Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snutter av våres DD-produkter!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by mustang<3 View Post
    Ja, kun 110 volt bør så dyre woofere tåle..........................
    TEAM RE-LOUD
    Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
    2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

    Comment


    • #17
      Diverse youtube-opptak viser elementer som blir plugget i stikkontakten og da må de jo tåle mye effekt? FEIL!
      Det man ser på de opptakene er såkalt ”power compersion” i ytterste konsekvens.
      Spolen blir fort fryktelig varm og dermed stiger impedansen til langt over 100ohm.
      BTW: 110volt inn i en spole på 100ohm er ca.120watt.
      jaujau, fet med stikkkontakt
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #18
        air trick con una 15 Digital Designs DD3515 35k 4/4
        Haha, den første der, så lite futt med 15stk
        Ikke vondt ment om DD, jeg VET det er kvalitet, måtte bare le litt av teit video
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #19
          Originally posted by neptyr View Post
          Haha, den første der, så lite futt med 15stk
          Ikke vondt ment om DD, jeg VET det er kvalitet, måtte bare le litt av teit video
          Rettelse, det er 4 stykker inni der! Har sett loggen på den der bilen på et amerikans forum! 4 15".
          Pioneer - Hertz - Zealum
          Prosjekt Volkswagen Passat 3B
          Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

          Comment


          • #20
            Hvis meg logoen er du grei http://www.youtube.com/watch?v=0DGrBMLVayw <- det er videoen jeg så.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #21
              Originally posted by neptyr View Post
              Hvis meg logoen er du grei http://www.youtube.com/watch?v=0DGrBMLVayw <- det er videoen jeg så.
              Skal se om jeg finner den, usikker om den lå på termpro.com eller stevemeadedesigns.com.

              Men det er garantert 4 15" inni der!
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

              Comment


              • #22
                Det er nok 4 stk ja.

                Hadde det vært 15stk hadde han nok ikke skrudd skikkelig opp. Jeg ville ikke sittet i den bilen om han har 15stk 15" og bestemmer seg for å peake alle subbene. Hadde ikke vært annet enn milkshake i blodårene mine etterpå hehe
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #23
                  Uansett, må vi gratulere at sortimentet øker i Norge. Forhåpentligvis øker også servicen, for DD har ikke akkurat vært verdens beste på dette området.

                  NB: Kjenner til flere i Norge som kan gjøre hairtricks til langt billigere penger.
                  2 stk Blaupunkt VPW460 og VPA11500 klarer fint det. Sikker på at også Focus har vært med i den ligaen.
                  Last edited by B2 Audio; 20-02-2009, 12:21.
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com
                  http://facebook.com/b2audio

                  Comment


                  • #24
                    Ja de kan ha vært litt på den trege siden av service når det gjelder Norge. Vi er et lite land med få innbyggere i forhold til f. eks. hjemlandet til DD, USA. Der er det nok helt andre boller hva angår service, bestillinger osv.

                    Men DD skal nå inn i Norge, og det ser vi fram til



                    btw, hair tricks har ikke alltid mye å gjøre med å anlegget er bra eller ikke. Tenk DB-Drag også. Scoren kan bli veldig forskjellig selv om begge merker kan gjøre hair tricks
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

                    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                      btw, hair tricks har ikke alltid mye å gjøre med å anlegget er bra eller ikke. Tenk DB-Drag også. Scoren kan bli veldig forskjellig selv om begge merker kan gjøre hair tricks
                      Tror neppe at jeg er en av de som trenger leksjoner om dB drag
                      Ser jo fortsatt frem til att Toni Josefsson (SS 5 +) kommer over en viss score ved Vallåkra 2007. Han lå vel nesten 3 dB under (SS 1-2) selvom han hadde hmm, 6 x 15" DD basser og 3 av de største DD ampene tillgjengelig dengangen.
                      Mvh
                      J. Holm
                      www.b2audio.com
                      http://facebook.com/b2audio

                      Comment


                      • #26
                        kommer dere til å stille med noen biler i dbdrag i år??
                        Team Re-Loud
                        Nm-mester 2008, Street A 155,5dB
                        B2, Atomic

                        Comment


                        • #27
                          Eneste dd subbene jeg har sett som har vært "overlegne" i forhold til andre er DDz, som koster 50 000kr pr sub..

                          ellers ser jeg ikke at DD har noen større fordeler enn andre, gode subber, synes ikke prisen var så veldig bra.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Jay View Post
                            Uansett, må vi gratulere at sortimentet øker i Norge. Forhåpentligvis øker også servicen, for DD har ikke akkurat vært verdens beste på dette området.

                            NB: Kjenner til flere i Norge som kan gjøre hairtricks til langt billigere penger.
                            2 stk Blaupunkt VPW460 og VPA11500 klarer fint det. Sikker på at også Focus har vært med i den ligaen.
                            Er vel ikke DD som har hatt dårlig service, men BS bildeler..
                            Hair trick kan mange klare, men om det er imponerende hair tricks er jo en helt annen sak. Har klart "hair trick" med en 8" i Puntoen, men den kan jo ikke sammenlignes med hair trickene jeg klarte med 4x15" Focus.

                            Originally posted by Jay View Post
                            Tror neppe at jeg er en av de som trenger leksjoner om dB drag
                            Ser jo fortsatt frem til att Toni Josefsson (SS 5 +) kommer over en viss score ved Vallåkra 2007. Han lå vel nesten 3 dB under (SS 1-2) selvom han hadde hmm, 6 x 15" DD basser og 3 av de største DD ampene tillgjengelig dengangen.
                            Toni kjører billige DD elementer og heltr sikkert mye mindre effekt enn SS 1-2 bilen. Og ikke er kassa til Toni så forbanna effektiv heller. Mange tror at når man putter DD i bilen er man automatisk blant toppen, men det har svært lite å si. Er personen som bygger som har mest å si.

                            Slik jeg ser det så er det holdbarheten og kvaliteten til DD som gjør de til noe spesielt.
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Hifonic View Post
                              Er vel ikke DD som har hatt dårlig service, men BS bildeler..

                              Vil ikke skylle på BS, da det finnes flere eksempler på et skandinavisk plan at TTT (ting tar tid)


                              Toni kjører billige DD elementer og heltr sikkert mye mindre effekt enn SS 1-2 bilen. Og ikke er kassa til Toni så forbanna effektiv heller.

                              Bilige elemeter er vel avhenging av lommeboka, men 3515 med annen membran har ikke akkurat vært billig i mine øyne. Effekten var vel også tilnærmelsesvis lik 3 x Z2 ved 14.4 er min. 18 Kw vs 4 x 4,7 Kw ved 14.4 = 18.8 kw. Dertil skal det tenkes at 6 x 15" er ganske mye mer membran areal uansett om bilen er feilbyggd (selvom det finnes en god del ressurser i DD teamet som kunne være til hjelp) Og med effekten fordelt over 6 elementer istedenfor 2, da er det vel ikke så rart at holdbarheten er der?

                              Mange tror at når man putter DD i bilen er man automatisk blant toppen, men det har svært lite å si. Er personen som bygger som har mest å si.

                              Det er vel akkurat dette som er poenget, da denne tråden/videolinkene kan avspeile noe annet. Og dermed villede noen forbrukere, men med din kommentar bør folk forstå at verden er annerledes.


                              Slik jeg ser det så er det holdbarheten og kvaliteten til DD som gjør de til noe spesielt.
                              Men som sagt, velkommen Digital Designs til Norge. Fler aktører kan være med å løfte markedet.
                              Mvh
                              J. Holm
                              www.b2audio.com
                              http://facebook.com/b2audio

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Hifonic View Post
                                Er vel ikke DD som har hatt dårlig service, men BS bildeler..
                                Hair trick kan mange klare, men om det er imponerende hair tricks er jo en helt annen sak. Har klart "hair trick" med en 8" i Puntoen, men den kan jo ikke sammenlignes med hair trickene jeg klarte med 4x15" Focus.



                                Toni kjører billige DD elementer og heltr sikkert mye mindre effekt enn SS 1-2 bilen. Og ikke er kassa til Toni så forbanna effektiv heller. Mange tror at når man putter DD i bilen er man automatisk blant toppen, men det har svært lite å si. Er personen som bygger som har mest å si.

                                Slik jeg ser det så er det holdbarheten og kvaliteten til DD som gjør de til noe spesielt.
                                Helt riktig. Hvis noen har sett DD elementer i standard fabrikk-kasser, skrik ut

                                Kassene man bygger for DD er ofte svært store, og man må være flink til å bygge, og bygge kassen i forhold til bilen.

                                DD er best på portede kasser og trenger volum, så det er helt kurrant det du sier Hifonic
                                Tidligere importør for Digital Designs,
                                overtatt av www.dynaBel.no.

                                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                                Comment

                                Working...
                                X