Announcement

Collapse
No announcement yet.

peugeot 406 2x18" LIB, C-stolpe vegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peugeot 406 2x18" LIB, C-stolpe vegg

    Da har jeg endelig fått somla meg til å begynne på veggen i 406'en min

    Utstyre jeg har så langt er:
    2x18" LIB 1882 D1
    1xLIB 3500.1
    2xDD VO B2
    LIB 53mm2 kabler
    LIB phonokabler

    Satser ikke på å slå noen rekorder med det her, men håper det kommer til å bli ganske rått

    Kommer oppdateringer





  • #2
    Blor opprriktig glad av å se de bildene! Du blir nok ikke skuffa. Jeg har hatt mye morro med LIB elementer og vegg.
    Portareal? Har du en plan for tetting av veggen? Hvor skal du ha batteri(er)?

    Uansett en kjempegod start - keep them pictures coming!

    never enough!

    Comment


    • #3
      Bestandig artig når man ser nye bygg, og spesielt når man har store planer
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        Skal handle noe polyester og vinkler mm. I dag. Burde vel gå greit å tette sprekker med glassfiber?

        Portareal har jeg ikke sett så mye på enda, skal finne bredde og høyde på den i dag så tenkte jeg å spørre her om hjelp til lengde

        2 batterier blir plassert bak seteryggen, resten blir plassert der det er plass

        Og hva bruker dere til å feste elementer vertikalt? Har sett litt på t-muttere.

        Last edited by imissit; 29-07-2015, 12:33.

        Comment


        • #5
          Porten blir 13x76cm, Noen som vil hjelpe meg å regne ut lengde for å få 34hz tuning?
          Kassa er på 575Liter, det er uten elementene

          Comment


          • #6
            Fått gjort litt de siste dagene
            Baffel er nå også montert og elementene er prøvemontert og prøvespilt. Kassa flexer alvorlig mye, men får håpe det blir bedre når det kommer mer polyester og gjengestenger inni








            Comment


            • #7
              Det ser veldig kult ut. Men det ser ut til at du kanskje har 22mm i tak vegg og sider. Det ville jeg ihvertfall fordoblet. Evt så får du prøve å reparere med en fuckload av vinkelbeslag, gjengestenger og 2x4tommers bjelker på utsiden. Det er nok enklere å bygge enda et lag til inni skallet. Et skall til vegg som er bygget inni bilen og er såpass stort krever vanvittig mye for å bli helt stivt og dødt (bakveggen min er omkring 15cm tjukk), dog er min kasse en god del større. Velkommen til problemene ved å bygge stort!
              ...desto viktigere: låter det fett?
              never enough!

              Comment


              • #8
                Tar forslaget ditt, legger ett lag til på utsiden i dag og sauser det inn i polyester. Får handle gjengestenger en dag denne uka

                Skal legge ut noen fler bilder i kveld når jeg kommer hjem fra jobb

                Last edited by imissit; 03-08-2015, 11:14.

                Comment


                • #9
                  En liten video av første test, er ganske fornøyd, men er nok en del og hente fremdeles

                  Comment


                  • #10
                    Tøfft stort bygg i en liten bil

                    Comment


                    • #11
                      Morsomt prosjekt !

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by lyd View Post
                        Morsomt prosjekt !
                        Vet ikke om bilen er helt enig, nå raser taklamper og speiler og det som er


                        Få tetta rundt den nå bare jeg får dobla veggene
                        Ladespenninga synker til 11,5 volt ved fullt volum, så forsterkeren yter vel ikke akkurat max^^ blir vel batterihandel snart
                        Last edited by imissit; 04-08-2015, 12:36.

                        Comment


                        • #13
                          Tøft. Ser ut som at det flytter mye luft har nok en del mere å hente med avstiving

                          Mvh kim

                          Comment


                          • #14
                            Fornøyd med elementene? Syns du forsterkeren drar elementene greit nok..? Vurderer samme oppsett som deg. Men vil prøve å bygge ei 280-300L kasse, med riktig str på slotporten. Spørsmålet er hvordan finner jeg ut str på slotporten?
                            VW/Audi ende-tusi-ast!

                            Comment


                            • #15
                              Blir nok 1 sånn forsterker til eller en 7000.1 elementene er jeg veldig fornøyd med, leverer virkelig ) portareal du trenger hjelp med eller alt sammen?(høyde, bredde, lengde?)

                              Comment

                              Working...
                              X