Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt Civic HB 92 PrecisionPower KNK-Tuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prosjekt Civic HB 92 PrecisionPower KNK-Tuning

    Hei alle sammen!

    Da var jeg igang med mitt nyeste prosjekt. Prosjekt Civic HatchBack 94 modell.

    Da er prosjektet endelig restartet!=) Etter mye frem og tilbake ble det til å bytte ut den lille røde med en ny oransje med LITT morsommere motor

    Fremdeles MASSE å gjøre mtp rust ^^, men det er sånn det må være:P

    Det som skal inn i den blir det samme. og stylingen som står på skal enten kastes eller repareres da den ikke er i mye pen stand=) Hva syns dere om stylingen som står på?:S


    Bilen kjøpte jeg tidlig i år med tanke på som bruksbil. Men for noen mnd siden og etter ganske mye prat med min gode venn Nils. Bestemte jeg meg for å lage ett prosjekt ut av bilen min. Bilen er ett greit utgangspunkt da den bare har trillet magre 122.000km =) Endel rust er det jo men det er noe jeg skal klare!=)
    Etterhvert begynte jeg å snakke mer med Nils som driver KNK-Tuning. Han var villig til å sponse meg og selge meg produkter til supre priser. Vi har nå sittet og forhandlet endel og planlagt ganske så mye.

    Jeg er allerede godt i gang med oppussingen av bilen. En ting er sikkert. Civic ruster=) Men motorene og chassis er jo helt topp!=)
    Noen bilder av bilen slik den var da jeg handlet den:






    Neste post vil inneholde alt av produkter jeg foreløpig har planer om å hive på civicen! Følg med=)


    BYEBYE:
    Last edited by Mad Silence; 12-02-2012, 11:01.
    Cerwin-Vega, Precision Power, Power Acoustik, SPL
    KNK-Tuning
    Forester 2.5XT "STI"
    B16a2 Civic, JDM H22A Prelude

  • #2
    Ja jeg var så våken enda at jeg likegodt begynner på del 2: Produktene med en gang=)

    Planene med bilen er. Full styling! Pengeboka styrer fremdriften. Begynner med fullt bodykit. Nye felger selvsagt.

    Skal også ha i stereo fra PrecisionPower. Et nokså ukjent og undervurdert merke som har utrolig mange råe produkter!

    Og sånn etterhvert når styling og lyd er utført kommer mods på motor, drivverk etc. Ønsket er å bygge bilen om til Honda INtegra's B18C6 motor. Type R motoren med 190HK. Eide en Integra før og motoren og lyden var helt unik og rå! Og den motoren satt i civicen er visst en god opskrift iflg. celdig mange. Civicen er både lettere og har samme platform som integraen. Så alt passer over hvis jeg ikke går for noe enda bedre(bremser etc)

    Her følger bilder av de planlagte produktene som skal på bilen:

    Frontfanger:


    Bakfanger:


    Skjørt:


    Fremskjerm:


    Baklykter:


    Frontlykter:



    Så var det stereoen=) Det blir følgende:

    Subber:
    2x 12" PC-122

    Høytalere:
    Comp kit PC3.65C

    Forsterkere:
    2x Phantom P-1000.1D
    Phantom P-600.2

    Spiller:
    Single din P-751NX

    Fjernkontroll:
    Rem-5

    Equlizer:
    Dual Zone

    Batteri
    Stinger redtop eller kinetic TBA


    Bilder:

    Subber:


    Forsterkere: (samme chassis på 1 og 4 kanalerne)


    Frontsett: 3 veis


    Spiller:


    Equalizer:





    Dette blir spennende Har allerede begynt å se på felger og skal se på noen imorgen! Poster bilder her av dem hvis det blir dem
    Cerwin-Vega, Precision Power, Power Acoustik, SPL
    KNK-Tuning
    Forester 2.5XT "STI"
    B16a2 Civic, JDM H22A Prelude

    Comment


    • #3
      dette her så ut til å bli kult hvordan har du tenkt til å bygge det inn i bilen?
      Kjetil
      Nissan 200sx s13

      Comment


      • #4
        Vi satser på det det blir glassfiber støping og hele pakken etter planen!=) Får en "expert" med på laget etter planen som kan gi meg noen pointers. I tillegg har jeg litt erffaring selv. Så det kan bli spennende. Tar bakdelen først. og så dørene etterhvert. Planen er å støpe om dørene også etterhvert
        Cerwin-Vega, Precision Power, Power Acoustik, SPL
        KNK-Tuning
        Forester 2.5XT "STI"
        B16a2 Civic, JDM H22A Prelude

        Comment


        • #5
          Prosjekt restart!=) Etter mye styr og om og men, frem og tilbake. fikk jeg has på en VTi! Så og si samme bilen bare med litt morsommere motor=)

          Har nå kommet greit igang og fått begynt baki!
          Cerwin-Vega, Precision Power, Power Acoustik, SPL
          KNK-Tuning
          Forester 2.5XT "STI"
          B16a2 Civic, JDM H22A Prelude

          Comment


          • #6
            Jeg har endelig klart å bestemme meg om hvilken farge bilen skal få! Det ser ut som det blir type vinyl og farve grønn/svart!=)


            Er det noen her inne som er knalldyktige i photoshop og vil gjøre noen designforslag?=) Tema svart/grønn?=)
            Belønningen vil bli motiv på bilen og evt navn på lista/i boka=) og muligens noe cash om jeg er veldig fornøyd med det?

            Inspirasjon:



            Cerwin-Vega, Precision Power, Power Acoustik, SPL
            KNK-Tuning
            Forester 2.5XT "STI"
            B16a2 Civic, JDM H22A Prelude

            Comment


            • #7
              Del 1! Ribbe baki!:S Her nedi var det UFATTELIG mye støv, drit og så vi de re=) Her må man frem med vaskekluten og peise på Ble bra efterpå


              Så var det å begynne på kassen=) Fikk med meg Stian her til goood hjelp! Takker. Førsteutkast med ett lag glassfiber i bunn:
              Cerwin-Vega, Precision Power, Power Acoustik, SPL
              KNK-Tuning
              Forester 2.5XT "STI"
              B16a2 Civic, JDM H22A Prelude

              Comment


              • #8
                Litt uflaks skal man jo tydligvis ha:S Viste seg at motoren brukte litt vann! mistente termostaten. ikke den. toppakninga? nei? hmm.
                TOTAL REBUILD! jada=)

                Slik ser det nå ut i motorrommet=)

                -Mangler det noe her sa du?=) Denne går fort!=)
                Cerwin-Vega, Precision Power, Power Acoustik, SPL
                KNK-Tuning
                Forester 2.5XT "STI"
                B16a2 Civic, JDM H22A Prelude

                Comment


                • #9
                  Da var det på tide med noen updates=) Fått begynt endel på å reparere fangeren. sprekt alle veier. =)

                  I tillegg kommet ett stykke på kassa=)


                  Cerwin-Vega, Precision Power, Power Acoustik, SPL
                  KNK-Tuning
                  Forester 2.5XT "STI"
                  B16a2 Civic, JDM H22A Prelude

                  Comment


                  • #10
                    liten oppdatering:
                    jeg er da "lille hjelper" og har fått lov å poste litt av trådstarter

                    så lar bildene tale for seg







                    Neste blir å freste ut et spor ned i portene, for så å senere lage et deksel som blir stående et lite stykke ned i portene.
                    deretter trekke øvre del av kassa med et laken

                    Comment


                    • #11
                      Update=) Trekt med laken begynenr å se formene nå!=)

                      Cerwin-Vega, Precision Power, Power Acoustik, SPL
                      KNK-Tuning
                      Forester 2.5XT "STI"
                      B16a2 Civic, JDM H22A Prelude

                      Comment

                      Working...
                      X