Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny forsterker. Hvordan justere spilleren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny forsterker. Hvordan justere spilleren?

    Heisann!

    Har satt inn en ny monoblokk i russebilen, siden den gamle ble ødelagt. Den nye monoblokka er kraftigere, men faktisk så spiller subbene dårligere enn med den gamle. Har prøvd å justere forsterkeren, men selv med full gain, så spiller den ikke på langt nær like høyt og kraftig som med den gamle forsterkeren.

    Har fått beskjed om at jeg må stille inn spilleren, men hvordan gjør man det? Kan noen forklare hvorfor og hvordan man gjør det?

    Takker for alle svar!

  • #2
    Kanskje du kan fortelle litt om HVA slags utstyr du har og hva du har erstattet? Vi kan ikke hjelpe deg uten å vite hva du faktisk har.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tony View Post
      Kanskje du kan fortelle litt om HVA slags utstyr du har og hva du har erstattet? Vi kan ikke hjelpe deg uten å vite hva du faktisk har.
      Byttet ut en Cadence ZRS7000D på ca 1000rms @2ohm med en Gladen SPL1800C1 på ca 1800rms @2 ohm. Denne drar 2x12 gz elementer på 2000rms hver. De er paralellkoblet til 2 ohm btw.

      Comment


      • #4
        Kan få kjøpe en kicker zx2500.1 med meg ellers virker begge forsterkerene litt små til subbene... Men har sikkert mye å hente på justering, oppgradering av kabling, batteri og dynamo
        Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
        Pioneer
        Digital Designs
        Ground Zero

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ozzt View Post
          Kan få kjøpe en kicker zx2500.1 med meg ellers virker begge forsterkerene litt små til subbene... Men har sikkert mye å hente på justering, oppgradering av kabling, batteri og dynamo
          Men hvordan justerer man spilleren?

          Er det jeg har fått beskjed om å gjøre av en fyr jeg kjenner som har ganske peiling.. Men har ikke råd til å få noen andre til å gjøre det, ganske stramt budsjett

          Comment


          • #6
            Kanskje denne fyren med god peiling kunne instruert deg også da? Eller stopper kunnskapen til han fyren der?

            Du har forøvrig fortsatt ikke skrevet noe om hva slags spiller du har..?!
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment

            Working...
            X