Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carisma 98 - prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Da er anlegget skiftet. Tok sykt lang tid og var mye mer omfattende enn jeg hadde forestilt meg. I går monterte jeg bare komponentanlegget og lot de gamle 16 cm JL hattehyllehøyttalerne stå i, alt koblet til forsterker. Spilte knallbra og veldig høyt.
    Så byttet jeg ut JLène, som er relativt lettdrevne med Infinitys woofere, og da sviktet forsterkeren når jeg spilte for høyt, spesielt når jeg spilte musikk som tydeligvis trekker mye strøm. Selvfølgelig ganske irriterende.
    Så justerte jeg forsterkeren litt. Mer trøkk foran og mindre bak, da kunne jeg spille litt høyere.
    Med JLène var det ingen svikt uansett volum.
    Jeg har et 60 ah batteri. Vil det hjelpe å bytte til et større?
    Noen som har peiling på hva som er problemet?

    Comment


    • #17
      Skifta tilbake til JL, som batteriet mitt takler:-)

      Comment


      • #18
        Infinity Perfect 6.1 - 1200,-. !!!

        Da er høyttalere og forsterker montert, ledningene skjult så godt det lot seg gjøre, og jeg er veldig fornøyd med resultatet:-)
        N¨sitter jeg med et komponentsett til over som jeg legger ut her noen dager til skampris(som takk for hjelpa..), hvis ingen her vil kjøpe det legges det ut på Finn til en litt høyere pris. Det er et Infinity Kappa Perfect 6.1 - 16 cm komp.sett.
        http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

        Batteriet i bilen min klarte ikke å drive to sett. Det er altså kun brukt ca. en time. Den ene diskanten er montert i en av holderene, men skal være en smal sak å løsne for den som har verktøykassa i orden. Følger med det som ble til overs av monteringsutstyr for diskantene mine, samt delefiltere, altså komplett!
        PRIS? 1200,-. !!! Kan hentes i Kristiansand, eller sendes.

        Comment


        • #19
          Tips: Du hadde nok fått mer respons og interesse i tråden din om du hadde posta bilder.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #20
            Kamera

            Originally posted by TakeTheTime View Post
            Tips: Du hadde nok fått mer respons og interesse i tråden din om du hadde posta bilder.
            Det tok du deg glimrende av:-)

            Neida, jeg glemte å ta med kamera. Monterte det i garasjen til en kompis...
            Ble en lang arbeidsdag, drev på i ti timer, men så hadde jeg heller ingen erfaring...

            Men nå er det over og jeg er strålende fornøyd:-)
            Last edited by Discus; 12-05-2011, 00:27.

            Comment


            • #21
              Forresten. Din Carisma er nok av nyere modell. Jeg fant ut når jeg skulle montere at det sikreste var å gå for 13 cm. Tok ikke sjansen på 16,5 cm p.g.a minimal margin.

              Comment


              • #22
                Jepp, min er 2 gen. (2003)
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #23
                  Jeg har 1. gen, og har hatt flere forskjellige 6,5" blant annet alpine og audio systen i døra, tang band w6, wavecor 7" har også vært i bruk. Nå sitter det scan speak 7" der null stress... men er sikkert helt greit å bruke 13cm om du er usikker
                  Steffen Hammersgård
                  Alpine - Mosconi
                  Min prosjekt tråd

                  Comment


                  • #24
                    Jeg kunne kanskje ha presset inn 16,5 cm, men har elektriske vinduer, så det hadde vært på milimeteren p.g.a motoren til disse, samt at det ble endel improvisasjon underveis, så jeg gikk for 13..

                    Nå kan jeg få ei subkasse med forsterker av en kompis, og lurer derfor på å heller brokoble forsterkeren, og kjøre den på frontanlegget og kjøre subbene med egen forsterker, istedenfor høyttalere, bak.
                    Har rota bort bruksanvisningen til forsterkeren, men det er vel "bare" å koble den venstre høyttaleren på de to venstreutgangene(to +èr og to -èr) og gjøre samme på høyre side?!????
                    Skal visst gi 2x120 W RMS, og halvering av impedansen, antar jeg...??

                    Noen praktiske tips i den forbindelse??

                    Subbene er GAS. Jeg vet ikke så mye om disse, men skal være greit trøkk.
                    Jeg hadde et rimelig GAS komp.sett som jeg kjørte på en ganske dårlig hovedenhet for noen år siden i en annen bil, og det var overraskende bra i forhold til prisen; under tusenlappen i Sverige:-)

                    Haster ikke med subkassen, men ser frem til å teste det ut:-)

                    Tips mottas med takk:-) Fortsatt rimelig blank, men jeg prøver, det gjør jeg virkelig:-)

                    Ha en fin kveld da folkens!!!
                    Last edited by Discus; 19-05-2011, 22:28.

                    Comment

                    Working...
                    X