Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skurring i diskanter, hmmmmmmm!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skurring i diskanter, hmmmmmmm!!!

    Har i dag fått lagt opp nye signalkabler etter mindre hell med de som var i bilen fra før (dynamostøy, susing osv.)... Nå har jeg null susing eller dynamostøy lenger... MEN..
    Jeg sliter litt med en slags skurring \ spraking i diskantene mine... Jeg tviler sterkt på at de er "sprengte", siden jeg ikke har spilt så altfor høyt.

    Tweeterene hører til et RE Audio XXX 6.5C komponentsett.
    Forsterkeren det er koblet til er en McIntosh MC431.

    Det spiller flott på lavt volum..men når man kjører volumet litt opp (ikke veldig høyt), kan skurringen høres i visse frekvenser. Vanskelig å forklare hvordan det er. Men det oppleves som en slags spraking\skurring som er veldig hørbar.. Noe som naturlig nok irriterer meg grenseløst nå som jeg omsider har fått kablet ferdig og fått ting noelunne på plass i bilen.

    Noen tips til hva jeg evt. kan sjekke ut?

    Tenkte jeg skulle ohm'e høyttalerene for å sjekke at de ikke er svidde i det minste.. men; hvordan gjør jeg det?

  • #2
    Originally posted by R-M-I View Post
    Har i dag fått lagt opp nye signalkabler etter mindre hell med de som var i bilen fra før (dynamostøy, susing osv.)... Nå har jeg null susing eller dynamostøy lenger... MEN..
    Jeg sliter litt med en slags skurring \ spraking i diskantene mine... Jeg tviler sterkt på at de er "sprengte", siden jeg ikke har spilt så altfor høyt.

    Tweeterene hører til et RE Audio XXX 6.5C komponentsett.
    Forsterkeren det er koblet til er en McIntosh MC431.

    Det spiller flott på lavt volum..men når man kjører volumet litt opp (ikke veldig høyt), kan skurringen høres i visse frekvenser. Vanskelig å forklare hvordan det er. Men det oppleves som en slags spraking\skurring som er veldig hørbar.. Noe som naturlig nok irriterer meg grenseløst nå som jeg omsider har fått kablet ferdig og fått ting noelunne på plass i bilen.

    Noen tips til hva jeg evt. kan sjekke ut?

    Tenkte jeg skulle ohm'e høyttalerene for å sjekke at de ikke er svidde i det minste.. men; hvordan gjør jeg det?
    Spiller du av lydfiler med ordentlig kvalitet? Jeg kan høre knitring i fra diskantene mine hvis det er dårlig kvalitet på lydfilen..
    ?

    Comment


    • #3
      Er nok sikkert mulig jeg har spilt av sanger med crappy kvalitet...

      Har ikke hørt noe særlig til det i det siste...så vet ikke helt hva det var Er i allefall borte nå...

      Comment

      Working...
      X