Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sikker sag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hmmmm, tror de vil slite med en sånn løsning på kjøttsaga på jobben...
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #32
      Originally posted by Engen Audio View Post
      Hmmmm, tror de vil slite med en sånn løsning på kjøttsaga på jobben...
      Det hadde blitt mange pauser!

      Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

      Comment


      • #33
        Trenger ikke å ha sånn sag for at folk skal ha masse pauser... hehe..
        Når jeg jobbet i ferskvaren på MAXI, så var det jo folk som uten skrupler kunne ha mange og lange pauser.. :P
        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

        Comment


        • #34
          Ferskvaren ja... Vanskelig å få til sag som ser forskjellen på ditt kjøtt og fingern til kua vil jeg tro ;P
          Roar Sørlie
          Tlf 90127075
          Strandgata 26; mitt andre hjem :P

          Comment


          • #35
            hadde det kommet en enkel av/på switch på den, så hadde den jo vært genial... og for og ikke glemme att man skrudde funksjonen av, så kunne den gå på hver gang man slo av.. så skulle man skjære no som leder strøm relativt greit, så hadde det bare vært og skru den av..

            Comment


            • #36
              Jeg skjønner ikke hvorfor de skal vrække bladet, funksjonen osv.

              en funksjon som bare nappa bladet kjapt ned, med en kraftig springfjær eller lignende hadde vel vært nesten like effektivt ?
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #37
                sant som du sier.. den ødelegger bladet selv om bladet går under bordet, så om det spinner eller ikke gjør den ingen skade...

                Comment


                • #38
                  Originally posted by duality View Post
                  sant som du sier.. den ødelegger bladet selv om bladet går under bordet, så om det spinner eller ikke gjør den ingen skade...
                  Litt kjipt om du har hekta fast noe, f.eks en hanske, så blir hånda dratt ned samtidig med at bladet snurrer og kapper av deg fingra alikevel? Er sikkert noe i den duren de vil forsikre seg mot tenker jeg
                  Mvh.
                  Roy
                  Mob: 40 30 99 06

                  Comment


                  • #39
                    Ett sagblad røkker vel ganske greit av litt stoff i en hanske?
                    Og det er ikke som at saga ikke skal stoppe, bare ikke den drastiske sjokk-ødleggealt stoppinga.
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #40
                      Njaa, si ikke det.. De er jo laget for å ikke rives i stykker av f.eks. sagblad.. Men jeg har like mye erfaring med sånne sager som en 4-åring, så jeg skal ikke uttale som om jeg vet noe.. Jeg bare tipper at det er derfor de absolutt vil ha den til å stoppe så hurtig..

                      Men det er vel ikke sånn at man stikker fingrene i sagbladet så veldig mange ganger iløpet av livet, så det er sikkert ikke ofte at man må reparere saga=)
                      Mvh.
                      Roy
                      Mob: 40 30 99 06

                      Comment


                      • #41
                        Det jeg tenker på når at den skal stoppes og nappes ned istedetfor kun og nappes ned er dette fantastiske mesterverket laget i paint:

                        Hvor den ytterste sirkelen er arbeidsområdet til tennene på sagbladet. grønn strek er stopp og napp, og rød strek er napp.
                        Da rekker den og komme igjennom ganske mye av fingerene uansett...

                        Hadde ikke hatt noe imot og hatt en sånn innretning når jeg tok en del av tommelen min på høvelen.. for de 500kr hadde vært billige i forhold til de 10 000 jeg tapte på og være sykemeldt i 8 uker.
                        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                        Comment


                        • #42
                          Hva om du napper den litt tilbake og ned?

                          Burde være fult mulig å få til.
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by neptyr View Post
                            Hva om du napper den litt tilbake og ned?

                            Burde være fult mulig å få til.

                            Er helt sikkert mulig, og helt sikkert enklere/bedre, men vi må huske at dette er USA.. Hva om noen faktisk kapper av seg en finger når de har ettermontert noe sånt? Da kan de jo saksøke den stakkaren som var så uheldig å kom opp me denne idéen, for flere millioner!
                            Mvh.
                            Roy
                            Mob: 40 30 99 06

                            Comment


                            • #44
                              Saksøke kan man jo alltids, men forhåpentligvis vil man ikke vinne noe slikt. Denne patenten er vel utviklet for å forhindre at du mister hele fingeren, ikke for å sørge for at man ikke får ei skramme. Men det finnes mye snodige (og regelrett dumme) søksmål "over there"...


                              Synes forresten videosnutten var ganske morsom, med tanke på hva de har brukt for å illustrere. Er det noe vi mannfolk er redde for å miste er det jo nettopp "pølsa"

                              Comment

                              Working...
                              X