Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stigern's Mean Green Sound Machine SQL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Takker for det ble veldig fornøyd selv
    Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
    Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

    Comment


    • #62
      Da har jeg fått gjort en lite økt idag også

      Fikk dempet fører døra, en skikkelig dritt jobb om jeg må si det:P
      Også begynnt på gulvet i bilen
      Også fått ut singel din midtkonsoll ramma som jeg skal bytte med en venninde som har orginalt dobbel din, slik kjedelig cd spiller uten skjerm osv, hun ville kjøpe gamle spilleren min slik hun fikk spille mp3 osv grei bytte handel det siden jeg vil ha DVD dobbel din, Ble en Pioneer AVH-4300DVD Håper denne er god nok?

      Ellers har jeg begynnt og gjør klart for demping og montering av flere og nye batterier bak i hjulbrønn. Singer batteriet skal stå fremme.









      Kommer seg nå, gleder meg til jeg er ferdig Puhhh!

      Har foresten også kjøpt et komponent sett til, skal ha 2 komponent sett fremme og et bak.

      Ble Ground Zero GZRC 165FX - slim
      Er dette noe bra?
      Last edited by stigern; 17-09-2011, 17:20.
      Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
      Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

      Comment


      • #63
        Det batteriet sitter absolutt ikke løst

        Om du har sett i prosjekt tråden min så ser du jeg har bestillt dør sider med plass til 2 stk 6,5" mellomtoner, derfor jeg valgte å gå for 2 komponent sett fremme koblet på samme kanal.

        Hva mener du med fasefeil?
        Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
        Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

        Comment


        • #64
          Han mener at om du har to komponentsett som har ulik avstand i fra lyttepossisjon vil du få noe fase/tidsforsyvning mellom elementene og det vil ikke låte optimalt.

          Har selv 2 midbasser på hver side, kan ikke si jeg merker noe problem med det, men de er delt av rimelig dypt (140hz ca)

          Jo høyere du deler de av, jo større fare er det nok for at det byr på problemer med lyden.

          Comment


          • #65
            Alright! Takk for svar blir å dele på rundt det samme så deg
            Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
            Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

            Comment


            • #66
              Originally posted by stigern View Post
              Alright! Takk for svar blir å dele på rundt det samme så deg
              Har du tenkt å ha 3veis sett? Om du skal dele midbassene så dypt så må du ha ett mellomtone element i tillegg til diskant da.

              Bare så det ikke missforståes, midbassene mine spiller fra ca 40hz til 140
              Last edited by trustno1; 19-09-2011, 12:42.

              Comment


              • #67
                Originally posted by trustno1 View Post
                Har du tenkt å ha 3veis sett? Om du skal dele midbassene så dypt så må du ha ett mellomtone element i tillegg til diskant da.

                Bare så det ikke missforståes, midbassene mine spiller fra ca 40hz til 140
                Jeg tenker å kjøre 2 komponent sett nå først, å invistere i et 3 veis eller komponent sett med dobbel midbass og enkel diskant.. ble litt impuls kjøp av dør sider :P
                Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
                Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

                Comment


                • #68
                  Gjorde klart for dobbel din spiller i går. Om bygget fra enkel til dobbel. Va ein dritt jobb ja!

                  Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
                  Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by stigern View Post
                    Jeg tenker å kjøre 2 komponent sett nå først, å invistere i et 3 veis eller komponent sett med dobbel midbass og enkel diskant.. ble litt impuls kjøp av dør sider :P
                    Ok

                    Kan nok være at du kan få litt vanskeligheter med å få det til å låte bra med 2x2 mellomtoner i døra, uten at jeg skal si noe for sikkert. Må nesten bare testes.

                    Slik oppsettet mitt er, er 2stk Tang band 6,5" subber på hver side (1 i dør, 1 i kick) som midbass (40-140hz) og mellomtoner(140-8khz) + diskanter(8khz+) i A-stolpen. Siden det kun er 1 mellomtone og 1 diskant på hver side med aktiv deling blir det lettere å få faser og rettning og slikt til å stemme overens.

                    Min erfaring er iallefall at du hører veldig liten forskjell på tidsforsyvning i dype toner, men på høyere toner så merker du veldig markant forskjell om du endrer på noe.

                    Comment


                    • #70
                      Okay! Takk for at du deler din erfaring setter eg pris på! Som du sier må det testes
                      Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
                      Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

                      Comment


                      • #71
                        Føler for å dele mine erfaringer her!
                        kjørte lenge med et slikt komponetsett med passiv deling. http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17144
                        så monterte eg en slik mellomtone til og brukte det som 2x mellomtoner og 1x diskant.
                        så fikk jeg aktiv deling og har eksprimentert endel.
                        det eg får til å funke best er å kjøre 3veis der ene går fra 70-200hz og andre mellomtone fra 200-3500 og diskanten resten. da kan eg virkelig dra på volumet på mellomtonen uten at det vrenger seg! og det er slik eg har fått det til å låte best ut og.

                        Altså min erfaring er at 3, veis frontsett funker desidert best til mitt bruk. og det er å spille musikk til megselv på langturer på middels volum der eg vil det skal høres klokkerent og detaljert ut. og kunne spille øra av kompisene når de skal kjøres på fest! altså SQL.
                        forutsatt at du har aktiv deling da.
                        Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

                        Comment


                        • #72
                          Sjekk ut WWW.tdiclub.com for tips og triks ang. Bilen din, finner og div. Holdere for turbotrykk, voltmetere og alt du kan tenke deg bare du søker litt
                          Rå bil btw
                          Fargevalg og kombinasjon ble j**lig kult samme stil helt ned på frontfangeren?
                          Lars Ole Spitalen
                          bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                          anlegg: DD, mtx, kenwood
                          skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                          Comment


                          • #73
                            Tusen takk jonnyen!

                            Ja ikke sant det ble rått! Jupp det følger ned til frontlippa, den blir heil svart med grønn pearls likt annet gleder meg som en unge!!:-)
                            Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
                            Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

                            Comment


                            • #74
                              Er nok ikke noe i veien for å kjøre 3veis med 2 like komponentsett heller nei, men personlig hadde jeg valgt å hatt mellomtonen som ett mindre element som er lettere å plassere høyt oppe for å heve lydbildet.

                              Comment


                              • #75
                                Uansett greit å ha mulighet for doble midbasser/mellomtoner for å holde følge med 2xDD3515. Skulle det bli et faseproblem i mellomtonen, noe som er mindre sannsynlig siden det er veldig liten forskjell på lengden elementene har fra ørene, i forhold til hverandre, så kan man sette en spole på det ene elementet, så det kun vil spille midbass. Da får man bra output i midbassen og kunne kjøre det fra samme forsterkerkanal.

                                Men tror neppe det blir et stort problem uansett. Hadde de stått i hver sin ende av døren hadde det jo stilt seg annerledes.

                                Har du fått dørsidene nå? Håper de har bedre passform til Passat enn de som de lager til Lupo. Det var mildt sagt et halvfabrikat
                                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                                Comment

                                Working...
                                X