Announcement

Collapse
No announcement yet.

IVA-D106R, PXA-H100 og KTX-H100 how-to

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • IVA-D106R, PXA-H100 og KTX-H100 how-to

    Da har jeg omsider fått testet ut dette litt, etter mye om og men får og få ting til og funke.
    Først av alt vil jeg si alpine er meget dårlig til dette med og lage manualer, når en først trenger den, så står det ikke så mye i den.
    Får og få denne sammensetninga til og funke, må man justere bryteren på siden av spilleren over fra norm til noe som ikke står.. Den ligger plassert på høyreside. Like bortafor ligger enda en bryter hvor det står EQ/DIV på, denne skal ikke justeres i denne sammenheng. Har også hørt at alle utgangene på imprinten må være belastet, men kan ikke hverken bekrefte eller avbekrefte dette da alle er belastet hos meg
    Ellers høres lyden ganske god ut, har det meste av justeringmuligheter. Men, savner 16bånds eq`n fra P88`n.
    Do-It-Yourself - DIY stash

  • #2
    Det med bryteren står i manualen, husker jeg sleit litt med det på klovnen sin spiller.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Hem. Kan ikke komme på og ha sett noe om den jeg. Får se over en runde til
      Do-It-Yourself - DIY stash

      Comment


      • #4
        Originally posted by Auto-Bilstereo View Post
        Hem. Kan ikke komme på og ha sett noe om den jeg. Får se over en runde til
        Den står på en helt teit plass, tok meg ganske lang tid for å finne beskrivelse av de bryterene.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Så det nå, dårlig plassert, og elendig liten skrift :=)

          Tenker det er flere som kan slite litt med den dær.
          Do-It-Yourself - DIY stash

          Comment


          • #6
            Edit: Ser det står litt andre steder og videre utover.
            Men ja, elendig merka.



            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Originally posted by Auto-Bilstereo View Post
              Da har jeg omsider fått testet ut dette litt, etter mye om og men får og få ting til og funke.
              Først av alt vil jeg si alpine er meget dårlig til dette med og lage manualer, når en først trenger den, så står det ikke så mye i den.
              Får og få denne sammensetninga til og funke, må man justere bryteren på siden av spilleren over fra norm til noe som ikke står.. Den ligger plassert på høyreside. Like bortafor ligger enda en bryter hvor det står EQ/DIV på, denne skal ikke justeres i denne sammenheng. Har også hørt at alle utgangene på imprinten må være belastet, men kan ikke hverken bekrefte eller avbekrefte dette da alle er belastet hos meg
              Ellers høres lyden ganske god ut, har det meste av justeringmuligheter. Men, savner 16bånds eq`n fra P88`n.
              Hva skjedde når du flyttet bryteren på Alpine?
              Hva er den andre bryteren til den det står EQ/DIV på?
              Ër det ingen form for EQ på denne spilleren? Eg finner bare hvor eg kan stille level på Bass og høytone, ikke noe der eg kan stille tonene mellom.. Er det dette du kansje mener du savner når du sier "16bånds eq`n"?
              Audi A6.
              Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

              Comment


              • #8
                Imprint og Pxa er ikke det samme nei, langt derifra!
                Mvh
                Tufte's hotline

                Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tufte View Post
                  Imprint og Pxa er ikke det samme nei, langt derifra!
                  Var det svar til meg? Eg vett jallefall ikke hva noe av det du skrev er
                  Audi A6.
                  Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Grumpyferal View Post
                    Var det svar til meg? Eg vett jallefall ikke hva noe av det du skrev er
                    Nei nei. Det jeg mente er at pxa er den gamle prossesoren til Alpine og Imprint er den nye, og jeg har prøvd begge to. Og jeg syns det er endel bedre med den gamle modellen (selv om den er dyrere også da)
                    Mvh
                    Tufte's hotline

                    Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                    Comment


                    • #11
                      Å takk gud hvor dere er noen søte karer!
                      Den j**la bryteren var jo lett å finne, når den befinner seg bak et 'låsedeksel' :|

                      Fant den takket være dere, og jeg mener å ha lest/saumfart det som er av manualer.. samt prøvd å kontakte importøren for teknisk veiledning. Sistnevnte var bare å glemme, såvidt de gadd å svare på noe som helst. Svarte på en av tre mail.

                      Da kan jeg bekrefte at D106R fungerer finfint med H701, man får sendt radio,ipod,osv-signaler gjennom AI-net kabelen og CD/DVD via optisk.
                      Iphone 3GS og Ipod nano 4. gen (som importøren sa ikke skulle fungere, takk for den mailen liksom) fungerer helt fint og flott, både musikk og video.
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tufte View Post
                        Imprint og Pxa er ikke det samme nei, langt derifra!
                        http://www.alpine-europe.com/norway/.../pxa-h100.html

                        Comment


                        • #13
                          bilder hadde vert veldig kjekt...

                          Comment


                          • #14
                            IVA-D106R har to brytere, ja, og begge har de samme innstillingene å velge mellom.
                            Brukes anlegget uten den eksterne prosessoren, skal begge brytere settes til NORM.
                            Brukes anlegget med den eksterne prosessoren, skal begge brytere settes til EQ/DIV.
                            Pass på at bryterne ikke står på forskjellige innstillinger.
                            Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
                            Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

                            Comment

                            Working...
                            X