Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dempemasse/rustbeskyttelse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dempemasse/rustbeskyttelse

    Hei

    Jeg tenkte jeg skulle få behandlet bilen under med noe rustbeskyttelse som samtidig har gode vibrasjon/støydempingsegenskaper. Mener jeg har lest tidligere om noen som har fått gjort dette tidligere, men kan ikke si jeg finner det igjen.

    Noen som vet hvor man kan få gjort dette i nærheten av kongsberg/drammen/oslo? Alternavitv så vurderer jeg også å gjøre det selv, litt avhengig av hva man trenger av utstyr og pris.

  • #2
    Jeg brukte den gule presto bytte massa de har på torshov. Må si den var bedre en jeg trodde. Brukte sprøyte til kompressor til 100kr på Biltema. Den butyl massa tørket meget fort

    Mvh Kim

    Comment


    • #3
      Ok. Noen tips på hvordan man bør gå frem? Vasker du med noe først? Masker du drivverk/bremser etc?

      Comment


      • #4
        Joakim har gjort dette på sin BMW, med godt resultat, ifølge han. Mener det var Tectyl og mener å huske det koster 5-6000.

        Vi har masse du kan sprøyte på selv. Fungerer veldig bra og trenger ingen overflatebehandling etterpå, ifølge produsenten (selv liker jeg å sprøyte tynnstoff eller body utenpå, for å være helt sikker). Men for å gi et så godt resultat som mulig, bør den sprøytes rett på stål/lakk. Altså, uten gammelt tykkstoff el.l under.

        http://bilstereosenteret.no/advanced...1&inc_subcat=1
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Jeg har brukt Hagmans Carosol Body Elastic ved ett par anledninger. Må legges i flere runder for å få litt ekstra tykkelse, men fungerer godt. Ment for rustbruk, men jeg vet at blant annet Blomqvist og flere andre bilstereofanatikere i Sverige bruker denne som alternativ til Noisekiller, også inne i kupeen. Er vannbasert latexmasse (viskoelastisk) :-)

          Finnes masse info på "Garaget" og andre plasser om bruken.

          Lagt til pris - mener dem koster ca 120,- for en liter hvis man kjøper en 6-pack (6 liter)
          Last edited by Zettie; 22-11-2012, 12:21. Reason: Mer info.
          /////ALPINE Mobile media solutions
          Lotus by seas
          BR?X German car audio

          Comment


          • #6
            Originally posted by trustno1 View Post
            Ok. Noen tips på hvordan man bør gå frem? Vasker du med noe først? Masker du drivverk/bremser etc?
            er vel greit og avfette. jeg vasket først. så maskerte eksos og div. blir som når en lakkerer.hehe. er litt morro faktisk


            mvh kim

            Comment


            • #7
              Tectyl Bodysafe fungerer veldig bra http://www.valvolineeurope.com/engli...ectyl_bodysafe
              Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
              Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

              Comment


              • #8
                Tectyl Bodysafe er meget bra saker

                Comment

                Working...
                X