Announcement

Collapse
No announcement yet.

korleis lager mdf ringer med fres?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Var litt utfordring å frese ut toppen på kassa mi, den er 48mm tykk Tok sin tid kan man si
    Roar Sørlie
    Tlf 90127075
    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

    Comment


    • #47
      sikkert lurt å frese for hånd med sirkel mal/jigg på store hull med tykk plate..da er det bare å justere dybden etterhvert..

      med bord og kopistål er det fort gjort med små sirkler...og kan jo ta flere ringer som er tynnere og lime da
      Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

      Comment


      • #48
        Jeg fresa et stykke med jigg først, og så har jeg investert i kopistål med kulelager oppe på tangen, tok resten med det
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

        Comment


        • #49
          hvor handla du det?? Gustavsen??
          Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

          Comment


          • #50
            Gustavsen ftw
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

            Comment


            • #51
              var ikkje heilt sånn eg meinte men. sei du har ei plate på 19mm og du skal f.eks. lage en sånn "connection boks" som Kenneth B. han bruker vel fresebord? korleis. skal du se på den plata du freser? vist noen forstår ka eg meiner?

              Comment


              • #52
                Som det er skrevet opp og i mente tidligere, er du vel mest tjent med å føre fresen over det du skal frese om formålet er å lage hull/ ringer etc, kontra et oppsett med fresen i jigg der du må føre arbeidsemnet mot fresestålet. Brukes mest der man lager kantprofiler eller dimmensjonerer arbeidsemnet. Skal man få skikkelige sirkler som ikke ser ut som noe katta har klort ut, er du 100 % avhengig av et ordentlig sirkelanslag.
                Raymond Pedersen

                Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                Tar det som det kommer, og løser det som det går.

                Comment


                • #53
                  Originally posted by bassdal View Post
                  var ikkje heilt sånn eg meinte men. sei du har ei plate på 19mm og du skal f.eks. lage en sånn "connection boks" som Kenneth B. han bruker vel fresebord? korleis. skal du se på den plata du freser? vist noen forstår ka eg meiner?
                  Connection-boks fremgangsmåte:
                  - Man legger boksen oppå et emne.
                  - Tegner opp så streken ligger ca 0,5cm utenfor boksen
                  - Skjærer ut av emne
                  - Teiper rundt boksen med dobbeltsidig teip (pga vinyltykkelse)
                  - Setter boks oppi emne og sparkler rundt ( da får man en nøyaktig passform)
                  - man tar boksen og markerer ut et nytt emne. Dette skjæres ut så hullet blir mindre enn boksen
                  - Man limer isammen emne som er sparklet og emne som er utskjært.
                  - Bruker fresestål med løpehjul, og voilá man har laget seg en nøyaktig boks som ikke trenger sparkel...
                  Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                  Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                  Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                  -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                  Comment

                  Working...
                  X