Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket lim til liming av magnet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket lim til liming av magnet?

    Halloen!


    Hvilket lim skal/kan brukes mellom magnetene på en subwoofer ?

    da jeg kjøpte en deffekt sub, som skulle være deffekt coil på meen som har en sprekk i magneten, så ene "ringen" har løsnet fra resten.


    finnes det lim som er "magnetisk" som ikke ødelegger magnetismen ?
    det blir jo litt mindre "effekt" siden den har sprukket.
    men til mitt eget bruk så ser jeg ingen problemer med å bruke den, bare jeg får limt den sammen hehe...

    noen forslag ?
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

  • #2
    En tynn fuge med Trans7 funker, men Araldite funker også
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

    Comment


    • #3
      hmm får prøve det da!

      kjipt om det løstner under spilling også! :P
      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
      Mvh
      Rune Kvaal

      Comment


      • #4
        Tec7, er for så vidt det samme som trans7. Det funker som bare juling.

        Kommer ikke til å løsne under spilling.
        Last edited by JayFax; 22-03-2014, 22:22.

        Comment


        • #5
          Originally posted by JayFax View Post
          Tec7, er for så vidt det samme som trans7. Det funker som bare juling.

          Kommer ikke til å løsne under spilling.
          Av det jeg har lest meg frem til, så ville jeg ikke brukt tec7 værtfall... Jeg har ikke selv erfaring, men har lest\hørt på de som har erfaring\experter på området
          Det er helt klart en sterk og greit lim.. men tror ikke det har nok styrke og temperaturtålighet til og brukes til reconing..

          Comment


          • #6
            Originally posted by lyd View Post
            Av det jeg har lest meg frem til, så ville jeg ikke brukt tec7 værtfall... Jeg har ikke selv erfaring, men har lest\hørt på de som har erfaring\experter på området
            Det er helt klart en sterk og greit lim.. men tror ikke det har nok styrke og temperaturtålighet til og brukes til reconing..
            Jeg ser den, men det er jo ikke snakk om reconing i dette tilfellet, men liming av magnet.
            Ved reconing vil jeg anbefale egnet lim fra produsent eller en tynn to-komponentslim (fjern all gammel lim først) litt offtopic, men. Tec7 funker nok kanon til liming av magnet, men ikke til reconing, da den er no tykk og silikonete i konsistensen

            Comment


            • #7
              Originally posted by JayFax View Post
              Jeg ser den, men det er jo ikke snakk om reconing i dette tilfellet, men liming av magnet.
              Ved reconing vil jeg anbefale egnet lim fra produsent eller en tynn to-komponentslim (fjern all gammel lim først) litt offtopic, men. Tec7 funker nok kanon til liming av magnet, men ikke til reconing, da den er no tykk og silikonete i konsistensen
              Jeg var nok for kjapp til og lese

              Beklager

              Comment

              Working...
              X