Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frontsett i dørene, ønsker innspill og råd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frontsett i dørene, ønsker innspill og råd

    Hei, jeg har ikke started prosjektet enda men sliter litt med å bli enig med meg selv hvor jeg ønsker og gå
    med hensyn til frontsett. Jeg har altid tidligere brukt aktiv deling og brukt alt ifra 10" midbass med 6.5 mellomtoner og store crescendo supertweetere.

    Har lit mindre bil nå (toyota avensis stasjons vogn 02)

    Haqr lekt med tanken om 3 veis frontsett med 8" midbass og mellomtone og diskant.

    har også sett på HERTZ® HSK 163 som er 6.5" 3 veis

    ønsker og spille høyt og klart (veldig høyt)

    har allerede skaffet identiske dørpaneler slik at jobben med glassfiber blir enklere (kan kjøre med originale dører intill jobben er ferdig.

    håper på mange gode råd slik at jeg kan få bestilt det jeg trenger

    på forhånd takk
    The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

  • #2
    Jeg bruker DLS Reference 6.3, og er ganske fornøyd med det. Har bare en 2,5 toms mellomtone, noe som gjør den lettere å montere

    Jeg bruker selvfølgelig aktiv deling, om du har noe mer spørsmål om hvordan det låter eller noe bar spør.
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      Lol skulle ønske jeg bodde nærmere. Vanskelig og komme helt opp dit for å høre
      Spørre om det spiller høyt nok blir vel dumt siden det er subjektivt. Men vil ta en titt
      The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

      Comment


      • #4
        De spiller høyt nok til at jeg ikke har bruk for noen andre høytalere i bilen, jeg deler de på 60hz med 12db steilhet, og da får jeg de til å spille ganske dypt også. Men jeg har bygget en kasse ut av døren min, så det kan godt hende at du ikke får samme resultat som meg om du ikke gjør dette. Dessuten er nok ikke midbassen er nok ikke så "rå" som på andre sett, og det finnes nok komponentsett som spiller høyere enn dette.
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          så dette innlegget på diymobileaudio angående å bruke 8ohm drivere i 3 veis set
          hva synes dere
          http://www.diymobileaudio.com/forum/584414-post12.html


          Peerless 810921, 1" Textile Dome HDS Tweeter
          8 ohm impedance
          fs 700 Hz
          93 dB


          Eighteen Sound 6ND410 Midrange
          NEW High Output 6.5" Midrange Speaker
          High Efficiency of 102dB SPL
          8 ohms
          200Hz-8kHz
          120 watts AES
          240 Watts Program
          480 Watts Peak


          B&C 8 NDL51 Midbass
          8" Lightweight Woofer
          8 Ohms - 94dB SPL
          200 Watts AES Standard
          400 Watts Program
          65Hz - 3.0kHz
          High Xmax of 7.0mm
          Weighs only 4 lbs.
          Last edited by hberg; 24-09-2014, 21:27.
          The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

          Comment


          • #6


            Tror ikke det er noe dumt valg, såfremt du har plass til alt. Mitt forslag:

            Morel CAT378


            Audax PR170M0


            Faital Pro 8PR200

            Comment


            • #7
              Tusen takk for forslaget
              The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

              Comment

              Working...
              X