Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erik's SoundQuality CD 2009

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Runek
    replied
    Originally posted by Erik André View Post
    Kvaliteten på cden har nok desverre ikke bare med båndbredden på det du laster ned. vanlig for cd er 1411kbps mens mp3 har 8-320kbps. Flac har ~700-~1200kbps men flac codec pakker dette ut igjen siden dette er pakket som winrar pakker data. Så flac er lossless.

Men jeg har vel postet et par ganger før om den alt for populære måten å produsere cder på. Heldigvis er det noen som ikke benytter seg av denne og disse cdene jeg har laget her viser jo en del eksempler på artister som bryr seg om lydkvaliten fremfår at det skal spille høyt på en boomblaster.

Hvis du ikke har sett den enda så kan jeg jo alltids poste den igjen. Siden den gir en meget god forklaring på hvorfor ting låter som det gjør.
    http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex...e=channel_page

Syns vel egentlig ikke Tiesto er det værste der ute, dukker det opp noe tiesto som låter bra kan det alltids henne jeg legger det på en disk
    Nei har ikke sett det. så hadde vært kjempe flott om du kunne ha postet det her.

Leave a comment:

• Runek
    replied
    Originally posted by neptyr View Post
    Hva skal du med det?
    Image er ett direkte bilde som oftes, så du trenger bare ei plate på 80min.
    ja det jeg trodde å, men brenne proget ville ikke brenne for det var ikke plass stod det:S

Står at filen er på over 1 GB i IMG Burner og at det er ikke plass
    Last edited by Runek; 19-03-2009, 19:27.

Leave a comment:

• Erik André
    replied
    Originally posted by Runek View Post
    Ingen som kan skaffe noe med Tiesto?

har lastet ned flere Flac og lossless men får ikke samme kvalitet som disse cd'ene.

Har det noe med inspillingen av Tiesto eller er det bare dårlig rippet/opplastet fil?
    Kvaliteten på cden har nok desverre ikke bare med båndbredden på det du laster ned. vanlig for cd er 1411kbps mens mp3 har 8-320kbps. Flac har ~700-~1200kbps men flac codec pakker dette ut igjen siden dette er pakket som winrar pakker data. Så flac er lossless.

Men jeg har vel postet et par ganger før om den alt for populære måten å produsere cder på. Heldigvis er det noen som ikke benytter seg av denne og disse cdene jeg har laget her viser jo en del eksempler på artister som bryr seg om lydkvaliten fremfår at det skal spille høyt på en boomblaster.

Hvis du ikke har sett den enda så kan jeg jo alltids poste den igjen. Siden den gir en meget god forklaring på hvorfor ting låter som det gjør.
    http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex...e=channel_page

Syns vel egentlig ikke Tiesto er det værste der ute, dukker det opp noe tiesto som låter bra kan det alltids henne jeg legger det på en disk

Leave a comment:

• neptyr
    replied
    Originally posted by Runek View Post
    ja : P

Men går det ann å få tak i cd'er som er på mer en 80 min?
    Hva skal du med det?
    Image er ett direkte bilde som oftes, så du trenger bare ei plate på 80min.

Leave a comment:

• Vinje
    replied
    Det finnes både i 90 og 99 min Her selger de i allefall med 90 min og 800 mb. http://www.yaha.no/y.asp?pd=116931&og=25&hg=168&ug=351

Leave a comment:

• Runek
    replied
    ja : P

Men går det ann å få tak i cd'er som er på mer en 80 min?

Leave a comment:

• neptyr
    replied
    Nei, de skal jo skrives på CD'er... :X

Leave a comment:

• Runek
    replied
    Ja har tenkt tanken men da alle pengene jeg har går til bytting av toppaking så funker det dårlig giitt, hehe

Men har fått tak i 2 stk IMG filer men de er på mer en 700 Mb så får ikke brent de på en cd, og brenne programmet mitt(IMG Burn) vill ikke skrive på DVD plate så...

Leave a comment:

• Arvid André
    replied
    Dæven, detta var bra! Når kommer CD 4?

Leave a comment:

• Crazytaxi
    replied
    Du får kjøpe orginal-cd'en så finner du fort ut det..

Leave a comment:

• Runek
    replied
    Ingen som kan skaffe noe med Tiesto?

har lastet ned flere Flac og lossless men får ikke samme kvalitet som disse cd'ene.

Har det noe med inspillingen av Tiesto eller er det bare dårlig rippet/opplastet fil?

Leave a comment:

• Bluum
    replied
    Jeg vil gjerne se Metaphor av In Flames på CD3.
    Knallsang med relativt god lydkvalitet.
    Har som EA også FLAC versjon hvis du trenger

Leave a comment:

• Engen Audio
    replied
    Micheal Jackson - Stranger in Moscow
    Micheal Jackson - Smooth Criminal (Extended Dance Mix)

Har Flac versioner hvis du trenger..

Leave a comment:

• Erik André
    replied
    Originally posted by Bøijnis View Post
    Jeg fikk en liten prøve lytt hos erik andre i focal astraen å det var helt rå lyd
    Da mener jeg at han brukte SQ cdene sine.
    Takk før en hyggeli prat å en lytt på biln din erik andre
    Det kunne vært bedre med litt mindre støy i hallen, men du fikk da et inntrykk skjønner jeg Alltid hyggelig med en stereoprat og litt lytting

Leave a comment:

• Bøijnis
    replied
    Jeg fikk en liten prøve lytt hos erik andre i focal astraen å det var helt rå lyd
    Da mener jeg at han brukte SQ cdene sine.
    Takk før en hyggeli prat å en lytt på biln din erik andre

Leave a comment:

Working...
X