Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktiv deling av midbass.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Først og fremst, takk for innspill
    10 lapper blir nok litt i meste laget men...

    100.4 DSP sto (og står vel fortsatt) høyt oppe på ønskelista. Hadde jeg hatt ubegrenset med penger, eller ihvertfall vesentlig mer enn det jeg har i dag hadde jeg kjøpt en sånn og en av de nye som kommer uten DSP. I stede kjøpte jeg 2 stk. Soundstream pn 4.520 og endte opp på halve prisen av en 100.4 DSP.
    Så langt ser det ut til at minidsp er det rette(ste) men jeg skulle ønske jeg kunne prøvd det før jeg bestilte. $110-120 er ikke mye penger om det virker som tiltenkt, men siden jeg egentlig tråkker i ukjente bed her har jeg lagt ut mye penger på ting som skulle virke i oppsettet mitt, men ikke gjorde det.
    Det jeg vet sålangt er at å dele på 250Hz (som er høyeste delefrekvens på forsterkeren jeg har brukt til å teste med ) blir for lavt og at fullrange blir for grumsete.
    Det finnes sikkert noen gamle analoge filter som kan dekke behovet mitt, husker at både MTX og Coustic hadde noen ganske avanserte greier med både bandpass og x10 knapp men jeg husker ikke hva de heter

    Comment


    • #17
      Noen som har prøvd minidsp og vet at det virker IRL? For meg er det litt skummelt. Blir litt som den gangen alle og onkelen deres bygde sine egne pcˋ er fordi de fikk så mye mer for penga og alt var mye såå mye bedre enn den "elkjøpdriten". Svaret jeg fikk da jeg spurte en en gang om det virket var "som regel" og det holder ikke for meg. Misforstå meg rett, diy er drita gøy men her vil jeg slippe å gjette om det er jeg som har gjort noe galt eller om greia rett og slett ikke virker. Og jeg har ikke en tusenlapp å blåse på noe som ikke gjøre det.

      Comment


      • #18
        Det er mange som bruker MiniDSP, og jeg har inntrykk av at supporten på forumet deres er svært god. En MiniDSP er nok heller ikke det vanskeligste å få solgt igjen om det mot formodning ikke skulle passe. Eventuelt kan du jo høre på Hifisentralen e.l. om det er noen i nærheten som kan låne deg et kort?

        Comment


        • #19
          Ser det er mye brukt i statene også
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #20
            Det ser ut til at jeg kan bruke miniDSP 2x4 til dette. I følge denne http://www.phonearena.com/phones/Son...883/benchmarks gir ikke Xperia Ultra mer enn 0.39V ut fra hodetelefonutgangen (men det er visst mye i forhold til enkelte andre modeller).
            Jeg er veldig fornøyd med hvordan coaxene spiller i dag med en enkel 3,5mm til rca kabel rett i forsterkeren og delt på 80Hz men jeg kan nesten ikke vente med å få mata all effekten inn i 3 oktaver for midbassene fremfor å sløse den bort på frekvenser jeg verken vil at de skal spille eller som de spiller særlig godt.

            Jeg slang inn et par spørsmål på miniDSP forumet så får vi se om det kommer noe fornuftige svar der

            Comment

            Working...
            X