Announcement

Collapse
No announcement yet.

5.25 komponentsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 5.25 komponentsett

    Hei!
    Jeg har gitt opp planene mine om 4" komponentsett skjult bak originale deksel, for å gå opp et hakk til en tanke bedre utvalg av 5.25".
    Har endt opp med 3 alternativer, men sliter med å ta valget. Deltagerne er som følger:

    HELIX B52C Blue
    http://www.bassbrothers.no/display.a...05&prodid=2156

    Focal 130A1
    http://www.bassbrothers.no/display.a...505&prodid=273

    Focal 130VR
    http://www.bassbrothers.no/display.a...35&prodid=1546

    Jeg har siden første gang jeg hørte de hatt en forkjærlighet for focal, men aldri eid et sett selv. HELIX har jeg aldri hørt, så det vet jeg fint lite om. Spørsmålet da er som følger, er det godt verdt pengene å ta steget opp fra HELIX til 130A1? Er det isåfall godt verdt pengene å ta steget videre opp til Focal 130VR?
    Ta i betraktning at dette skal inn i en 30 år gammel BMW som ikke akkurat er fri for støy i kupéen. Kommer jeg til å høre forskjell? Er det isåfall så mye at jeg kommer til å angre om jeg kjøper HELIX? Eneste store forskjellen jeg ser på Focalene er effekten (jeg spiller ikke til ørene blør, så akkurat det ser jeg på som irrelevant med så liten forskjell) og frekvensregisteret. Nå vet ikke jeg helt hvilken av de som er mest ideell mtp registeret, men av erfaring så er det vel sjeldent mye futt i de laveste delene av registeret i så små høyttalere (?). Nei, jeg er rett og slett rådløs. Er det eventuelt andre komponentsett jeg bør vurdere til en prislapp helst under 1500 kr (student gitt)?


    Siden jeg først lager en tråd så kan jeg jo slenge inn et generelt spørsmål om små, plasseringsvennlige aktive subwoofere. Jeg har hørt mye forskjellig innen stereoverden, men slike har jeg aldri vert borti. Jeg tenker som så at det kanskje er en grunn til dette? Er det virkelig ubrukelig lyd i de som mange mener? Jeg er ute etter å få fram det lavere registeret, uten å måtte kappe hull i hattehylla mi, og alternativene er da få (så sant dere ikke har bedre idéer). Inspill er godt velkomne!
    (Bilen det skal inn i er en BMW E28 uten noen form for gjennomgang mellom bagasjerom og kupé)

    Er takknemmelig for alle svar!
    Last edited by adivass; 24-05-2012, 10:25.
    BMW E28 525i - 30 år gammel Blaupunkt edition....

  • #2
    Du burde også vurdere Focal IS130. Lettdrevene og med bra trøkk.

    http://bilstereosenteret.no/product_...oducts_id=1674
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
      Du burde også vurdere Focal IS130. Lettdrevene og med bra trøkk.

      http://bilstereosenteret.no/product_...oducts_id=1674
      Nå forstod jeg ikke helt forklaringen av delefilterløsningen på det produktet der. Er da usikker på om det muligens kan bli problematisk med tanke på at jeg har planer om å putte diskantene inn i noen originale og relativt små diskantholdere?
      BMW E28 525i - 30 år gammel Blaupunkt edition....

      Comment


      • #4
        Originally posted by adivass View Post
        Nå forstod jeg ikke helt forklaringen av delefilterløsningen på det produktet der. Er da usikker på om det muligens kan bli problematisk med tanke på at jeg har planer om å putte diskantene inn i noen originale og relativt små diskantholdere?
        Det er ikke noe problem. Vi har montert disse i orginal plassering på veldig mange biler. Det er ikke et stort klumpete delefilter på høyttalerne. Bare en kondensator.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Ok! Noen argumenter for akkurat det der kontra de andre fra focal?
          Vet jeg spør mye, men jeg er indoktrinert til å spørre når jeg ikke har peiling selv.
          Vet det beste hadde vert å høre selv, men det er 2 timers kjøretid og noen ukers eksamenslesing til jeg kan gjøre det, så hjelpen jeg får er jeg veldig takknemmelig for!
          BMW E28 525i - 30 år gammel Blaupunkt edition....

          Comment


          • #6
            Skal du koble høyttalerne rett på spilleren så låter IS130 bedre, siden de er veldig lettdrevene.

            Har du forsterker så ville jeg valgt 130VR
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment

            Working...
            X