Announcement

Collapse
No announcement yet.

StigAs Toyota Lowlux

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• StigA
    replied
    Originally posted by Defus View Post
    Burde fått kasseguruen til å hjelpe deg med den kassen selvfølgelig har jeg glemt navnet hans
    Dag Johansen? uansett, helt enig. Trenger nok noen som har kunnskap og erfaring til å hjelpe litt. Har lyst å få dette skikkelig når jeg først skal begynne på det

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Burde fått kasseguruen til å hjelpe deg med den kassen selvfølgelig har jeg glemt navnet hans

Leave a comment:

• MKLars1
    replied
    Å i satan.........
    ja, jo, altså, jeg følger!?

Leave a comment:

• StigA
    replied
    Originally posted by kimafro View Post
    I like da snakker vi litt vel perverst. Var dette jeg hadde håpet på noen skulle prøve. Trodde faktisk at hjernen spilte meg et puss med 16 stk 8". Godt at det er noen flere som kommer med ekstrem bygg dette må bare bli helt sykt

Mvh Kim
    Takk! Håper det kan bli gøy Hadde hatt mer membran areale med 4stk 18", men er jo litt gøy med masse subwoofere også.. burde vel flytte litt luft uansett

Leave a comment:

• kimafro
    replied
    I like da snakker vi litt vel perverst. Var dette jeg hadde håpet på noen skulle prøve. Trodde faktisk at hjernen spilte meg et puss med 16 stk 8". Godt at det er noen flere som kommer med ekstrem bygg dette må bare bli helt sykt

Mvh Kim

Leave a comment:

• StigA
    replied
    Er vel på tide å trylle frem en update her..

BAM!

Nei, det er ikke photoshop.
    Ja, det er 16 subwoofere og to monoblokker

Got 8's ?!

Dette var igrunn ikke helt planlagt, men litt galskap må til innimellom.
    Tror ikke kasse løsningen jeg begynte med blir så optimal lenger nå. Da må det isåfall bli 4th order bandpass.
    Leker litt med clamshell, men trenger hjelp med utregning da. Noen tips til hva jeg burde?

Noe sketchup igjen. Kanskje lignende dette? Her har jeg ikke tatt hensyn til porttuning, så den er nok litt stor iforhold til hva den bør være. Forsterkere bak, og ca plassering i bil. (fikk ikke fjærnet baksetet)

Og sånn i tilfelle det ikke skulle være nok lyd med Hertz'ene.. evt en god start på ett fremtidlig prosjekt. B2 Quattro og HN8

Mer batterier og større dynamo står på handle lista. Stay tuned..

Leave a comment:

• ugn
    replied
    Skal man først gjøre det så bruk for guds skyld en db-måler ala radioshack, ørene er svært dårlige til å fortstå hvordan lydbølgene beveger seg

Leave a comment:

• MKLars1
    replied
    Ta hjemmekinotrikset?
    Sett subben der du sitter (førersetet) og spill opp, beveg deg gjennom de forskjellige plassene i bilen til du finner plassen der du føler du har det resultatet du ønsker og plasser subben der!

Leave a comment:

• StigA
    replied
    Originally posted by bass-freek View Post
    Hva med å eksperimentere litt med plassering hvis du synes den spiller litt lavt? Ikke sikkert at du har funnet optimal plassering på første forsøk.
    Har prøvd å flytte den rundt. Sånn den står på siste bildet følte jeg ga best resultat, men er jo en liten kasse i stort bagasjerom så får prøve meg fram

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Hva med å eksperimentere litt med plassering hvis du synes den spiller litt lavt? Ikke sikkert at du har funnet optimal plassering på første forsøk.

Leave a comment:

• StigA
    replied
    Takker folkens!

Du har rett der kim.. men syntes denne DD subben spiller ganske bra. Prøver å ta det litt rolig i starten da, men er imponert så langt.
    Gleder meg veldig til veggen selv, satse på ting begynner å skje i Januar

Leave a comment:

• kimafro
    replied
    De dørene du har, VET jeg spiller skam høyt. Holder ikke med 1 stk 8" da.hehe
    Godt du fikk litt bass i kjerra i alle fall. Gleder meg til du skal begynne på veggen. Ble veldig bra i ladaen din i alle fall
    stå på videre

mvh kim

Leave a comment:

• hberg
    replied
    ser bra ut, bildet av batteriet passet kjempe bra da det minnet meg på å få gjort det samme

mvh
    Harald

Leave a comment:

• StigA
    replied
    Da er det BASS i bilen! Ihvertfall litt, midlertidig

Kjøpte meg en ny Digital Designs LE-M08. Denne blir drevet av en LIB 900.1D som jeg kjøpte av Bass-freek. Tusen takk for handelen! Ikke værst å få den levert i andre enden av Norge! Håpe du har bedre tid å skravle bilstereo en annen gang!

Dette skal brukes i Forden jeg har til våren, men koblet opp så jeg har litt bass og påbegynnt innspilling.. godt med lyd i denne etter hva jeg har fått testet, bak delen er at det blir veldig "lavt" iforhold til frontsett. Bassboost på forsterker er på fullt, gain er på mer enn hva jeg tror den skal være samt sub volume er fullt på EQ. Måtte skru gainen på Hertz forsterkeren myye ned, for ble jo nesten døv før subben begynte å bevege seg...

Har også fått lagt opp kabler, 2 strekk av pluss og jord. Er litt "spagetti" foreløbig, for tepper osv skal snart ut og begynne med lydisolering.

Last edited by StigA; 20-12-2014, 16:42.

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Fikk hørt litt på denne i dag. Dørene var griselekre og det spilte voldsomt høyt men fortsatt klart. De Hertz elementene er ikke for pyser! Gleder meg til det kommer en vegg av bass i tillegg, det boir nok fenomenalt.

Leave a comment:

Working...
X