Sveise hjulbue. Tinne? Sparkle?

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sveise hjulbue. Tinne? Sparkle?

    Heisann!

    Har just byttet begge hjulbuene på Civicen.

    Har kappet ut det gamle metallet or punktsveist inn de nye platene=)

    Det er jo da mellomrom mellom punktsveisene.

    Mange sier man burde tinne dette. Men må man det eller holder det med å bare sparkle?=)

    Aldri prøvd tinning før. men har jobbet mye med sparkel=)

    Kunne det også vært en ide å lagt ett lag med plyester og glassfiber på baksiden av sveisen for å tette litt mer fra innsiden og så total tette fra utsiden?=)
    Cerwin-Vega, Precision Power, Power Acoustik, SPL
    KNK-Tuning
    Forester 2.5XT "STI"
    B16a2 Civic, JDM H22A Prelude

  • #2
    eneste som sjer viss du sparkler eller tetter med glassfiber på innsiden er at det ruster som blir en evig runddans.

    ville helst ha sveist heleplata for å få mest mulig feste i hverandre. blir det hull mellom sveisene så får rustn feste.
    så pussa ned sveisene og reingjort flatene med silikonfjerner så sparklet!
    tinn bør engentli brukes på plasser det ikke er store flater.(platene må jo varmes, så kan få innoverbulker osv)
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Ville så absolutt sveiset igjen hele veien. Med tanke på rust som HLS skriver og for å hindre at sparklet sprekker. Har aldri tinnet selv, men ser for meg at skjermene kommer til å slå seg veldig når du begynner å varme på dem.
      Sveis igjen hele greia og flatrett skikkelig så slipper du å plages med 2 cm sparkel som synker etter noen dager og gir ugjevn overflate.
      sigpic

      Comment


      • #4
        ja tenkte på spakel som synker selv:S Derfor jeg lurte på fiber på baksiden av sveisen. tenkte selvsagt å tectylere hele innsiden av hjulbuen vilt!=) men dere mener det og vil bli kjafs?=)


        PS: Takk for gode svar!!!=)
        Cerwin-Vega, Precision Power, Power Acoustik, SPL
        KNK-Tuning
        Forester 2.5XT "STI"
        B16a2 Civic, JDM H22A Prelude

        Comment


        • #5
          Her er det noen som bruker glassfiber på skjermene.
          http://www.finn.no/finn/car/used/vie...nkode=33058709

          Bla litt i bildene så finner du det
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #6
            den bmw`n er en show bil, som blir brukt mange ganger hvert år? som sikkert står i tørr garasje osv..

            ville ha sett den etter 1 år på saltsøla i norge.

            hvordan er styrken på glassfiber vs metall? ser jo glassfiber fangere som sprekker bare du ser på de

            bare man pungtsveiser og passe på å ikke sveise så skjermen slår seg.
            så ville jeg heller ha gjort det.
            gjort dette selv på escorten jeg har osv, hvorfor ta snarveier viss du får problemer senere?

            bruk brunox som du får kjøpt på mekonomen(evnt andre plasser) som "grunning" på innsiden (omdanner reine flater til et rust skjold)
            så kan du tecktylere.
            Last edited by HLS; 25-03-2012, 01:40.
            // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
            //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
            Mvh
            Rune Kvaal

            Comment


            • #7
              Enig me hls å genexxa her, punktsveis hele veien, eventuelt små nest langt fra hverandre så de får tid til å kjølen seg ned.
              Tinning er veldig tidkrevende for å få bra, å tungt å bearbeide å forme, men gjort riktig mere holdbart å bedre enn sparkel, men mere vekt skal nok mere til enn de 100 gradene tinn trenger for å bearbeides til at plater skal slå seg?
              Lars Ole Spitalen
              bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
              anlegg: DD, mtx, kenwood
              skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

              Comment


              • #8
                fortsett med punkt sveisinga,sveis noen få pungt om gangen,så sliper du sveisen med en gang,og venter litt,gjør dette til du har en komplett sveis. rengjøring,blås med luftså tørk med frk tynner som fjerner fett og støv. legg noen strøk med 2kom epoxy grunning,sparkle,og puss om du kommer gjennom til metatt når du har pussa legger du nytt lag med grunning deretter sparkle til du er fornøyd.

                tinn er IKKE lett å jobbe med om du ikke kan dette,er ikke ofte det slår seg,da det ikke er noe veldig varming av selve ståle. det hjelper også at hjulbuer har knekker osv det styrker ståle og er lettere å tinne. gasolin.no har et tinne sett om du er int i å prøve =)

                Comment

                Working...
                X