Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyddemping

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lyddemping

    Hei.

    Jeg har kjøpt meg en nissan leaf (el-bil), og vil oppgradere anlegget, i første omgang ser jeg på lyddemping, men hvor enn en leter er det alltid forskjellige svar...
    Spørsmålet er hva som er det beste (i forhold til prisen)?
    De jeg har sett på er:
    -Dynamat (bra, men utrolig overprist)
    -Vibroplast (sier de er veldig kjent, men finner ikke mye info om de)
    -Fatmat (noen sier det er det samme som dynamat, andre sier det er stor forskjell)

    Har sett på andre også, men gidder ikke nevne alle, men for alt i verden, er det ett merke noen mener er bedre eller burde tas med, så skriv litt ang. De...

    Bare for å nevne det, tenker jeg å montere forsterker og focal 6,5" høyttalere, resten blir vel originalt, men muligens en sub hvis jeg kommer til å savne dypere bass.

  • #2
    STP og Silent coat er også bra.
    Link: http://www.judysbilstereo.no/demping
    FI SP4
    LIB
    Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
    DD4LIFE

    Comment


    • #3
      STP - Silent Coat - Stinger Roadkill - Dynamat - Fatmat - Second Skin - B Quiet er alle sammen gode.
      Mvh
      Glenn

      Comment


      • #4
        jeg har brukt Dynamate og er veldig fornøyd,om du reiser en tur på Ebay er ikke dette så dyrt som mange skal ha det til.

        Veldig lett å legge,topp kvalitet på det.
        Husk å få med deg en rulle til å legge det med(uansett merke)og kjøp en skikkelig en med en gang.

        Comment


        • #5
          Jeg har brukt STPi mine biler, meget fornøyd med dette, lett å legge, lett å tilpasse og henger fast fremdeles
          Ellers så har jeg troen på planene dine.
          Har hatt diverse focal i tre biler nå, kunne fint kjøpt det igjen


          :edit brukte i en bil en lang rull med dempematte. butyl, mener denne var 0,3 m * 10 m. Kjøpte på bilradiospes for mangen år siden. denne var grei og, men mer stress med å tilpasse, virket som det var bedre lim og da den hang seg fast overalt når vi la den...
          Ikke anbefalt med matte på rull
          Last edited by macgyver; 04-11-2012, 16:16.

          Comment


          • #6
            Så hvilken mener dere er den beste for prisen???

            Comment


            • #7
              Se etter tilbud på bulkpakker, jeg kjøpte da 2mm og 4mm. har hatt nok til to biler, men prisen var grei

              Comment


              • #8
                Hva er det først og fremst du vil oppnå med dempingen? Er det å lage bedre forhold for høyttalererene eller er det å minimere vei- og vindstøy? Da det er forskjellige produkter til de forskjellige formålene.
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                Comment


                • #9
                  Det er for å få bedre lyd fra høytalerene .

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Kenfil View Post
                    Så hvilken mener dere er den beste for prisen???
                    STP og Silent Coat gir mest for pengene. Dynamat og Stinger er overpriset så det holder.
                    Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
                    Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Sound Quality View Post
                      STP og Silent Coat gir mest for pengene. Dynamat og Stinger er overpriset så det holder.
                      Ok, takker, det var et slik svar jeg håpet på...

                      Comment


                      • #12
                        Da var Silent Coat dempematte 4m2 bulkpakke bestilt, håper det er nok :-)

                        Comment


                        • #13
                          Burde holde, lykke til

                          Comment


                          • #14
                            Leafen kan jo bli virkelig tøff den http://www.ridelust.com/leaf-nismo-rc-rides-the-wind/
                            Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

                            Comment


                            • #15
                              valg av lyd matter..

                              Jeg har bygget anlegg i en 96 civic.. jeg brukte mattene fra biltema, så er lite vits i å kjøpe dyre matter.. pga ett kjent navn.. nei.. jeg anbefaler å bruke matter fra biltema.
                              Jeg er nå igang med å skal bygge mere anlegg, så jeg handler heller på biltema, billigst og like bra som alle disse litt dyrere merke dempematter.

                              Comment

                              Working...
                              X