Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spm. ang. demping av lukket bagasjerom.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spm. ang. demping av lukket bagasjerom.

    Hei. Har endel fremtidige planer om anlegg i min bmw e46. Har strippa ned bagasjerommet pga en skade som skal fikses bak. Og tenkte at jeg kunne kan begynne etter at skaden er fikset

    Det har seg slik at baksetene mine ikke er nedleggbare. altså er bagasjerommet tett(bortsett fra luka til ski osv.)
    Det jeg lurer på er om jeg burde dempe hele bagasjerommet, inkludert veggen som baksetene ligger på?
    Vil dette stenge inne lyd/vibrasjoner i bagasjerommet, slik at de ikke kommer frem, eller er det bare jeg som er helt på villtur?
    Har også planer om å tette skihullet.
    Hvilke dempematreale burde jeg bruke? må hvertfall ha nok til bagasjerommet

    EDIT: burde vel kansje ha nok til dører også når jeg først skal kjøpe demping
    Last edited by FR33DY; 21-01-2013, 01:27.

    - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

  • #2
    Originally posted by FR33DY View Post
    Hei. Har endel fremtidige planer om anlegg i min bmw e46. Har strippa ned bagasjerommet pga en skade som skal fikses bak. Og tenkte at jeg kunne kan begynne etter at skaden er fikset

    Det har seg slik at baksetene mine ikke er nedleggbare. altså er bagasjerommet tett(bortsett fra luka til ski osv.)
    Det jeg lurer på er om jeg burde dempe hele bagasjerommet, inkludert veggen som baksetene ligger på?
    Vil dette stenge inne lyd/vibrasjoner i bagasjerommet, slik at de ikke kommer frem, eller er det bare jeg som er helt på villtur?
    Har også planer om å tette skihullet.
    Hvilke dempematreale burde jeg bruke? må hvertfall ha nok til bagasjerommet

    EDIT: burde vel kansje ha nok til dører også når jeg først skal kjøpe demping
    Demp i vei, alt som kan dempes Det viktigste er dog dører, gulv, tak og torpedovegg osv. Men tette igjen skipose-hullet? Er jo der subben må få spille inn gjennom hvis du skal ha inn det
    STP har gode matter til ethvert bruk, til gode priser F.eks judysbilstereo har disse.
    Last edited by Custom; 21-01-2013, 06:35.
    Mvh Julian Sommer
    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

    Comment


    • #3
      Ok, så jeg burde ikke stille subben slik den spiller bakover, men fremover?
      Høyttalerne i hattehyllen skal også bort, så det vil jo bli hull inn der også når jeg tenker meg om

      - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

      Comment


      • #4
        Monter subwooferkassen som vist i bildet. Det må være TETT mellom frontplate på kassen og seteryggen, luftett.

        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jørgen View Post
          Monter subwooferkassen som vist i bildet. Det må være TETT mellom frontplate på kassen og seteryggen, luftett.

          Er den oransje rundingen luftehull bak på kassa, og elementene står og spiller bakover?
          Eller forstår jeg feil?

          - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

          Comment


          • #6
            Nei. Skal være lukket kasse. Den oransje rundingen er elementet. Skal spille inn i kupeen.
            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jørgen View Post
              Nei. Skal være lukket kasse. Den oransje rundingen er elementet. Skal spille inn i kupeen.
              Åja, men da må vel elementet være nokså lite om hele elementet skal spille direkte inn?

              og den sete-delen som flippes ned vil vel naturligvis også blokkere elementet. vil det være noe problem?

              - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

              Comment


              • #8
                Kan fint ha en 15" der, og du kan fint ha portet kasse. Eneste poenget er at ALL lyden (les: lufta) må få komme inn gjennom hullet bak armlenet og inn i kupeen. Altså må ingenting få muligheten til å forsvinne ut i bagasjerommet. Bagasjerommet har utluftninger osv, så lyden blir raskt borte hvis du ikke tetter godt nok rundt.

                Må du ha opp midtarmlenet til fordel for fullt baksete så er det jo fortsett bare å guffe på med musikk, men du vil høre at det nesten ikke blir noe bass. Så du kommer til å kjøre med armlenet nede når du kan
                Mvh Julian Sommer
                Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                Comment


                • #9
                  åja, nå forstår jeg
                  Jaa noe slikt skal jeg nok få til å bygge.

                  Men er det for liten plass i hullene hvor hattehøyttalerne til å bygge noe slikt? Tenker en kasse hvor elementene ligger oppå kassa, og det er tett rundt. Om dette er mulig vil vel lyden komme opp hattehyllen istede.

                  Har ikke gått til innkjøp av noe basskasse, element eller forsterkere ennå. så er åpen for muligheter

                  - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

                  Comment


                  • #10
                    Det er også mulig ja, men det er kanskje litt værre å få det tett mellom hatthylla og kassa??

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by cossiemk1 View Post
                      Det er også mulig ja, men det er kanskje litt værre å få det tett mellom hatthylla og kassa??
                      Jaa er vel kansje det. tenkte 2stk 8" eller 2stk 10" i en kasse der hvert element spiller gjennom hver sitt hull eller noe slikt
                      Jaja. har mye tid å tenke på før bass blir innkjøpt. først skal skaden fikses, i tillegg til full m-tech, og så demping. etter det kommer bassen

                      - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by FR33DY View Post
                        åja, nå forstår jeg
                        Jaa noe slikt skal jeg nok få til å bygge.

                        Men er det for liten plass i hullene hvor hattehøyttalerne til å bygge noe slikt? Tenker en kasse hvor elementene ligger oppå kassa, og det er tett rundt. Om dette er mulig vil vel lyden komme opp hattehyllen istede.

                        Har ikke gått til innkjøp av noe basskasse, element eller forsterkere ennå. så er åpen for muligheter
                        Altså, bilen du skal bygge i er blitt bygd i utallige ganger fra før. E34 er en bil som ligner i bagasjerommet og er også blitt bygd i utallinge ganger fra før.

                        Det man ser fra byggene er at det er både lettere å bygge tett inn mot seteryggen, og det er lettere å få lyd inn i kupeen gjennom skiposehullet.

                        Bygger du kassen slik som dette blir det bra med lyd, du kan også få plass til port. Cluet er at det må være lufttett mellom seteryggen og frontplate på kassen. Skal du ha portet må du ikke ha elementene på ene siden og porten på andre, som du lurte på.


                        Som sagt tidligere, E46 er bygget i utallige ganger tidligere, skulle du lure på noe er det bare å spørre. Stor sannsynlighet for å kunne oppdrive noe informasjon som er nyttig.

                        På bildet er det nedfellbar seterygg, men bildet er der kun for å illustrere at det skal være lufttett mot bagasjerom, og at monteringen av elementene kan gjøres på andre måter enn å bare kjøre ett lite elementet i skiposehullet.
                        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                        Comment


                        • #13
                          Takk for hjelpen!
                          Jeg får kikke litt rundt å se hva jeg finner ut av.

                          - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

                          Comment

                          Working...
                          X