Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kabeloppgradering i motorrom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ot:
    eltek's 50" kabel koster 79kr per meter i rød og sort, men kabelskoene deres er litt voldsomme hvis man trenger å bøye en liten vinkel på dem.
    jeg merket forskjell på 25" og 50" bare fra det siste batteriet til kondensatoren (ca 1meter) ved relativt lave strømtrekk.

    Comment


    • #17
      har gjort denne oppgraderinga i bobla. kan ikke si jeg merker noe forskjell siden jeg aldri har hatt start på den hehe, men noe måtte en gjøre mens lim og polyester tørket
      VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

      Comment


      • #18
        Originally posted by langgard View Post
        har gjort denne oppgraderinga i bobla. kan ikke si jeg merker noe forskjell siden jeg aldri har hatt start på den hehe, men noe måtte en gjøre mens lim og polyester tørket
        hehe... Har en kamerat med en gammel 405 stasjonsvogn som han kjører 1100W Zapco monoblokk på 2 momo 12"ere... den er orginal foruten strømkabelen bakover og jordingskabelen baki, og der har man 0,5V spenningstap fra vi målte på batteripolene, til hva som står i displayet på kondisen(14,2V), ved tomgang. og når vi dro på det vi turte hadde vi et strømtrekk iflg kondisen på 80A
        Husker ikke V'en men det var ikke avskrekkende mye det datt ned husker jeg...Så er forskjellig fra bil til bil ;P
        Men orginalkablinga i motorrommet på min så det ut som om de hadde brukt en ståltrådbiter som de hadde teipa noen runder med isolasjontape rundt...
        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

        Comment


        • #19
          hehe det ser ikke noe bedre ut i motorrommet på gti versjonen skjønner du hehe. så blir vel så jeg legger 35mm2 kabelen der når jeg bytter til 50 bakover
          VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

          Comment


          • #20
            også er det faktisk veldig enkelt og ikke så dyrt og legge et ekstra batteri baki bagasjen og trekke 50mm pluss til bat2 pluss og fra batt2 minus og rett i bagasje jording, så det lader, og bytte jordings kabel fra bat forran og vips så har du fjernet MASSE strømtap der, dette kjører ejg på en fieasta med 60 ah dynamo og det lader bra og har nesten null spenningstap på en 2 ohms 900w monoblokk, men når det er sakt bruker jeg verken kondensator eller noe sånt, fordi et ekstra batteri ofte gjør bedre sus og koster rundt det samme, for 1600 kroner har du et kinetik og det leverer strøm veldig rask og har utrolig påkjennings momenter
            *Protec DVD/CD/MP3 head unit
            *Complete SS kit front and rear on a SS - 4 chan
            *Soundstream SPLX 12" woofer
            *driven by a PLAD3300D mosfet mono

            Comment


            • #21
              jeg skal legge opp no kabler nå.
              kan jeg gi faen i å koble meg innpå starter, for org nettet skal sitta der.
              det er ikke no sikring på +kabeln tel dynamoen eller???
              bere koble rett fra batteriet tel dynamo.

              Comment


              • #22
                http://www.the12volt.com/installbay/...TID~73496~PN~1

                Comment


                • #23
                  Originally posted by froZZo View Post
                  jeg skal legge opp no kabler nå.
                  kan jeg gi faen i å koble meg innpå starter, for org nettet skal sitta der.
                  det er ikke no sikring på +kabeln tel dynamoen eller???
                  bere koble rett fra batteriet tel dynamo.
                  There is no need to disturb the existing cabling. Route the new cable to the battery and position it to connect to the positive battery post (or connect it to the positive terminal on the OEM wiring) but do not connect the battery yet.

                  altså sånn som jeg forstår det, så trenger du ikke ta turen innom starteren, men kan ta direkte til batteriet..
                  Jeg gjorde det på den måten jeg gjorde det, siden det var det som funket lettest for min del
                  Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                  Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                  Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                  -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                  Comment


                  • #24
                    Er bare å la gammel kabling bli igjen og strekke direkte fra dynamo til batteri ja
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #25
                      jeg har også igjen det orginale bortsett fra dynamo til batteri der er det 50kvm2. og jordet med 50kvm2 i tilegg til det orginale. går jo ingen kable rett fra dynamo til starter...
                      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                      Comment


                      • #26
                        jeg gjorde det samme i motorrommet mitt, det endte med 14,4v (tidligere 13,9) på det max med parklys. og med fult fjernlys, grøftlys og 1000m på, ble det bare 12,5v :/

                        Comment


                        • #27
                          jeg gjorde det samme i motorrommet mitt, det endte med 14,4v (tidligere 13,9) på det max med parklys. og med fult fjernlys, grøftlys og 1000m på, ble det bare 12,5v

                          Comment


                          • #28
                            noen som kan forklare meg hvor(-dan) jeg måler spenning på forsterker? :P

                            Comment


                            • #29
                              Får vell finne en i nærområde som har greie på dette her da som kan ta og hjelpe meg
                              www.mitsubishi-klubben.no
                              Pioneer RockfordPower PhoenixGold Focal

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by jeckyll View Post
                                noen som kan forklare meg hvor(-dan) jeg måler spenning på forsterker? :P
                                Du bruker 1 stk voltmeter
                                Voltmeter:
                                Rød (+) på +12v terminalen
                                Svart (-) på GND Terminalen

                                Så vil du få opp et nr på displayet. og det er spenninga di
                                Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                                Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                                Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                                -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                                Comment

                                Working...
                                X