Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støyping av skjerm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    da går e for d men hvordan skal jeg gjøre det og hva må jeg kjøpe?

    Comment


    • #17
      Originally posted by frink View Post
      da går e for d men hvordan skal jeg gjøre det og hva må jeg kjøpe?
      Var det ikke med en brakett på den skjermen? ingen festeordninger?
      Er vel i grunn enklest å se på prosjektene til folk her inne. Får mange ideer og tips der..

      Har selv bygget om dashbordet i celicaen min
      Kan jo se selv om du får noen ideer av det jeg har gjort.

      http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=155

      Comment


      • #18
        Vet ikke hva en brakett e men den følgte sikkert ikke me hehe hadde noen ødelagte dvdspillere til bil på jobb, som e pelte ut skjermen fra også fikk e en playstation 2, så foreløpig et rimelig prosjekt

        Ska sjekke litt rundt i forumet så kommer e nok tilbake med nye spørsmål:P

        Va fet inni den celicaen din skikkeli gjennomført

        Comment


        • #19
          Originally posted by frink View Post
          Vet ikke hva en brakett e men den følgte sikkert ikke me hehe hadde noen ødelagte dvdspillere til bil på jobb, som e pelte ut skjermen fra også fikk e en playstation 2, så foreløpig et rimelig prosjekt

          Ska sjekke litt rundt i forumet så kommer e nok tilbake med nye spørsmål:P

          Va fet inni den celicaen din skikkeli gjennomført

          En festebrakett til feste skjermen

          Blir det problemer så kan du jo sende den hit så skal jeg bygge den inn til deg

          Comment


          • #20
            Har nå lest så å si alt som har med støyping inne på forumet her, tror e hadde skjønt alt bedre hvis jeg bare hadde vært litt nevenyttig og hadde hatt litt peiling fra før men det har jeg jo da ikke:P

            Så hvis noen kjapt kan svare meg på følgende:
            hva blir forskjellen utseendemessig av det jeg velger å støpe med og hva passer best til hva?

            Hvis jeg skal støpe noe som skal være flyttbart, kan e da bare forme det sånn jeg vil ha det og sette det til tørk et annet sted, eller blir det sånn at når jeg former det i "rommet" så sitter det fast der eller må tørke der?

            Og er det bare å pusse på det etter tørkinga og hive på lakk?
            Kan gjerne forklare i detaljer siden e ikke skjønner mye a proffspråket..

            Comment


            • #21
              Er flere måter å gjøre det på, stort sett ingen er "feil" men noen kan være mer tungvinte enn andre. Blir du ikke fornøyd med finish første gang så gå over med finsparkling en gang til.
              Start med å klipp ut en mal, bruk stiv kartong / papp etc. rundt der du skal ha selve montasjen.
              Du kan velge om du vil ha den flyttbar eller ei, bruk fantasien (lett å sitte her å si kanskje ja hehe). Hvordan feste muligheter er inne i det "rommet" du har kjenner jeg ikke til så det blir litt vanskelig å svare på...

              Flere som har tips til karen her?
              Reinhardt

              Comment


              • #22
                hvis e skulle lagd en plate i 2-3cm tykkelse hva burde e bruke da? tenker å bare lage en plate som passer akkurat foran "rommet", legge skjermen fint oppi støypinga.. for da har jeg muligheten til å ha playstation-kontrollen i "rommet"

                Så da tar jeg å kutter ut papp i samme form og størrelse som jeg vil ha det endelige resultatet og hiver på gugga oppå pappen og former det likt?

                For å feste skjermen bruker jeg nok bare borrelås som du har gjort tidligere, men d e lurte på var om hvis jeg legger og former støypinga direkte på bilen der det skal være, vil det da være mulighet til å få flytta på det før det tørker å setter seg fast i plasten i dashbordet, sånn at det kan ligge å tørke et annet sted og e kan feste det med borrelås etterpå.. vet ikke helt om e skjønnte helt sjøl hva e skreiv her men:P

                Setter pris på når dere tar dere tid til det her

                Comment


                • #23
                  Glassfiber og sparkel kan brukes... men sparkel sprekker ofte i tykke lag - da ville jeg gått for plast-støping.
                  Du kan også bruke en mdf-plate isteden for bare papp. Men jeg bruker å starte med papp, (helst stiv kartong) selv for å få de rette målene.

                  Om det skal støpes direkte i bil kan du bruke plast/maskeringstape for å dekke til alt rundt i hullet - da får du ut hele greiene og kan pusse det utenfor bilen, det trenger bare å herde litt først.
                  Reinhardt

                  Comment


                  • #24
                    Thanx vwboy

                    da går e for plasttøping da og da kan jeg bare støpe direkte i bilen med en pappplate bak for å holde det oppe og maskeringstape så det ikke setter seg fast da er hvertfall planen ferdig så over til støypinga..

                    Da trenger jeg bare en bøtte og plasthansker og hiver i riktig mengde med plast, fyllstoff og herding. rører rundt å tilpasses mengden til det blir tørt nok til å forme, så setter jeg det opp som jeg vil oppå pappplata og maskeringstapen, lar det herde litt(hvor lenge ca?) så er det bare å flytte hele støypinga(noen tips til hvordan uten å ødelegge det?) og la det herde ca 24 timer.. også skal jeg helst ha et hull til ledningene bak burde jeg lage det når støypinga fortsatt er formbar eller etter det har herda?
                    Så pusser jeg det ned litt, hvor mye? og lakker det.. noen spes lakk?
                    Er ikke det alt jeg trenger å gjøre nå?

                    Comment

                    Working...
                    X