Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan dempe i dør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan dempe i dør

    Skal iløpet av noen dager begynne å dempe døren i bilen min, og har kjøpt inn litt forskjellige type dempematter til jobben. Siden jeg har en billig bil, med et billig anlegg, og en slunken lommebok, så endte jeg opp på noen ebaydempematter, som ifølge de som lager denne så er denne laget av Polymeriske fibre og aluminiumsfolie. Denne virker ganske myk, nesten som en type tynne liggerunderlag. Tykkelsen er 5mm. I tillegg kjøpte jeg inn litt biltema sound dampening matter.

    Grunnen til at jeg ønsker å dempe er fordi døren er omtrent ikke dempet originalt, og fordi det virker som midbassen vrenger seg fort. Ulempen i min bil er at midbassen sitter i dørpanelet, og ikke i innerblekket som på mange biler, så dørpanelet skranger fort.

    Derfor trenger jeg litt tips hvordan dette skal bli best mulig. Burde jeg dempe dørpanelet med ebaymattene, samt biltema på inner og ytterblekk, eller har dere andre ideer? Har sett litt youtubeguider på hvordan dette skal gjøres,så den er iorden.

    Og vennligst spar dere for kommentarer angående billigmattene, jeg hverken har en sq/spl bil med anlegg til 5/6-siffret, jeg spiller sjelden veldig høyt, og når man har 2 italienere i garasjen så går pengene til mye annet som man helst ikke vil bruke penger på

  • #2
    Gjør som meg å skru inn noen mdf sirkler i blekket er bilder et sted i prosjekt tråden hvordan jeg gjorde det
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment

    Working...
    X