Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skreddersydd hattehylle - Golf 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skreddersydd hattehylle - Golf 3

    Dette kommer til å gå fort å gale så sent på kvelden som jeg skriver

    Vi får begynne!

    I golfen har jeg 2 stk forsterkere, 1 Audison Lrx 2.500 og en Cadence Xenith monoforsterker. Jeg har i tillegg en strømfordelerblokk (som jeg såklart mangler deksel til så har prøvd å skjult den fra andre ting som leder strøm som kan komme borti strøm og jord).
    Plassering har alltid vært et problem, hadde en ok løsning før med forsterene felt nedi golvet, men var så tungvint å komme til og diverse, etter jeg var lei den måten så festet jeg de fast på suben. Nå er jeg lei den måten fordi det ble så krøkigt der baki, surr og durr overalt! Så på tide med en forandring!


    Jeg gikk til innkjøp av en del diverse saker, flattstål, spon (pga pris) og diverse småplukk fra biltema.
    Planen er altså å lage en hylle/seksjon under hattehylla, skal lage ny hattehylle oppå også.
    Den skal altså være 2-delt.



    Øverste del er hattehylle med et par JBL T696 og skal være trekt i lær/kunstskinn/skai e.l.
    Her skal 6x9 vinkles litt mer framover, og på undersiden skal jeg ha et lys som jeg kan skru av og på som lyser ned på nederste del av hattehyllen.

    Nederste del da;
    Bilde sier mer enn tusen ord, så det blir mange bilder nedover nå.


    Kjøpte en gjengestang på Biltema som skal inn i de "hakkene/hulene" bak ved feste der den originale henger. Var visst for stor så jeg må ned å bytte den en dag til en som er mindre, M16 ble for stort, tipper jeg trenger en som er M10 eller M12.
    Click image for larger version

Name:	IMAG0255.jpg
Views:	1
Size:	525.5 KB
ID:	300059


    Som dere ser oppe til venstre så var den for stor til å gå inni.
    Click image for larger version

Name:	IMAG0257.jpg
Views:	1
Size:	575.4 KB
ID:	300060


    Måle lengdene må til
    Click image for larger version

Name:	IMAG0260.jpg
Views:	1
Size:	525.8 KB
ID:	300061


    Fortsettelse neste post

  • #2
    Jeg fikk vist ikke lastet opp bilde plutselig

    Verktøy som blir brukt.




    Flattstål 4cm x 5mm x 6meter totalt, pris 240,-




    Sånn går det når man prøver å jobbe og kompiser tar turen innom for å prate, første platen ble 10cm for kort
    http://imageshack.us/photo/my-images/4/imag0264sv.jpg/



    Ferdig "bunnplate"




    Diverse ting som var handlet inn.
    På venstre halvdel av platen skal forsterkerne stå og strømfordelersblokka, andre siden skal sortimentboksen skruast fast og fyllast opp med det en kunne trenge av småting til stereoen i biln. pluss feste fast verktøy (som var så pent tegnet på )



    Under forsterkerne skal jeg sage vekk noen firkanta hull til lufting.




    For de som ikke har skjønt det, så er stålet til forsterking av hele greia og måten jeg skal få festet alt sammen

    Det var det for denne gang, så får jeg se om jeg har tid til mer imorgen
    Last edited by Cruze; 19-07-2012, 03:40.

    Comment


    • #3
      Aner ikke hvorfor men jeg kan ikke laste opp flere bilder til forumet her, heller ikke vise bilder fra andre steder på nettet :S
      Last edited by Cruze; 19-07-2012, 03:41.

      Comment


      • #4
        reservert til videre posting 3

        Comment


        • #5
          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1752

          Comment


          • #6

            Jeg vet hvordan man gjør det, men de kommer bare fram en feilmelding :O

            Skal sveise litt imorgen så er den nesten ferdig.
            Bilder kommer imorgen tror jeg

            Comment

            Working...
            X