Announcement

Collapse
No announcement yet.

autod: Pioneer ODR Civic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Er stylingen kjøpt, eller har du støpt selv?
    Stått for lakkering selv ?


    Uansett, fin bil, bra arbeid!
    - VAGifisert

    Comment


    • #17
      stylig er kjøpt inn ja, å normalt sett så lakkerer jeg selv, men her var det dårlig med tid, å en tidligere kollega som skyldte meg noen tjenester så de lakkerte jeg ikke selv,bare alt av tilpassning og grunnarbeid.
      men nå skal forhåpentligvis hele bilen lakkes om så da blir det vel meg som gjør det

      Comment


      • #18
        Blir liksom aldri lei denne bilen her....... Civicen er en landeplage...
        Per....
        Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
        Audison Music Expression
        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

        Comment


        • #19
          Kjekt å se hvordan denne bilen ble til. Det ser liksom så lett ut når Anders støper litt her og kutter litt der.... Men fy søre der ligger mye jobb bak en slik stereobil.

          Hvilke type skinn\skai bruker du? Bruker du varme når du får den til å strekke seg i alle krinkelkrokene på dørtrekkene? Noen anbefaler å bruke slik lim de bruker til å lime gulvbelegg osv når man limer skai og tepper i bilen? Du bruker kontaktlim.... men den må vel sprøyes slik du gjør skal det funke skikkelig? Med kost blir det vel bare klumper og rot...?

          Skal forøvrig til med dørpanelene i "Lynet" snart.... Blir det misslykka får du trolig noe mer å gjøre . Men vil prøve meg selv først. Ser så enkelt ut
          Grombil.com
          Modifisert.net
          Drevet av entusiast for entusiaster...

          Min prosjekttråd: Bilstereoforumet.no SVT Lightning

          Comment


          • #20
            Anders har brukt den vinylen fra Installbay som heter Vinyl 1. Den har endel strekk og er utrolig fin å jobbe med. Kan være en fordel å varme den litt rundt hjørner og kanter. Har du muligheten, så er det helt klart å anbefale at du sprøyter limet...

            Comment


            • #21
              Denne bilen er vell igrunnen ferdig? Så den jo på rudskogen i sommer

              Skal den oppgraderes, nytt bygg elns?
              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

              Comment


              • #22
                bilen var "ferdig" i sommer ja, men det er fortsatt endel småting som ikke var gjort ferdig pga at det ikke var tid. så det skal vi gjøre nå fremover, pluss at bilen skal hellakkeres. skal helst være klar i midten av april.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by NeDD View Post
                  Denne bilen er vell igrunnen ferdig? Så den jo på rudskogen i sommer

                  Skal den oppgraderes, nytt bygg elns?
                  Er jeg som spurte etter denne bilen, selv om man har sett denne en rekke ganger før er det en stor inspirasjons kilde, og også lærerikt å se hvordan "mesteren" gjør det
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                  Comment


                  • #24
                    Jepp, I see. Helt konge at du legger inn prosjektet igjen, men måten du la det frem på så trodde jeg at du ga deg ut for at du jobber med ny stereo elns, siden bilen ikke er fullført slik bilen står nå liksom.

                    Demperjustering er vell nytt fra i sommer?
                    Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                    Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                    Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                    Comment


                    • #25
                      jeg har vel aldrig gitt uttrykk for at denne var ferdig tror jeg men? slike ting blir aldrig ferdig, ikke for den er solgt, slik er det alltid, men den skal få seg en overhaling nå før sesongen er i gang, ny lakk og litt div inni

                      den skal selges til høsten så da er den ferdig

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by autod View Post
                        jeg har vel aldrig gitt uttrykk for at denne var ferdig tror jeg men? slike ting blir aldrig ferdig, ikke for den er solgt, slik er det alltid, men den skal få seg en overhaling nå før sesongen er i gang, ny lakk og litt div inni

                        den skal selges til høsten så da er den ferdig
                        Og da skal jeg kjøpe den..bare så det er sagt!
                        VW/Audi ende-tusi-ast!

                        Comment


                        • #27
                          Syns jeg hører Anders nå, "show me the money"
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #28
                            CheeeChing!

                            Der var tommen en fattig gutt ja
                            Mvh Stian Kolås
                            -75 Volvo 242: Soundstream -75 Audi 50LS:Prosjekt
                            - 92 Honda Civic VTi. Gamle ODR Civicen http://bil.autodb.no/autodb/frame_se...8;_cmd=similar

                            Comment


                            • #29

                              litt støv ja



                              Tomt??



                              "boksen" til håndbrekket takk til Kenneth B som har slipt det meste på denne og siv som har laget boksen




                              konsoll/forsterkerrack begynner å ta form takk til Siv og meg selv




                              X anntall timer/kg men sparkling og sliping
                              takk til Svein Erik og Åsmund og meg selv






                              her er braketten til hovedsikringene den ene til bilen og den andre til stereoen.





                              her er alt av kabler på plass under panelet, DAB radioboksen er også på plass.



                              her har vi gjort om litt på kablene som går til batteriet orginalt, batteriet mitt er flyttet bak i bilen og på orginalbatteriets plass skal det sitte en batterilader/strømforsyning. sikringene til laderen er plassert inne i den orginale sikrings/releboksen.




                              sidepanel bak trekt om i orange suede/alcantara og sort vinyl.






                              dempet på baksiden med bitoplast a5 for å hindre skrangling



                              på plass i bilen




                              den bakre lista er også trekt opp i samme type sort vinyl og dempet på baksiden med bitoplast A5






                              de orginale innstegslistene er også trekt om






                              luke for enkel tilgang til hovedsikring.



                              Comment


                              • #30
                                panelene er trekt

                                lim på begge flater





                                baksiden dempet med bitoplast A5


                                på plass i bilen.




                                her ser du luka til sikringene, om dere ser etter på ligger det et lag med dobbeltsidig tape rundt kanten der når jeg sparkler, det er for å lage 1mm klaring rundt hele panelet når jeg støper siste passformen, når vinylen er på plass passer det perfekt


                                har limt igjen lokkene i dekslet i bakluke, for få det litt "cleanere" så blir det enklere å trekke.

                                Comment

                                Working...
                                X