Announcement

Collapse
No announcement yet.

Betaler for og få justert anlegget mitt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Betaler for og få justert anlegget mitt!

    Som tittelen sier,søker jeg hjelp til og justere anlegget i en vw t5.
    En fordel om du holder til i Akershus området.
    Har drevet mye med bilstereo,men i denne bilen blir jeg bare aldri fornøyd.

    Har tidligere brukt en jbl ms8 dsp som justerte alt automatisk og var superfornøyd med lyden,men kunne ikke bruke den da den forsinket signalet såppas at handsfree ikke kunne brukes.fikk ca 1 sekund delay som kun skapte ekko under samtaler.
    Jeg prater en del i telefonen,så den har første pri!
    Erstattet jbl med en analog kvalitetseq fra audiocontrol,men justerer meg bare vekk hele tiden....
    Litt om bil og anlegg-

    2015 vw transporter t5 varebil.

    -Godt dempede dører og dørtrekk.
    -Gladen one T5 8" komponentsett
    -Alpine swr 8d4 montert i ca 9liter trykk under passasjersetet.
    -mosconi AS 200.4 forsterker (2 kanaler brokoblet på sub)
    -audiocontrol 2x13 bånd analog Eq som får høysignal fra original spiller.

    Trenger hjelp til og justere inn faser,delefrekvenser og Eq.
    Alt er lett tilgjengelig,så for en med de rette ørene og kompetanse er nok dette relativt fort gjort.
    Betaler selvfølgelig for hjelpen,da anlegget i dag ikke gir meg mye glede,bare frustrasjon.

    Er dette noe du eller vet om en som kan hjelpe meg meg,så ta gjerne kontakt på tlf 95830549.
    Holder til på frogner i Sørum,nærmere bestemt vardefjellet.

    Mvh Tony

  • #2
    Hva slags spiller har du?
    Du bruker delefilteret som fulgte med komp.settet antar jeg?
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      Bruker den originale Rns 315 enheten.
      Kjører høynivå fra høytalerutgangene inn på Eq.

      Bruker filtrere som fulgte med frontsettet ja

      Comment


      • #4
        Da har du ganske begrensede muligheter for justering. Du kan justere noe på forsterkerene og litt på EQ (men trenger du egentlig den?)
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          Vel,hadde du hørt lyden her uten Eq,skjønner du hvor elendig lyden blir i en T5.
          Har en sinnsyk gain i mellombassen et sted og føler at alt er helt på jordet.
          Med jbl ms8 dsp var lyden helt konge og var superfornøyd.
          Hadde et håp om at jeg skulle klare og justere inn Eq til noe av det samme.
          Den er analog med 2x13 bånd og blir skrytt mye av i statene....
          Skjønner a jeg ikke får gjort noe med tids komp,men selve frekvensgangen burde det være mye og hente....mulig at delefrekvenser mellom sub og frontsett og er på trynet....

          Comment


          • #6
            Skulle fått deg en bedre spiller og delt aktivt
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #7
              Kan prøve å huske å ringe deg i morgen, skal innover til byen på onsdag.
              Mathias.... Soundman is alive
              Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
              Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

              Comment


              • #8
                EQ er bare en liten del av justeringen, regner med at spilleren ikke har så mange innstillinger.
                Kunne sikkert også justert litt for deg, men frykter at du ikke blir fornøyd og da er det litt kjipt å ta betalt for en slik tjeneste.
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                Comment


                • #9
                  Sett bort fra tidskomp, så har man stort sett de samme justeringsmulighetene her som med en 80prs. Har en EQL selv og den har som nevnt 2x13 bånd (separat venstre/høyre). På Mosconien kan man stille delefilter og nivå trinnløst, så det man mangler i forhold til en 80prs er tidskomp samt valgbar steilhet på delefilteret.
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                  Comment

                  Working...
                  X