Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monsterbassen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by klovnster View Post
    hadde jo vært morsomt å testa en med "anbefalt" kasse og "anbefalt" forsterkerkraft da
    Etter mange år med høyttalerfikling har jeg funnet ut at "anbefalt" kasse ofte er regnet ut i fra fingeren-i-været-metoden.
    Men ellers; jepp, det hadde vært morro å høre hva det elementet egentlig kan, jeg har en mistanke om at det dårlige ryktet skyldes feil bruk av elementet.
    Bortsett fra at det chassiset ser dust ut og at elementet veier 100 kile mer enn nødvendig, ser jeg ikke bort i fra at det elementet kan gjøre det bra på mange måter.


    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #17
      Originally posted by Dag Johansen View Post
      Etter mange år med høyttalerfikling har jeg funnet ut at "anbefalt" kasse ofte er regnet ut i fra fingeren-i-været-metoden.
      Men ellers; jepp, det hadde vært morro å høre hva det elementet egentlig kan, jeg har en mistanke om at det dårlige ryktet skyldes feil bruk av elementet.
      Bortsett fra at det chassiset ser dust ut og at elementet veier 100 kile mer enn nødvendig, ser jeg ikke bort i fra at det elementet kan gjøre det bra på mange måter.


      Mvh
      Dag Johansen
      Du glemte at det kosta alt for mye i forhold til value.. Det er jo sånn typisk "se her, dette kan vi" produkt"
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #18
        jaja, er jo show-off sak, men kan som sagt hende den spiller bra hvis dag regner på kassa hehe
        www.eirikaspaas.com

        Comment


        • #19
          Mener å ha lest at de skal ha 300 L kasse
          Tommy
          2002 LOTUS ELISE S2
          2006 BMW 118d M-SPORT
          1999 YAMAHA YZFR6

          Comment


          • #20
            Originally posted by Techpoint View Post

            sicarlse, sikker på at det ikke er den samme da?

            Denne går jo på rundgang hos forhandlerene lissom.
            Det er nok ikke samme element.

            Til dere som lurer på hvordan det låter, jeg kan si at det blir noe helt annet enn å høre på en vanlig 12". Selv på lavt nivå er det en ganske fysisk opplevelse. Veldig uanstrengt bassgjengivelse. Er ikke mange mm det elementet skal bevege seg før det flytter ganske mye luft.
            Last edited by Glenn Solie; 06-05-2008, 20:07.
            Glenn Solie

            Frittstående konsulent

            Comment


            • #21
              Originally posted by Glenn Solie View Post
              Det er nok ikke samme element.

              Til dere som lurer på hvordan det låter, jeg kan si at det blir noe helt annet enn å høre på en vanlig 12". Selv på lavt nivå er det en ganske fysisk opplevelse. Veldig uanstrengt bassgjengivelse. Er ikke mange cm det elementet skal bevege seg før det flytter ganske mye luft.
              Ikke samme element?

              Har dere flere som går på rundgang..

              Bare tenkte på at siden det elementet som gikk på rundgang hadde akkurat samme motorjekken til å holde det oppe med...

              Comment


              • #22
                Originally posted by Techpoint View Post
                Ikke samme element?

                Har dere flere som går på rundgang..

                Bare tenkte på at siden det elementet som gikk på rundgang hadde akkurat samme motorjekken til å holde det oppe med...
                Kanskje vi har 2 stk motorjekker også............he he.

                Glenn Solie

                Frittstående konsulent

                Comment

                Working...
                X