Announcement

Collapse
No announcement yet.

ekstrem 8" element film youtube??hvor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Husk på at den SA-8 er med Spl talespole så det er ikke den helt vanlige versjonen.
    Men utvivlsomt en fet 8" bass.

    Kunne vel slengt inn enna en moro video, men da i en kasse som er tunet lavt og til musikk.

    http://www.youtube.com/watch?v=JLCWRH6Pw_Q
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #17
      Originally posted by B2 Audio View Post
      Husk på at den SA-8 er med Spl talespole så det er ikke den helt vanlige versjonen.
      Men utvivlsomt en fet 8" bass.

      Kunne vel slengt inn enna en moro video, men da i en kasse som er tunet lavt og til musikk.

      http://www.youtube.com/watch?v=JLCWRH6Pw_Q
      De der elementene kunne vel aldri ha overlevd så lenge etter dette? hehe

      Comment


      • #18
        Jo da, de koser seg fortsatt i samme kasse og i samme bil.
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #19
          Originally posted by B2 Audio View Post
          Jo da, de koser seg fortsatt i samme kasse og i samme bil.
          Hehe.. Da får jeg ta og kjøre på litt hardt når jeg får bilen tilbake

          Comment


          • #20
            For og si det slik, så kjører jeg mine ES8 rimelig hardt.
            Drives av DD M1b i 1ohm.
            Yter ca 1900w når jeg maxer den. Men ligger vell rundt 1100w til vanlig.

            Har merket noen ganger at de slår i bunnen. Men det er kun på sanger som har bass som går dyyypt.
            Bare justere gain litt ned, så er det OK
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #21
              Hehe jeg kjenner meg igjen i den forklaringa Jeg forer dem med en Xelent forsterker (ja er ikke det beste du får tak i akkurat) som skal "høre til" og kjøre 1500w i 1 ohm.. Tviler på at den kan ligge på mer enn 7-800 watt da, men ok... Den blir hvertfall ikke varm engang! Men den slet mer med HS15... Får de til og spille rimelig høyt.. Var jo mer trøkk helt nederst i bunnen med HS15 garantert, men alt rundt 35-45 hz er det godt med futt i! Makan til slaglengde også når du drar på en sang som dropper fra enn 70 til 25 hz!

              Comment


              • #22
                Men hva er egentlig nytteverdien i slike 8" når man må ha enorm kasse for å få skikkelig trykk fra dem?
                Eller er det noen av dem som faktisk "klikker" i små kasser?

                Comment


                • #23
                  Jeg hadde 100 liter porta kasse på 4stk B2 es8, det trykkte bra altså, så hvor du har dine teorier fra vet ikke jeg?

                  Comment


                  • #24
                    100 liter er jo en stor kasse...
                    Old school fool

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Johan View Post
                      Men hva er egentlig nytteverdien i slike 8" når man må ha enorm kasse for å få skikkelig trykk fra dem?
                      Eller er det noen av dem som faktisk "klikker" i små kasser?
                      hadde 2 stk Es8 i 40 ish liters kasser med tuning på 39 hz.
                      dette var i en stv og de trykka bra og hardt, og spillte flott musikalsk

                      Ikke var den kassa for stor heller, fikk plass til hundeburet til min hybrid Irske Ulvehund.
                      Og dette var ett stort hundebur!
                      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Akilles View Post
                        hadde 2 stk Es8 i 40 ish liters kasser med tuning på 39 hz.
                        dette var i en stv og de trykka bra og hardt, og spillte flott musikalsk

                        Ikke var den kassa for stor heller, fikk plass til hundeburet til min hybrid Irske Ulvehund.
                        Og dette var ett stort hundebur!
                        Er enig i den jeg.. Har to stk i en porta kasse med tuning på ca. 45 hz som er på rett rundt 50l.. Er bygget inn med skråning slik at den passer helt i baksetet også, så den stikker ut ca. 15 cm.. Tar jo ikke en dritt plass, og det er enda trøkk litt lenger ned i frekvens (selv om det ikke kan sammenlignes med HS15 i en lukka kasse).. Kan få mye ut av 8" spørs hvilke frekvenser vi snakker om (30 eller 20) og SPL

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Marius View Post
                          100 liter er jo en stor kasse...
                          ikke på 4stk elementer, 25 liter pr bass, lett hoderegning.

                          Comment

                          Working...
                          X