pluss kabel fra dynamo skal og flyttes, men hadde ikke lang nok kabel pr idag. AC kompressor skal fjærnes samt motor trenger å pakkes om så blir rydding av motorrom da tenker jeg. (vist jeg har bilen så lenge.. )






                              Har også denne liggende som jeg lurte på å teste ut her ettervært, bass prossessor.



                              Måtte og hive på ett klistermerke. Jeg liker hardstyle musikk og med litt army stil på bilen så syntes jeg dette passet

                              Comment

                              Working...
                              X