Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf mk4,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Jeg ville ikke starta med å bytte spiller med mindre du har en erstatter liggende allerede.
    Legg ut bilder av eksisterende oppsett og forklar bedre hvordan det er bygget og koblet så kan vi komme med mere tips. Er det din opplevde lyd du refererer til eller har du målt med TL el tilsvarende og sammenlikner med et tidligere bygg?

    Golf er en bil som spiller høyt, og 2x15" Orion burde være nok til å spille ordentlig moro.
    never enough!

    Comment


    • #47
      Tror alle vogn og kombi bilen er bra for spille høyt, bare coupe og sedan som er mer kompleks installert. Jeg snakker om lav frekvens.

      Comment


      • #48
        Har desverre ikke mulighet til å bygge noe større kasse, ja uten å legge ned seteryggen da

        Tenker jeg prøver å bytte spiller før jeg starter på ny kasse vertfall, vil uansett ha en mer moderne spiller med usb og bt dårlig med lydinnstillinger på alpine spilleren jeg har nå

        Comment


        • #49
          Jeg har ikke nevnt noe om større kasse. Hvis du redegjør for dagens oppsett er det mulig å identifisere noen faktorer som begrenser output. Start med å liste utstyret du bruker. Manglende netto kassevolum kan til en viss grad kompenseres med å putte inn mer effekt.
          never enough!

          Comment


          • #50
            Info

            Kan liste opp hvordan oppsettet er nå

            -Machman 370a dynamo
            -the big three
            -et biltema agm 95ah fremme i bilen
            Jordingene fremme er to stk i karosseri, motorblokk+ dynamofeste. To strekk med (+) fra dynamo til startbatteri.

            To strekk med jord og + fra startbatteriet til batteribanken bake. I tilegg har Batteribank to jordinger i setebelte-boltene og jording fra der man fester reservehjul.
            -tre biltema agm 95ah i hjulbrønnen
            -to strekk med jord og + til ddm4 blokka
            -8mm2 høyttalerkabel fra distrubisjonsblokk og videre der i fra til subbene(koblet i 1ohm, har målt)

            Alle kabler er lib 53mm2, jordingspunkt er pusset fri for lakk og sikringer er selvfølgelig på plass.

            Bilen er fullisolert med silent coat, taket har 5lag, stortsett hele gulvet har 2lag, hele bagasjerommet har 2 lag, noen steder 3. Byggskom i alle kanaler og kriker man ikke kommer til.

            -Alpine 9853r spiller.
            Signal kabler til sub er koblet på "sw"
            Remote hentet fra spiller.
            -infinity frontsett
            -hertz hdp4 til det midlertidlige frontsettet.

            Comment


            • #51
              instillinger på amp

              bildet lyger lit og kan vær vansklig å se hvordan jeg har stilt det inn

              -gain stilt inn etter hørsel og voltmeter
              -subsonic på ca 15hz
              -bassboost på 2,7db
              -lpf 80hz
              -bassremote stiller jeg etter type musikk


              Comment


              • #52
                Hmm. Det høres jo ut som er riktig så solid bygg du har.
                Jeg ville hatt ETT jordningspunkt for batteribanken. Jeg ville droppet bassremote. Jeg ville definitivt heller oppjustert gain fremfor å bruke bass boost, sålenge det virker som om du har litt å gå på. Kan det hende du taper noe i signal eien fra forsterker til subwooferelement? Eks bolter eller terminaler med dårlig ledeevne. Har du målt output på forsterker med voltmeter for å sjekke om du henter omtrent den effekten du skal? Evt clamp'e den (har ikke erfaring med sistenevnte selv). Er elementene innspillt?


                Spiller elementer opp? Hvilken vei vender porten? Er det tilstrekkelig mellomrom i begge ender av porten til nærmeste vegg?
                never enough!

                Comment


                • #53
                  Originally posted by bass-freek View Post
                  Hmm. Det høres jo ut som er riktig så solid bygg du har.
                  Jeg ville hatt ETT jordningspunkt for batteribanken. Jeg ville droppet bassremote. Jeg ville definitivt heller oppjustert gain fremfor å bruke bass boost, sålenge det virker som om du har litt å gå på. Kan det hende du taper noe i signal eien fra forsterker til subwooferelement? Eks bolter eller terminaler med dårlig ledeevne. Har du målt output på forsterker med voltmeter for å sjekke om du henter omtrent den effekten du skal? Evt clamp'e den (har ikke erfaring med sistenevnte selv). Er elementene innspillt?


                  Spiller elementer opp? Hvilken vei vender porten? Er det tilstrekkelig mellomrom i begge ender av porten til nærmeste vegg?
                  skal prøve meg litt mer frem med instillingene elementene er innspilt. elementene spiller oppover, porten vender også oppover. lagde en liten skisse av kassen... ikke i måleståkk


                  Comment


                  • #54
                    Snakket med mange som har erfaringer med DD-forsterkere, de som har målt clippingpoint sier oftest at gain bør peke på i'en på ordet over potmeteret, altså litt tilbake fra der du har stilt den. Ellers ville jeg forsøkt å ta ut remoten(kan kludre med output) og stille bassboost ned til 0, der den hører hjemme(!) og heller dra på mere volum på spilleren, mim 80-prs F.eks klipper ikke før volum 56 av 62, så det kan være du har noe å hente der
                    Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                    | Gladen 75c6 - DD m4a |
                    | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

                    Comment


                    • #55
                      Pioneer

                      Da har man bestilt en pioneer deh80prs har lest litt om pionerr spillere, å virker som dem har en svakhet som går igjen. Nemlig jording, noen tips til dette?
                      Last edited by rubenrusten; 20-03-2016, 19:27.

                      Comment


                      • #56
                        Liten update

                        Spilleren er montert, ble MYE bedre! Har også dempet høyre fremdør med to lag med silent coat og et lag med lib aku. Dørpanelene fikk også godt med demping ventre dør blir dempet i løp av denne helgen! Slenger med noen bilder etter helgen

                        ----Spørsmål----
                        Hvordan ville dere koblet opp 4stk hertz 165 + 4stk hertz st35 på en hertz hdp4 og en pioneer deh80prs? Bi-amp?

                        Comment


                        • #57
                          Subbene er foresten til salgs til dem som ikke har fått med seg det!

                          Planen videre er å fjerne baksetene...

                          Comment

                          Working...
                          X