Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiesta med 4x15"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by B2 Audio View Post
    Hmm, skulle kanskje selv tatt en tur dit?
    ja det er jo ikke så langt for deg:-)

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
    4x18" LIB i Connect. (har hatt 6x18"i mondeo, 4x15 B2 i fiesta, osv)

    Vil man så får man til det meste!

    Comment


    • #92
      Originally posted by joggi View Post
      Jo er planen å dra til flekkefjord
      Jo kan det, men vet ikke når eg får tid... ti har du tid?
      Ja, den er skrudd fast i kassa, ikke helt optimalt, men har ingen andre løsninger...
      Jeg har sikkert tid fredag eller lørdag.
      Skummelt med store monoblokker skrudd i kassa, kretskortet resonerer fort i takt med bassen og da har ting en tendens til å riste løs fra loddinger
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #93
        ja, sant det. men nå var det eneste løsning hær. men satser på det går bra.
        4x18" LIB i Connect. (har hatt 6x18"i mondeo, 4x15 B2 i fiesta, osv)

        Vil man så får man til det meste!

        Comment


        • #94
          Kan jo legge noe gummi mellom kassa og ampen, alt som minsker vibrasjonene hjelper

          F.eks noe slik:
          Originally posted by Stianuno View Post
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • #95
            Ja, må nok det ugn
            4x18" LIB i Connect. (har hatt 6x18"i mondeo, 4x15 B2 i fiesta, osv)

            Vil man så får man til det meste!

            Comment


            • #96
              Originally posted by Hifonic View Post
              Jeg har sikkert tid fredag eller lørdag.
              Skummelt med store monoblokker skrudd i kassa, kretskortet resonerer fort i takt med bassen og da har ting en tendens til å riste løs fra loddinger
              Nå er jeg ikke Master of Physics, men ville det ikke blitt like ille, eller verre, om man monterte forsterkeren foran elementene e.l. (altså på gulvet i bagasjen, foran kassa, ikke FORAN elementene PÅ kassa), som en del gjør? Eller hvor som helst i nærheten av elementene, for den saks skyld?

              Trykket i bagasjerommet kan jo bli ganske intenst selv om det er en åpen kupé. Ser vel for meg at baksiden av kassa, inn mot seteryggen, er av de stedene med minst vibrasjon (om kassa er stiv nok, vel å merke)?

              Dunno, just guessing...

              Comment


              • #97
                Forsterkere har en tendens til å gå mye fortere i stykker når de er montert i subkassa. Spesielt litt pinglete kasser folk flest bygger. Det er da en del vibrasjoner på en kasse uansett om du har gummi mellom eller ikke. Faktisk kan det være smart å montere forsterkere opp ned slik at komponenter ikke henger etter loddinger og dette forlenger levetiden på forsterkere.
                en nå er noen forsterkere mer mottagelige for slike ytre påvirkninger enn andre. F.eks SPL Dynamics EXT2000D er ekstremt følsom og tåler nesten ingenting.
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #98
                  da er det endelig lyd i bilen ijenn!
                  denne gang 2x18" LIB 1881 D1!



                  Er som synlig ikke helt ferdig, men ting tar tid da jeg ikke gidder å stå ute i regnver.
                  Tuninga ble litt høy (40hz ca) meeeen når jeg drar på sangen Hedegaard - The Blow Anthem https://www.youtube.com/watch?v=JnwAdjeef2c så er jeg storfornøyd!!!!!

                  Stor takk til Hop audio for super service, og fete subber!!
                  Last edited by joggi; 09-05-2014, 16:47.
                  4x18" LIB i Connect. (har hatt 6x18"i mondeo, 4x15 B2 i fiesta, osv)

                  Vil man så får man til det meste!

                  Comment


                  • #99
                    Velkommen tilbake..!

                    Rått oppsett ser ut til og funke bra

                    Comment


                    • Fått noen målinger ? :-)
                      150 km/t Problem............150 DB No Problem.............

                      https://www.youtube.com/watch?v=tLa23-jOq4E

                      Comment





                      • tihi
                        4x18" LIB i Connect. (har hatt 6x18"i mondeo, 4x15 B2 i fiesta, osv)

                        Vil man så får man til det meste!

                        Comment


                        • og ja, jeg har kuttet i bilen for å få kassen inn ^^
                          og dette er ikke fiestaen, den ble solgt. Dette er en mondeo stv 1995 mod.
                          4x18" LIB i Connect. (har hatt 6x18"i mondeo, 4x15 B2 i fiesta, osv)

                          Vil man så får man til det meste!

                          Comment


                          • Morro se at du fortsatt holder på..!

                            Blir porten i midten av kassen..?
                            Ser ut til bli et rått oppsett !

                            Comment


                            • porten er framme, kanskje litt for nærme framsetene, men det går nok bra
                              4x18" LIB i Connect. (har hatt 6x18"i mondeo, 4x15 B2 i fiesta, osv)

                              Vil man så får man til det meste!

                              Comment


                              • Originally posted by joggi View Post
                                porten er framme, kanskje litt for nærme framsetene, men det går nok bra
                                Må nesten bare spørre hvorfor porten er i den enden, tenkt å prøve begge deler ?
                                Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                                | Gladen 75c6 - DD m4a |
                                | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

                                Comment

                                Working...
                                X