Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 406stv go lyd i bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peugeot 406stv go lyd i bil

    Hei

    Jeg har en peugeot 406stv som jeg ønsker og oppgradere lyden i.
    Mitt mål er og få en god detaljert og fyldig lyd som også spiller høyt da enkelte musikk typer nytes best ved høyt volum

    Nå så har jeg:

    sony CDX-GT620U spiller
    Dynabel BF1702 Forsterker til Pioneer sub
    Dynabel BF1502 Forsterker til DY9410
    Dynabel BF0804 brokobla til frontsett
    Peerless Definition 6, 2veis 6,5" frontsett
    Pioneer TS-W306C 12" sub i lukka kasse.
    Dynabel DY9410 10" sub i lukka kasse.

    Frontsette i bilen er orginalt enn så lenge, men skal byttes snart.

    Har flere forsterkere og en ekstra sub liggende samt et 6,5" front sett fra Perlees Difinition serien liggende så noe lyd må det vel bli.

    Bruker mobilen som lydkilde, men har fått litt trøbbel med støy som jeg må finne ut av.
    Overfører lyden via 3,5mm jack til jack fra headsett utgang på mobil til aux inn i front på spiller.

    Planen fremover vil bli støydemping av bil, bytte/oppgradere orginal kabling og høytalere.
    Må nok bytte batteri i bilen også da det gamle er gammelt så noen anbefalinger?

    Når det gjelder støydemping skal den være heldekkende eller holder det med X% dekkning for og stive av områder?
    Kom gjerne med anbefalninger av butikker og produkter til dette....
    Bilder skal jeg vel se og få til også...
    Last edited by Tommy str; 23-11-2014, 19:32.

  • #2
    Bilder ! Velkommen og lykke til med bygget
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      innkjøp..

      Har fått byttet frontsettet og kjøpt inn 50mm2 strøm kabel samt en fordelerblokk så jeg kan koble opp egen forsterker for front settet.
      Fikk testet lydnivået tur retur trondheim oslo i helga så en forsterker til frontsettet må på plass.
      Fant også ut av en av støy problemene, men fikk et nytt etter montering av 2 veis frontsett.

      Første problem var rett og slett headsett utgangen på sony telefonen.
      Men så fikk jeg dynamo støy ved oppstart og kun ved oppstart....hmm


      Klargjort før montering


      Nytt element i dør og gml ved siden


      Midlertidig montering av sub og forsterker.

      Etter hvert så blir det og kjøpe inn dempematter, nytt batteri og kanskje bytte dynamo.

      Comment


      • #4
        Et par bilder av gammel og ny strømkabel.





        Nytt batteri og dempematter blir vel neste steg i prosjektet, men det var de penga da....

        Comment


        • #5
          Penger er grunnen til at mitt prosjekt også har vart siden |999...
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #6
            Var ute og kjørte en tur i dag med 4åringen i baksetet da han sovna.
            Tenkte at han våkner nok når jeg skrur opp musikken.
            Men, neida snorka like herlig.

            Konklusjon: Trenger mer lyd og effekt!

            Comment


            • #7
              sovner unger i bilen, sover de stortsett uansett hva som skjer. Men våkner de sent på morgenen, la oss si rundt 5, da sover de ikke i det hele tatt...
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

              Comment


              • #8
                Da har jeg kommet litt lenger.

                Fikk trekt opp ny 50mm2 fra batteri til bagasjerom som er midlertidig koblet opp i fordeler blokk.
                Byttet også ut jord kabel til 50mm2

                Når jeg først var i gang trakk jeg frem delefilterne til frontsettet, trakk ekstra signal kabel til forsterker for frontsettet samt høytaker kabler fra forsterker til delefilterne.

                Kjøpte meg nytt batteri tidligere i uka, 70ah agm fra biltema. Tenkte jeg skulle teste det da flere har skrevet positive erfaringer om dette.

                Sitter nå og vurderer hvordan jeg skal bygge opp dempinga i bilen...

                Har delt opp bilen i følgende områder:

                Gulv, fremdører, bakdører, bagasjerom, bakluke, hjulbuer og tak.

                Kom gjerne med synspunkter på hvor mye demping som kan anbefales!
                Hvor mye, hvilke type og oppbyggingen.

                Tenker foreløpig og starte med et lag silent coat på alle flater som nevnt over.
                Bak høytalerne i fremdørene blir det vel 3-4 kanskje.

                Taket har jeg foreløpig tenkt og legge et lag silent coat og et lag silent coad noise isolator 4 eller 8mm.

                Bakluka får 2 lag silent coat

                Vurderer også for fremtiden og montere 8" i hver bakdør så da må jeg vel dempe litt ekstra der også.

                Når jeg da har kommet i mål med demping (kanskje før) så må jeg nok ha mere strøm både lading og batteri for jeg ser alt nå at med det oppsettet jeg har blinker kjørelysa ved maks volum og heftig bass....

                Tilslutt et par bilder:

                Midlertidig montasje av utstyr.


                Batteriet. Må nok lage meg bedre fester til det ser jeg....

                Comment


                • #9
                  Følger med her

                  Comment


                  • #10
                    penger er grunnen til at jeg ikke har kommet noe lenger.... ikke vinner jeg vel i lotto heller men har som mål å ha lyd innen 4 uker
                    The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

                    Comment


                    • #11
                      Har du ikke tatt tb3? Den jordingen din i front var meget spinkel. Det blir aldri bedre enn det svakeste ledd vettu. Mulig dette kan fjerne blinkingen i lysene dine(the big Three) jeg tjente rundt 2 volt på det ved fullt drag da jeg hadde orginal dynamo en gang i tiden Ang demping så kommer du langt med 1 lag i ytterblekk og et lag i inneblekk. Men kjører du doble lag så blir det supert. Men har du 1 lag silent coat/butyl et eller annet pluss noise isolator på innsiden så blir det dønn
                      Men eller så ser det bra ut, Stå på videre mister

                      mvh kim

                      Comment


                      • #12
                        TB3 kommer det og.
                        Må bare bestemme meg/finne batteriterminaler jeg liker som takler all kabling som skal på.
                        Har forøvrig sett litt på dynamoen og det er ikke så lett og komme til, men det ordner seg nok.

                        Comment


                        • #13
                          Har bestillt noen selv. Kostet 140kr eller noe sånt fra ebay tar 2 stk 8-10mm og en bolt på toppen da er mulighetene mye bedre. Bare å bytte Bolten og sette på en lenger bolt
                          http://www.ebay.com/itm/230763068451...%3AMEBIDX%3AIT
                          Mvh Kim
                          Last edited by kimafro; 20-10-2014, 13:56.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by kimafro View Post
                            Har bestillt noen selv. Kostet 140kr eller noe sånt fra ebay tar 2 stk 8-10mm og en bolt på toppen da er mulighetene mye bedre. Bare å bytte Bolten og sette på en lenger bolt
                            http://www.ebay.com/itm/230763068451...%3AMEBIDX%3AIT
                            Mvh Kim
                            Se der ja... Woops der var det opp til flere pakker på tur over dammen ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Før helga kom første pakka fra statene...



                              Mens jeg venter på resten ble det en tur innom lageret og blåse støv av litt utstyr som lå der.



                              En dy9410 i liten lukka kasse og en BF1502.

                              Tenkte at hvorfor ikke bare ta frem alt jeg har liggende og se hva man får til med alt i bilen

                              Totalt er jeg nå oppe i et maks forbruk på 195A vis man ser på sikringene i forsterkerene, men tviler på at belastningen blir så stor på de.

                              Når siste rest kommer fra statene blir det og lage til kabler til de store 3.

                              Regner med innkjøp av lyddemping i slutten av november når det er halv skatt så får vi se.
                              Vuderer og bygge inn alt i en "kasse" og få dette trekt. Vil vel se noe bedre ut da

                              Comment

                              Working...
                              X