Announcement

Collapse
No announcement yet.

custom golf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Finnes det kvittering og kopi av det orginale vognkortet så bør det går greit å få skilter på den. Men orginal grill må settes på, og dekslene over baklampene må fjernes. Også er det montert stoler med høy rygg. For de hadde nok ikke blitt så imponert over lave stoler uten nakkestøtter og mangel på sikkerhetsbelter.

    Jeg hadde uansett kjørt bilen på tilsynet og fått de til å se på den. De kan sikkert fortelle hva som må til for å få skilter.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #32
      Detaljer som dør utenmanuelt dørhåndtak, ikke vindusvisker bak, kun en visker forran, ikke baksete, uorginalt cab/tak osv osv er mer vesentlig enn grill og slikt med tanke på godkjenning

      Comment


      • #33
        Sant det med dørhåndtak, tenkte jeg ikke på. Men pusser bak er ikke påbudt, ei heller baksete. Taket er sikkert værre. Bruker ikke være noe problem om du kan fremvise kvittering på at jobben er gjort på godkjent verksted. Men det vil jeg tro bli vanskelig her.

        Verdt et forsøk sier jeg. Bilen kan jo ikke akkurat bli avskiltet ved et besøk på BT
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #34
          Mulig jeg tar feil men trodde faktisk det var påbudt med baksete når bilen var registrert for 5 personer. Viser en bilen uten baksete får en i bestefall registrert den som 2 seter, men jeg trodde faktisk ikke en fikk dette heller uten noe videre. Tak og andre modifikasjoner som dørhåndtaka sliter en med så lenge en ikke kan fremvise TUV dokumentasjon e.l.

          Vet faktisk ikke om bilen er forsøkt godkjent hos BT og om dette er grunnen til at han selger nå, men jeg tror det blir vanskelig å få skilt på denne bilen. På andre siden er det ikke noe å si på prisen i det hele tatt dersom en bare ønsker seg en showbil, og om jeg ikke husker feil sto bilen annonsert til 75.000 for ca 2 år siden før nåværende eier kjøpte den.

          Comment


          • #35
            ODR Civic'en til Anders er et godt eksempel på bil som ble omregistrert fra 5 til 2 seter.

            De cromfelgene som står på bilen kunne jeg tenke meg
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #36
              Hva i alle dager er vitsen med å omregistrere bilen fra 5 til 2 seter??
              Jeg har tatt ut baksetet av bilen min, og fikk spørsmål når jeg var på BT for godkjenning av senk, om jeg ville nedregistrere den. Jeg spurte om det hadde noe for seg, og han svarte at det ikke var noen forskjell, bortsett fra at jeg ikke fikk lov til å sette inn baksetet igjen uten å dra tilbake til BT for å få det godkjent igjen!
              Bare bortkastet tid spør du meg!

              Edit: Litt OT. Golfen var jo meeget pen utvendig, men helt håpløst designet inni!
              Last edited by Dibbern; 07-10-2009, 01:12.
              Andreas Dibbern
              Ford Fiesta
              Takk til B2Audio
              B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

              Comment


              • #37
                Om du bilr stoppet i teknisk kontroll med ombygget (les: uten bakseter, med fastmontert anlegg e.l i dets plass) interiør, kan du få mangellapp for ikke å ha seter/setebelter der det skal være, og du må da inn å vise bilen i godkjent stand ( = rive ut anlegg og montere seter igjen) eller få det omgjort i vognkortet at bilen kun har 2 sitteplasser.
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                Comment


                • #38
                  Merkelig at de hverken sa noe om det på EU-kontroll eller hos BT da...
                  Andreas Dibbern
                  Ford Fiesta
                  Takk til B2Audio
                  B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

                  Comment


                  • #39
                    Jeg har iallfall vært igjennom dette selv da jeg tok ut baksetene og monterte 4-punktseler og recarostoler i den gamle 323 GTR'en min. Fikk mangellapp på manglende seter og seler da det var "permanent" ombygget som BT kalte det, så fikk valget om å nedregistrere eller montere inn setene igjen om bilen skulle være registrert for 5 som det sto i vognkortet. Bilen så da slik ut: (lystgassen sto heldigvis ikke i bilen da den ble stoppet )





                    Mulig dette har endret seg siden 2003, men det var iallfall slik det var da.
                    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                    Comment


                    • #40
                      Jaja, samma for meg egentlig :P
                      Var pen den 323`n ihvertfall!
                      Andreas Dibbern
                      Ford Fiesta
                      Takk til B2Audio
                      B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

                      Comment

                      Working...
                      X