Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test cd'er

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Morty00
    replied
    nå er vi inne på noe.

fikk låne ei cd med bare tromme"lyder". helt rått å høre på. fikk testet hele frekvensspekteret i anlegget. husker ikke hva den het eller hvem som hadde laget den.

Leave a comment:

• Legatia
    replied
    Originally posted by Morty00 View Post
    vet at det ble laget slike test cd'er før i tiden. er slike jeg er på jakt etter. med f.eks bare trommelyder ol.

er en annen tråd for musikk/artister man bruker for å teste anlegg med: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2375
    Så det er lydeffekter du er ute etter..?
    THX har da et par cd'er med masse rart på.
    Ellers finnes det mange "audiofile" samlecd'er her, og her.

Dessuten har Chesky records også noen slike, men det er jo musikk da..

Leave a comment:

• Morty00
    replied
    Originally posted by sqwannabe View Post
    Finn meg en artist som lager musikk for at du skal teste stereo da?

"test cd" er bare en samling sanger, med god innspillingskvalitet.
    Men det må vel stå "super-duper-sound-test" eller noe, skal det være godkjent...?
    vet at det ble laget slike test cd'er før i tiden. er slike jeg er på jakt etter. med f.eks bare trommelyder ol.

er en annen tråd for musikk/artister man bruker for å teste anlegg med: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2375

Leave a comment:

• Morty00
    replied
    Originally posted by aFFekak View Post
    Vel, den Tina Turner cd'en er jo lagt i HQ/HD eller hva jeg skal kalle det, og det vil jeg si er for å "teste" stereoen din.. Men annet enn det kan jeg ikke hjelpe deg.. Prøvd å google ?
    prøvd å google, men kan være at jeg ikke har brukt de rette ordene.

noen som vet om noe selskap som muligens kan lage slike cd'er?

Leave a comment:

• Legatia
    replied
    Finn meg en artist som lager musikk for at du skal teste stereo da?

"test cd" er bare en samling sanger, med god innspillingskvalitet.
    Men det må vel stå "super-duper-sound-test" eller noe, skal det være godkjent...?

Leave a comment:

• aFFekak
    replied
    med fare for å gjenta meg selv....

Vel, den Tina Turner cd'en er jo lagt i HQ/HD eller hva jeg skal kalle det, og det vil jeg si er for å "teste" stereoen din.. Men annet enn det kan jeg ikke hjelpe deg.. Prøvd å google ?

Leave a comment:

• Morty00
    replied
    med fare for å gjenta meg selv....

tenker på cd'er som er laget spessielt for å teste bilstereo eller generell stereo.

Leave a comment:

• Legatia
    replied
    Closer to the music 1 og 2, mye forskjellig bra på. Og seff. det meste annet fra Stockfisch Records.
    Kari Bremnes - det meste, men den nye "reise" er noen heftige trommesoloer på.
    Generellt alt fra KKV.
    Acoustic reference cd.
    Patricia Barber.
    Dire Straits, spesiellt glad i "Telegraph Road", fra Love over gold albumet.
    Tool - 10 000 days.
    Infected mushroom.
    Det meste fra ECM.
    Katie Melua.
    Diana Krall.
    Luther Vandross kan være litt kult.

Alt dette er er über klasse, når det gjelder innspillingskvalitet. (Luther Vandross og Dire Straits sine innspillinger kan være litt støyete, men ellers bra.)

Dette er musikk jeg bruker, når jeg skal teste hva et anlegg er godt for.

Leave a comment:

• aFFekak
    replied
    Hva med den HQ cd'en til Tina Turner? Den koster rundt 300,- ca. men det er verdt pengene! Var helt sykt å høre på.. Når jeg lukka øynene trodde jeg serriøst at jeg hadde Tina 10cm framfor meg!:O

Spør Jonny.b om hvor den er å få kjøpt, han har vet jeg..

Leave a comment:

• Morty00
    replied
    Ikke helt det jeg tenkte på....

Tenkte mere på å teste dynamikken i anlegget. Hvor naturlig det låter i hele frekvensspekteret.

Fikk høre en fet test cd i dag med trommer. utrulig digg lyd, men den finnes ikke å få tak i lengre. Så tenkte noe i samme banen.
    Last edited by Morty00; 14-11-2008, 23:32.

Leave a comment:

• tomijorg
    replied
    www.dbdrag.no å meld deg inn. da får du fin db plate. med noen sanger + hertz frekvenser. Dog bare opp til 80 hertz hvis jeg ikke husker feil

Leave a comment:

• Morty00
    started a topic Test cd'er

Test cd'er

Noen som vet om hvor man kan få tak i test cd'er med fet lyd? tenker på cd'er som er laget spessielt for å teste bilstereo eller generell stereo.
Working...
X