Announcement

Collapse
No announcement yet.

Optisk eller bluetooth?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Optisk eller bluetooth?

    Jeg vurderer å kjøre lyden rett fra mobiltelefon til forsterker uten å gå gjennom en hovedenhet og har da valget mellom å sende signalet ut fra usb otg til en usb dac og så optisk digitalt til forsterker, eller ut via bluetooth direkte til forsterker. Hvilket alternativ er det beste og er det noe spesielt jeg må ta hensyn til? Hvilke begrensninger/fordeler har de forskjellige løsningene?

  • #2
    Kunne vært greit med litt mer spesifikk info om utstyr du skal bruke

    Comment


    • #3
      Planen er at signalet går fra en Sony Xperia Utra til en no-brand usb dac og så videre opstisk til en Mosconi Gladen D2 100.4 DSP
      Alternativt via bluetooth direkte til BSM modul i forsterkeren.

      Tar vi ut den spesifikke forsterkeren av regnestykket blir signalveien sånn
      Telefon>usb dac>forsterker med digital eller analog inn
      eller
      Telefon>bluetooth dac>forsterker med digital eller analog inn

      Comment


      • #4
        Tar vi vekk D2 og setter inn f.eks denne www.delock.de/produkte/G_27168/merkmale.html vil jeg kunne bruke en hvilken som helst forsterker.
        Pr. i dag har jeg denne http://www.ebay.com/itm/160945210698...%3AMEBIDX%3AIT mellom telefonen og forsterkeren.
        Last edited by kane; 14-08-2014, 14:10.

        Comment


        • #5
          Ville nok valgt USB løsningen, billige Bluetooth enheter er sjeldent stort å skryte av.
          Også må jeg pirke litt. Er ikke en dac når den sender signal digitalt videre. Dac står for digital to analog converter. Så Dacen sitter i ampen din sålenge du sender signalet ditt digitalt til den.

          Comment


          • #6
            Men denne har aptX, A2DP og Wolfson-DAC. Så på papiret virker den ok. USB-DACen er heller ikke noen kostbar sak med ekstremspecs akkurat.

            Hadde nok vært fristet til å la brukervennlighet og mangelen på kabel avgjøre denne

            Comment


            • #7
              Originally posted by robin1379 View Post
              Også må jeg pirke litt. Er ikke en dac når den sender signal digitalt videre. Dac står for digital to analog converter. Så Dacen sitter i ampen din sålenge du sender signalet ditt digitalt til den.
              Pirk i vei
              Pr. i dag bruker jeg 3,5mm utgangen så akkurat nå ER det en dac
              Men ok, en overgang fra usb til optisk eller elektrisk digital da

              Comment


              • #8
                Originally posted by epifant View Post
                Men denne har aptX, A2DP og Wolfson-DAC. Så på papiret virker den ok. USB-DACen er heller ikke noen kostbar sak med ekstremspecs akkurat.

                Hadde nok vært fristet til å la brukervennlighet og mangelen på kabel avgjøre denne
                apt-x er et must, Wolfson brukes i mye hi-end greier så...jepp, jeg er mest sugen på den løsningen
                Spesielt med tanke på at jeg ikke trenger mer en 320kb.

                Comment

                Working...
                X