Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskanter i "viftehull"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diskanter i "viftehull"

    Heisann! Har kjøpt inn 4 stk dd vo m8 mellomtoner og 2 stk dd vo b2 diskanter. Har klart å skvist inn mellomtonene i framdørene med litt mdf, svart skai og diverse, så de sitter fint nå. Men støtte på ett lite problem iom. Att b2 diskantene er j*vlig svære... Den eneste plassen jeg har funnet ut jeg kan ha de uten å begynne med glassfiber og div er i viftehullene på sidene fremme

    Her er bilder av hvordan jeg har gjort det sålangt.





    Er det noe negativt/positivt med denne plasseringen? Kan tette av for lufttilførselen bak om det er nødvendig
    Tenkte bare jeg skulle høre her før jeg gjør noe dumt
    Mvh
    Last edited by Ozzt; 01-03-2015, 14:43.
    Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
    Pioneer
    Digital Designs
    Ground Zero

  • #2
    Tips til senere: Sjekk fysisk dimmensjon før du kjøper noe, ganske generelt tips!

    Men nei, bilen blir ikke sint på deg på noen måte om du plasserer de slik. Kan sikkert være kjekt å få varmet de litt opp om vinteren (før du kjører på med full 250bpm syretrance) også.
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      Fikk de billig, og de er listet som 2" så jeg tenkte de var ca dobbelt så store som de jeg har nå. Som er rockford 1"... Men desse er GIGANTISKE
      Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
      Pioneer
      Digital Designs
      Ground Zero

      Comment


      • #4
        Tar oppigjenn denne her har nå fått skrudd fast ene diskanten og snart den andre og, men tror dere lydbildet kan bli dårlig med denne plasseringen? De er vinklet pittelitt innover, og den på førersiden er rettet ca rett mot venstre øret til sjåfør, på høyresiden blir den rettet mot høyre øret til passasjer
        Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
        Pioneer
        Digital Designs
        Ground Zero

        Comment


        • #5
          Lydbildet blir aldri bra med disse, så kjør på!

          Men fra spøk til luftpistol, hvis du kan vinkle de ville jeg koblet de til og testet. Det fins ikke noe ja eller nei på det spørsmålet ditt.
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • #6
            Tja.. Har hørt dd sine spl høyttalere skal ha helt ok om ikke god sq også, så får se hvordan det blir

            Ja, du sier jo egentlig noe der, men var eneste plassen jeg kan ha de uten å ta ut dash, lage hull i toppen der og sette de nedi.. Sånn det er nå kan jeg bare kjøpe nye "viftehull-deksler" så er det originalt igjen
            Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
            Pioneer
            Digital Designs
            Ground Zero

            Comment


            • #7
              Det du bør tenke på er i "hodehøyde" har du mest trolig glass på alle mulige kanter av bilen, og glass reflekterer lydbølgene fram og tilbake.
              Derfor kan det være en fordel å vinkle de rett bakover, ev litt oppover mot taket. Men hvis du uansett har trekt fram ledning så dytt de inn i lufthulla og prøv å vinkle de litt fram og tilbake. Jo mindre EQ du trenger å bruke jo bedre.
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment

              Working...
              X