Announcement

Collapse
No announcement yet.

Silent Coat 2mm vs 4mm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silent Coat 2mm vs 4mm

    Dersom noen skal handle inn dempematter til bilen for å dempe vibrasjoner, har denne grundige tråden på DIYMA testet stort sett det som er:

    http://diymobileaudio.com/forum/showthread.php?t=146403

    Konklusjonen er at Silent Coat 2mm (den vanlige) fikk strykkarakter, mens 4mm-utgaven er en av de beste.

    Kan være grei info for den det gjelder. Skulle ønske jeg visste det før jeg handlet inn 2mm i bulk.

  • #2
    Originally posted by Runaudio View Post
    Dersom noen skal handle inn dempematter til bilen for å dempe vibrasjoner, har denne grundige tråden på DIYMA testet stort sett det som er:

    http://diymobileaudio.com/forum/showthread.php?t=146403

    Konklusjonen er at Silent Coat 2mm (den vanlige) fikk strykkarakter, mens 4mm-utgaven er en av de beste.

    Kan være grei info for den det gjelder. Skulle ønske jeg visste det før jeg handlet inn 2mm i bulk.
    har xantall m2 med vanelig silent Coat 2mm i mine biler , men 2-4 lag da
    man har de sammenlignet priser vs demping?
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Han har testet å legge flere lag med dempematte over hverandre, det hadde visstnok ingen effekt på demping av vibrasjoner, men kun ekstra vekt (annen egenfrekvens).

      Det er flere som skriver at de har hatt bedre resultat med ca 50% med en god (dyr) dempematte, kontra 100% med en billigere (dårligere) dempematte. Kan jo være noe å tenke på når man sammenligner pris per m2.

      Det er vel viktig å poengtere at dette kun gjelder demping av vibrasjoner. Se forøvrig waterfall-plottene for hhv silent coat 2mm og 4mm i linken over (nederst på side 155).

      Synes det er vanskelig å orientere seg blant produktene som er til salgs, for ingen oppgir data på produktene. Hadde vært fint med en diskusjon om erfaringer her på forumet.

      Sent from my D5803 using Tapatalk

      Comment


      • #4
        Kan forøvrig legge til at jeg brukte opp mesteparten av silent coat 2mm i den gamle bilen. Hadde noen ark (plater) igjen som jeg la i den nye. Resten av bilen har jeg dempet med Gladen sin dempematte. Kan ikke si så mye om forskjell i dempeegenskapene på de to, men Gladen sin er utrolig enkel å legge på (enklere enn Silent Coat 2mm).

        Forøvrig kanskje et tegn på at man er litt over middels interessert i dempematter, når man diskuterer det på et forum en sein lørdags kveld!

        Sent from my D5803 using Tapatalk

        Comment


        • #5
          Tror kan bruke 4 mm tykk rund høyttaler, fordi det er vibrasjon episenteret og understell, restene nok men 2 mm. Det jeg menner um sq install. Også det er andre type materialer til lyg isolering.

          Comment

          Working...
          X