Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liten guide om hvordan man reconer et element.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Liten guide om hvordan man reconer et element.

    det første du må huske på er selvfølgelit reinslighet her det er veldig vikti at de delene av kurven som skal limes på er helt rene.

    begynner med et bilde av delene som skal settes sammen



    så er det å lodde på slissene til kablene som går ut av elementet. bare å passe på så det er sjikkelig godt med loddetinn i rundt kabel og slisse så det ikke blir så det kan løsne.





    så skal spideren limes på kurven
    lime hele veien i rundt med Tec 7, og huske å sentrere mellom spole og magnet



    huske å ha slakke fra kabel til slisse.



    så til slutt limer man endene så det ikke rører seg under spilling.



    merke på å lage kutt i membranen så man får opp spoleendene og slissene



    lime fast membranen til både spolen og kurven.



    få opp slisser og spoletilkoplingene



    lime ekstra i rundt på oversiden



    sette på klammer på endene for det er ikke enkelt å lodde de spolene. sitter ikke noe godt. pluss at det er kansje ikke så lurt å varme opp de.









    så lime dem ned til spolen



    så er det bare å fjerne det du måtte bruke til sentrering, papp i mitt tilfelle

    lime rundt der dustcapen skal være å kline den på husk å pusse med sandpapir på dustcapen om det er plast så limet får satt set godt i den.









    så er det bare å la det stå å herde i maaange timer vi har latt den stå i over 3 døgn for å være på den sikkre siden
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

  • #2
    Hva er det reconing egentlig vil si? At én tar subben ifra hverandre og rengjør den, bytter evnt ødelagte deler og limer den sammen igjen?: )

    Jeg vurderer dette sterkt på mitt ene element etter at det står dønn fast. Membranen flytter seg ikke i det hele tatt:S

    Comment


    • #3
      Originally posted by Moskoskos View Post
      Hva er det reconing egentlig vil si? At én tar subben ifra hverandre og rengjør den, bytter evnt ødelagte deler og limer den sammen igjen?: )

      Jeg vurderer dette sterkt på mitt ene element etter at det står dønn fast. Membranen flytter seg ikke i det hele tatt:S
      når du reconer et element bytter du ut absolutt alt i elementet untatt magnet og kurv
      MVH, Øivind Sandvik
      sigpic
      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
      www.sandviksbassogbongel.com

      Comment

      Working...
      X