Announcement

Collapse
No announcement yet.

DD VO 6.5 og DD VO B1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DD VO 6.5 og DD VO B1

    Jeg kommer nok til og handle inn 2stk VO 6.5 og 2stk B1.
    Jeg har Gladen SQL 165 foran nå, men dette blir satt bak, så skal DD VO inn i dørene foran.

    Problemet mitt, er at jeg ikke har skjønt meg på dette med aktiv deling og hvordan en skal koble dette.
    Jeg har en spiller som kan dele high pass på det meste, blant annet 100hz og 125hz som er de høyeste alternativene.

    Forsterkeren er et monster på 4x367w i 4ohm. 4x371w i 2ohm og 4x374w i 1ohm.

    Slik jeg har forstått det, så er det delefilter på selve diskanten. Så den er det bare og koble rett i forsterkeren.
    Og på mellomtonen er det ingenting, men jeg kan koble den opp på forsterker og sette high pass på 125 på spilleren, og sette highpass på forsterkern på det samme?
    Men jeg må kjøre en mellomtone og en diskant på en kanal på forsterkeren, og både diskant og mellomtone er 4 ohm. Skal jeg serie eller paralellkoble begge sammen?

    Sorry, jeg er bare vant til komponentsett med delefilter som er plug n`play.......
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

  • #2
    Om du skal ha diskant og mellomtone på samme kanal må ha passive delefilter

    Comment


    • #3
      Nå har jeg bestilt Hertz mellomtone og diskant, men der er det samme prinsipp. Det er delefilter på diskanten.
      Må jeg fremdeles ha passiv delefilter da?
      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

      Comment


      • #4
        DD VO 6.5 og DD VO B1

        Du må ha passivt lpf på mellomtone og passiv hpf på diskant
        Evt en kanal per høyttaler og dele aktivt

        Comment


        • #5
          Med andre ord, jeg må bruke et delefilter? Aktivt har jeg ingen mulighet til.
          Kan jeg bruke delefiltre fra Gladen RS165?
          Attached Files
          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

          Comment

          Working...
          X