Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål og svar om støpeplast

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Da har jeg prøvd støpeplast for første gang! Jeg er ikke imponert!! Var ikke så lett å jobbe med som forespeilet! MEN... Det er meget mulig jeg har bommet på blandeforholdet og at det er det som er grunnen til det halv-greie forsøket mitt.

    Hvor mye vil jeg normalt få ut av 100g plast og 75g herder ved tilsetting av fyllstoff? Jeg blandet ut så det ble i underkant av en liter.
    Terje Lie
    99 53 66 00
    terje_lie@yahoo.no

    Comment


    • #47
      Originally posted by Leeplay View Post
      Da har jeg prøvd støpeplast for første gang! Jeg er ikke imponert!! Var ikke så lett å jobbe med som forespeilet! MEN... Det er meget mulig jeg har bommet på blandeforholdet og at det er det som er grunnen til det halv-greie forsøket mitt.

      Hvor mye vil jeg normalt få ut av 100g plast og 75g herder ved tilsetting av fyllstoff? Jeg blandet ut så det ble i underkant av en liter.
      Hva var du ikke imponert med? Litt mer detaljer gjør ikke noe.

      Du vil få en god del ut av 100+75 ja.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #48
        jeg fikk støpt 2 disnakt poder med det forholdet og hadde halvparten igjen.. ble vel rundt 1 liter, men stoffet i seg selv var utrolig drøyt ihvertfall til mitt bruk,men skal man dekke store overflater og ha et tykt lag går det jo sef med en del..

        Comment


        • #49
          Originally posted by Typhon View Post
          Hva var du ikke imponert med? Litt mer detaljer gjør ikke noe.

          Du vil få en god del ut av 100+75 ja.
          Mener at det ble noe for porøst og liten hefteevne
          Terje Lie
          99 53 66 00
          terje_lie@yahoo.no

          Comment


          • #50
            Originally posted by Leeplay View Post
            Mener at det ble noe for porøst og liten hefteevne
            Du må først bruke en kost eller en svamp på alle flater det skal støpes på for at hefteevnen skal bli best mulig. Du må også finne riktig mengde fyllstoff, er veldig stor forskjell på dette og hvordan den er å jobbe med. Har du for lite fyllstoff blir den fort altfor tung og seig at det ikke er mulig å jobbe skikkelig med.
            Porøst skal det ihvertfall ikke bli, det er jo veldig solid om det er brukt riktig.
            Men så skal dette heller ikke brukes som sparkel, det skal brukes som byggemasse.

            Comment


            • #51
              Den vil jo alltid bli _noe_ porøs, men er som Lars Ove her sier at det er ingen sparkel. Man har alltid noe over støpeplasten igjen gjerne. Men når man skal trekke har ikke det noe å si
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #52
                Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                Du må først bruke en kost eller en svamp på alle flater det skal støpes på for at hefteevnen skal bli best mulig. Du må også finne riktig mengde fyllstoff, er veldig stor forskjell på dette og hvordan den er å jobbe med. Har du for lite fyllstoff blir den fort altfor tung og seig at det ikke er mulig å jobbe skikkelig med.
                Porøst skal det ihvertfall ikke bli, det er jo veldig solid om det er brukt riktig.
                Men så skal dette heller ikke brukes som sparkel, det skal brukes som byggemasse.
                Er nok dette med riktig mengde jeg ikke har funnet!

                Prøver på ny i morgen!
                Terje Lie
                99 53 66 00
                terje_lie@yahoo.no

                Comment


                • #53
                  Kan man bygge med bare støpeplast

                  Hei jeg har brukt støpeplast på og bygge over eksisterende deklser og sånt, men egner det seg og bare støpe med støpeplast over en plugs som man har laget eller, f.eks av dørsider?! Lettere sagt kan man bruke det som Glassfiber?! Støpeplast er vel en slags glassfiber eller?! Må bare si det er en fryd og bruke i forhold til Glassfiber uten lukt og alt negative som er med glassfiber!! :-) Har støpt endel med glassfiber også

                  Comment


                  • #54
                    Nei, man kan ikke bruke det som glassfiber...
                    Plasten må ha litt tykkelse for å ikke knekke.
                    Og ja, plasten er fantastisk å jobbe med i forhold til glassfiber.

                    Comment


                    • #55
                      hva mer enn støpeplast kit fra installbay.no trenger jeg for og støpe høytaller i dørene? skjønner ikke dette med fyllstoff er det noe man også må ha?
                      Takk for svar

                      Comment


                      • #56
                        hvor mye fyllstoff skal man blande med støpe plasten? skal man blande herder, plast og fyllstoff sammen.. hvor mye?
                        (første gang jeg skal prøve meg på dette)

                        Comment


                        • #57
                          Først blander du herder og plast, så tilsetter du fyllstoff til den er tørr og formbar.. altså prøve seg frem og blande inn litt om gangen... hvis du dytter inn et merke med fingeren, bikker dunken på høykant og hullet ikke faller sammen, syns jeg den er best å jobbe med.
                          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                            Du må først bruke en kost eller en svamp på alle flater det skal støpes på for at hefteevnen skal bli best mulig. Du må også finne riktig mengde fyllstoff, er veldig stor forskjell på dette og hvordan den er å jobbe med. Har du for lite fyllstoff blir den fort altfor tung og seig at det ikke er mulig å jobbe skikkelig med.
                            Porøst skal det ihvertfall ikke bli, det er jo veldig solid om det er brukt riktig.
                            Men så skal dette heller ikke brukes som sparkel, det skal brukes som byggemasse.


                            hva skal man ha på kosten/svampen man skal bruke på alle overflater før det støpes?

                            Comment


                            • #59
                              Støpeplast uten fyllstoff, altså bare plasten.
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

                              Comment


                              • #60
                                Bump

                                Drar i gang en gammel tråd her Jeg har festet 6.5" direkte i dørtrekkene på bilen min, men merker at de er langt fra stive nok. Ka jeg f.eks. legge på et rimelig heftig lag støpeplast på innsiden av trekket slik at det når det stivner sitter jeg igjen med en mer solid konstruksjon???

                                Comment

                                Working...
                                X