Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hagalien's omega 7kw DD-vegg!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hagalien's omega 7kw DD-vegg!

    Ja da skal vegg-drømmen bli om til virkelighet i stor-dieseln

    Ting som skal inn:

    2stk DD 9518 (kjøpt)
    2stk LIB 3500 (1 er kjøpt)
    2stk DD B2 (kjøpt)
    2stk DD VO 6.5 (kjøpt)
    2stk DD VO W10 (kjøpt)
    1stk Audioson LRx 6.9 (kjøpt, men blir byttet med tiden)
    1stk Mosconi DSP med bluetooth streaming (ikke kjøpt enda)
    1stk Apple ipad2 (kjøpt)
    1stk Stinger 220amp dynamo (hvis jeg får den til å passe)
    Mange biltema AGM batterier (noen er kjøpt)
    X meter med kabler
    En hel del med dempermatter.

    Er dette jeg har til nå, og er begynnt med kassebygg og dørtrekk men vinteren er en begrensning når man ikke har en varm nok garage for å få ting til å tørke/herde

    Kommer mange flere bilder om kun kort tid
    Attached Files
    Last edited by Hagalien; 10-03-2013, 02:48.
    FI SP4
    LIB
    Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
    DD4LIFE

  • #2
    Spennende! Blir å følge med på dette prosjektet!
    Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

    Comment


    • #3
      Pretty nice. Bilder? Hvor mange liter, tuning? Noen konkrete mål med bygget?
      never enough!

      Comment


      • #4
        Elgzuhh: Bra du følger med

        Bass-freek: Takk! Kommer flere bilder på fredag, må bare få tadd dem først kassa blir 400liter pluss/minus etter fratrekk av port og elementer. Tuning blir på 30hz for å prøve først men porten blir utbyttbar tror jeg Har musikk som mål, kanskje en konkuranse i ny å ned
        FI SP4
        LIB
        Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
        DD4LIFE

        Comment


        • #5
          Morsom utstyrsliste! Må nok følge med her.
          Har du mulighet til å lage større kasse enn 400l? Ved veggbygg er det lurt å lage kassa større enn ellers. Hvor mye større kommer ann på volumet som blir igjen i kupe foran veggen. Jeg ville nok prøvd å få til minst 500l til de elementene, helst 600l så du har mulighet til å justere litt på volum i etterkant for å få det til å klaffe skikkelig
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #6
            Utrolig morsomt at flere bygger vegg. Var så heldig å få en demo av DD-Volvon, etter det skjønner jeg hvorfor folk synes vegg er artig ^^
            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

            Comment


            • #7
              Hifonic: så du mener jeg burde ha større kasse? er mulig jeg får til det ja har du forslag til tuning jeg kan prøve med først da?

              Jørgen: ja gleder meg til jeg får ferdig dette
              FI SP4
              LIB
              Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
              DD4LIFE

              Comment


              • #8
                Ja, jeg ville nok prøvd å lage større kasse 400l er nok det jeg ville bygd som vanlig kasse til de elementene.
                Tuning er avhengig av hva du ønsker å oppnå med bygget, og det er forsåvidt kassevolum og. Men jeg får inntrykk av at du skal spille musikk med dette?
                Ville prøvd med på tuning mellom 30-38ish hz først. Ved veggbygg påvirkes tuning også av volumfoholdet mellom kupe og kasse i mye større grad enn vanlige kasser. Dermed bør du tune litt lavere enn du ville gjort ellers. Men er lurt å lage porten slik at du kan forlenge og forkorte den uten for mye arbeid.
                Og noe som er vanvittig viktig ved veggbygg: det må være HELT tett mellom kupe og rommet bak veggen
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  da tror jeg at jeg bygger den større da. hadde planer om rundt 30-35hz tuning. blir hovedsaklig brukt til musikk ja. porten blir bygd slik at jeg kan leke litt med den i etterkant blir det stort nok med 1300cm2 port? eller skal jeg ha større den å? det blir helt tett mellom kupe og vegg, skal klikke med byggskum! tenkte jeg skulle ha noen kanaler til kablene, men må vel skumme igjen de også da eller?
                  FI SP4
                  LIB
                  Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                  DD4LIFE

                  Comment


                  • #10
                    1300cm2 port holder nok fint
                    Greit å få de kanalene tette også ja, men kan jo omså lage noen propper i gummi eller noe slik at du fortsatt har tilgang til kablene.
                    For litt inspirasjon søk etter "omega demo build" på facebook, en kompis i Finland som bygger bassvegg i omega
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #11
                      ja okei. er ikke så ulikt det jeg har tenkt å gjøre, meg ser ut som at jeg har litt større mellomrom fra vegg til setene. tror jeg må forlenge kassa litt bakover for å få litt mere volum. skal se om jeg får plass til batterier rett bakom fram-setene kanskje.
                      FI SP4
                      LIB
                      Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                      DD4LIFE

                      Comment


                      • #12
                        Er nok lurt med litt avstand til veggen når det skal brukes til musikk og. Og iltt kjørekomfort er viktig
                        Jonas Tautra
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • #13
                          Kult prosjekt , skal følge med litt her
                          TEAM RE-LOUD
                          Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                          2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                          Comment


                          • #14
                            ja kan tro det

                            takk re-load! flott at folk følger med

                            skal prøve å oppdatere jevnlig, men med skole i ukedagene å bilen 5mil unna + lite penger til gazoline får det bli sånn som det blir kommer litt bilder om ikke alt for lenge
                            FI SP4
                            LIB
                            Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                            DD4LIFE

                            Comment


                            • #15
                              Glassfiberstøyp mellom vegg og stolper:
                              http://www.stevemeadedesigns.com/boa...l-build/page-5

                              Var det første og beste eksempelet jeg fant i slengen
                              never enough!

                              Comment

                              Working...
                              X