Announcement

Collapse
No announcement yet.

KRX2 sprengt, hva nå?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KRX2 sprengt, hva nå?

    Hei,

    Natt til i dag klarte jeg å sprenge det ene element i frontsettet mitt (Focal KRX2).
    For å være helt ærlig har jeg aldri vært overbevist over lyden i det settet, synes mitt gamle Seas Lotus låt bedre.
    Så da ønsker jeg meg et nytt frontsett, er dog veldig usikker på hva jeg skal gå for, evt om jeg får tak i mellomtonen til en billig penge?
    Innstalerte et Gladen (billig 10cm) i bilen til en kompis som faktisk overrasket meg med hvor bra det spilte, så lurer litt på å gå for et dyrere Gladen kit, evt om det er noe annet som er å anbefale?
    Er ute etter at det skal spille pent og med bra trøkk (hehe, det er vel kanskje alle)

    På forhånd takk for svar!

  • #2
    http://www.judysbilstereo.no/frontse...-audio-sql-165 har ikke hørt dette selv. en får det med dobbel midbass



    mvh kim

    Comment


    • #3
      SQL er ett veldig fint sett. Også er det 2ohm så en får litt mere juice ut av forsterkeren...
      Ole Petter Holelien
      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

      Comment


      • #4
        Takk for svar
        Er det i samme gate som KRX2?
        Så litt på ZERO PRO 165.2 da det virker som den har en annen diskant

        Comment


        • #5
          Ole petter: Hva er monteringsdybden på 6,5" til Gladen SQL? Så hefig ut det settet der..

          hmm.. kanskje d må prøves
          Last edited by ThomasEK; 28-10-2012, 13:42.

          Comment


          • #6
            Ser ut som det er 8.4 cm monteringsdybde. Settet er fint det. spes med tanke på pris/ytelse. Zero 2 pro har en annen diskant ja og er hakket vassere i lyden. Altså høres penere ut. Men er ett sett som koster 1400kr mer.
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

            Comment


            • #7
              Kan gå god for Gladen SQL, SQL Dual og Zero Pro. Veldig bra pris/ytelse. Kjører selv Gladen SQL 165 Dual i Audi'en nå på en dynaBel BF2252 og er meget godt fornøyd. Er du i midt området en dag må du bare si ifra om du vil ha en lyttetest
              Gladen Aerospace låter veldig nice, men koster mye.

              * edit
              Alpine SPX-17PRO er også et sett som låter bra: http://www.alpine-usa.com/product/view/spx-17pro/
              Last edited by Heen Audio; 29-10-2012, 16:57.
              Mvh
              Ole Heen

              Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

              Comment


              • #8
                Gladen er skikkelig bra saker. Alpine er bra saker. Helix er verdt og kikke på
                Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
                Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

                Comment

                Working...
                X