Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trustno1's Mr2 mk2 stereo prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Du mener å bruke utgangen på 4 kanaleren og koble den direkte på monoblokka? Har isåfall ikke testa det, men uansett så vil jeg ha subkontroll rett på spilleren for aktiv deling. Men kan jo for morroskyld teste det og se hva som skjer.

    Siden det støyer som ett helvete når jeg har monoblokka tilkoblet må det enten være noe i linjeutgangene på spilleren (noe jeg mer eller mindre har utelukket da jeg har testet en identisk spiller og fått samme problem) eller så er det monoblokka det er noe feil med. Har en annen monoblokk liggende hjemme jeg kan teste med. Riktignok mye mindre (300rms) men det bør kanskje ikke bety så mye for testen sin del.

    Comment


    • #47
      prøv dette ja, kan utelukke mye.
      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

      Comment


      • #48
        Tøft bygg det her! Ikke minst, en artig bil
        Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

        Comment


        • #49
          Originally posted by trustno1 View Post
          Du mener å bruke utgangen på 4 kanaleren og koble den direkte på monoblokka? Har isåfall ikke testa det, men uansett så vil jeg ha subkontroll rett på spilleren for aktiv deling. Men kan jo for morroskyld teste det og se hva som skjer.

          Siden det støyer som ett helvete når jeg har monoblokka tilkoblet må det enten være noe i linjeutgangene på spilleren (noe jeg mer eller mindre har utelukket da jeg har testet en identisk spiller og fått samme problem) eller så er det monoblokka det er noe feil med. Har en annen monoblokk liggende hjemme jeg kan teste med. Riktignok mye mindre (300rms) men det bør kanskje ikke bety så mye for testen sin del.
          Et forslag, kan denne hjelpe deg?
          3Sixty.2 ifra Rockford Fosgate
          Info:
          http://www.rockfordfosgate.com/produ...s.asp?cat_id=1

          Får jo ikke ta innstillingene ifra spilleren da, men har du den rett mobil telefonen har du muligheter å justere nesten alle plasser :-)

          Selges her billigst:
          http://global.ebay.com/search?Query=3SIXTY.2&Region=0
          Raymond
          Min nye bil med nytt anlegg

          Comment


          • #50
            takk for tipset, men har fått lokalisert at problemet ligger på monoblokka. Skal få denne reparet, så får vi satse på at det hjelper.

            Comment


            • #51
              Ok, en liten oppdatering her igjen. Frontsettet mitt varte ikke så lenge slik det er nå :P

              Siden halve forumet lider av "Tang Band syken" om dagen, så måtte jeg nesten teste ut disse elementene. Planen var egentlig å kjøpe to stk 4" fulltone elementer. Men etter en tur innom joakim hos dynabel så vandret jeg ut med 2x4" fulltone + 4x 6,5" TB basselementer og noe annet installasjonsmateriell :P

              Vel, uansett så har jeg brukt ett par dager på både simulering av kasser og testing av dette i praksis for å se hva som gjengir best lyd. Prosjektet mitt har begynnt å helle endel mer i retning av SQ, så jeg ville prøve å få så korrekt frekvensgang som mulig i fra elementene.

              Jeg prøvde en såkallt akustisk ventil på baksiden av kassa inn mot døra, men syntes ikke dette fungerte spesiellt bra. Fikk utrolig mye vibrasjoner i døra, og ikke noe spesiellt penere lyd. Mulig det hadde funka bedre om jeg hadde kjørt ett ekstra lag med demping i døra mi.


              Etter mye testing av ulike konfigurasjoner så kom jeg frem til at dette funka best:

              Porta kasse på ca 13 liter, tunet til 39 hz. Dette ga en veldig jevn frekvensgang og mer lydtrykk i bunn.

              Men her var det jo da ett problem. Hvor skulle man gjøre av element nr2? Kassa ble jo alt for liten til enda ett element og porting. Jeg måtte altså få plass til enda en kasse forran i MR2'n på 13 liter, som allerede har lite plass.

              Etter mye grubling, tvil og kløing i hodet så kom jeg frem til noe sært, spesiellt, teit, villt (insert word of choice). Hva med å rett og slett putte den i kickpanelet, med kassevolum i selve fotbrønnen? Som sagt, så gjort og først var stoler ut, så teppet

              Kjørte på godt med maskering


              Og etter noen lag med glassfiber, så fikk vi noe som ser omtrent slik ut:



              Elementet skal da altså stå plassert ca som det gjør der, mens glassfiberplata er bunnen av en kasse som skal utgjøre dobbelt gulv i fotbrønnen. Denne kassen vil avsluttes med slakk skråvegg i mot der man har beina, slik at det ikke skal påvirke sittestilling.

              Hvordan sluttresultatet blir er jeg høyst usikker på. Kan ikke si jeg har sett noen har gjort ett lignende prosjekt tidligere.
              Last edited by trustno1; 04-07-2010, 03:08.

              Comment


              • #52
                Dette blir bra, og som du selv sier så velger du sære løsninger. Men må vel bli sånn i denne bilen.
                Men et lite spørsmål: Du har ikke vurdert å bare ha 2x 6.5" istedenfor 4? Holder det ikke fint med 2?
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #53
                  Originally posted by TakeTheTime View Post
                  Dette blir bra, og som du selv sier så velger du sære løsninger. Men må vel bli sånn i denne bilen.
                  Men et lite spørsmål: Du har ikke vurdert å bare ha 2x 6.5" istedenfor 4? Holder det ikke fint med 2?
                  Joda, det kunne sikkert holdt fint. Men pga at jeg må dele midbassene mine såpass dypt for å unngå å lokalisere subben rett bak setet så vil det hjelpe endel med mer trøkk forran. Iallefall om jeg skal spille på litt volum.

                  Comment


                  • #54
                    Liten oppdatering, men dette tar sykt med tid da det er mange lag med glassfiber både over og under kassa som skulle på, samt sliping og tilpassing mellom hvert lag.

                    Lagde baffel til elementene med dyp innsenking, så de blir ekstra beskyttet i mot spark:


                    Funderte også litt på hvordan jeg skulle ha bassportene, til slutt ble de laget slik:


                    Og skal plasseres ca sånn:


                    Liten test med kassa i bilen (skal på flere lag med glassfiber her)


                    Er det ikke sånn basskasser skal se ut?

                    Comment


                    • #55
                      Da er venstre kasse prøvespillt. Koblet den først opp med ett element i og en løs bassport. Det var sikkelig skuff. Låt "boomy" og spillte ikke dypt overhodet.

                      Men så tenkte jeg at skal jeg først teste så får jeg gjøre det litt mer sikkelig. Så jeg tetta til rundt porten, la inn noe filt rundt elementet og skrudde det sikkelig til med alle skruer. Tok også en runde med sparkel og tetta di værste hulla i kassa. Og du verden å mye forskjell det utgjorde. Måtte dobbeltsjekke at ikke subben sto på når jeg spillte denne. Spillte både høyt og dypt. Etter noen kjappe tester så virket det som rimelig linært ned til rundt 50hz, under det så tapte det seg noel, men har fortsatt endel hull i kassa som må tettes igjen (ikke ferdig med sparkling) Satser på at det hjelper for de dypeste frekvensene.
                      I følge simuleringen så skal det spille rimelig linært ned til 40 hz

                      Comment


                      • #56
                        Artig prosjekt! Du er jo blitt en jævel på glassfiber

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Jobbe88 View Post
                          Artig prosjekt! Du er jo blitt en jævel på glassfiber
                          Hehe, takker. Har ikke så mange andre valg når man skal bygge noe sikkelig i en slik bil :P

                          Satser på å ha kassene ferdig trukket om ett par dager, så blir vel en ny oppdatering da.

                          Comment


                          • #58
                            ok, tid for en liten oppdatering igjen. Kassene er stort sett ferdig, mangler bare litt småplukk med portene. Usikker på hvor nøye jeg skal gidde å være.

                            ble seende slik ut. Beklager litt dårlig kamera, og støvete bil. Kommer til å ta en mer sikkelig fotosession med sikkelig kamera når jeg nærmer meg ferdig.





                            Her kan man se klaringen til pedalene. Til og med plass til fothvileren

                            Comment


                            • #59
                              i allefall i mine øyne var det en innovativ måte å løse et problem på og med et pent resultat også:P
                              brede dørstokker hever jo lav sportsbil"feelen" litt også
                              Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                              Comment


                              • #60
                                Det var en kreativ løsning! Slikt liker jeg veldig godt! Stilig! Selv er jeg glad jeg fikk plass under setene, hehe. Mye mindre jobb for min del...

                                Så lenge du har god lyd, god plass til beina og ikke får en anstrengt sittestilling, så er det jo bare tomler opp, trompetfanfarer, blowjobs osv å hente når du drar på treff!

                                Comment

                                Working...
                                X